ЗАКРІПЛЕННЯ ВМІНЬ УЖИВАТИ В МОВЛЕННІ ПРИКМЕТНИКИ В РІЗНИХ ВІДМІНКОВИХ ФОРМАХ

Мета: вдосконалювати вміння учнів визначати відмінок прикметників за закінченням і формою іменника; розвивати аналітичні вміння; виховувати спостережливість.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Сіроокі дівчатка,

Ясноокі хлоп’ята,

Заспокойтеся, сядьте,

Час вже починати.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Каліграфічна хвилинка

Зз Рр Пп зв ри пт

Звірі – в хащах лісових,

Риби – в водах річкових,

Птиці поміж віток

Учать своїх діток.

– Що цікавого ви дізналися з вірша?

– Де вчаться

звірі? риби? птиці?

– Знайдіть у тексті прикметники і доберіть до них спільнокореневі слова. (Лісових, ліс, лісник; річкових, річка, річечка)

2. Робота над прислів’ями

Відновіть прислів’я і запишіть їх.

– Підкресліть прикметники, визначте їх відмінок і закінчення.

В глибокій воді

Вода не тече.

Під лежачий камінь

Велика риба водиться.

3 малого пагінця

Гарну людину шанують

Гарного коня хвалять,

Виростає велике дерево.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ

УРОКУ

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Вправа “Розкрий дужки”

– Запишіть речення, замінивши називний відмінок прикметників орудним.

– Визначте рід прикметників.

(Вузька) стежкою ми дійшли до річки. З (веселий) сміхом та (бадьора) піснею дівчата поверталися з поля додому. Ми напоїли коней (чиста, свіжа) водою. З садка повіяло (осіння) вологість.

2. Робота над текстом

– Прочитайте виразно текст.

– Який це текст?

– Яка його мета?

У парках та скверах, неначе свічки, стоять красуні канни. їхні квітки, червоні, жовті, аж горять. Завезли їх колись у Європу з далекої Індії. На батьківщині вони за добу оповіщають навіть про маленький дощик. А в нас лише за шість годин. На кінчиках листя у них з’являються прозорі краплинки.

– Випишіть сполучення іменника з прикметником.

– Визначте їх число, відмінок та рід, де це можливо.

– До слова прозорі доберіть синонім.

– До слова маленький доберіть антонім.

3. Фізкультхвилинка

4. Розвиток мовлення. Робота в групах

– Складіть з поданими словами оповідання та запишіть його.

ПРИЛІТ ПТАХІВ ВЕСНОЮ

Сувора зима, яскраве сонце, ласкава весна, старе гніздо, дзвінкий спів, веселе щебетання.

5. Перевірка складених текстів

6. Самостійна робота

– За зразком і схемою складіть і запишіть речення.

Зразок. На яблунях висіли пахучі, рум’яні яблука.

 ЗАКРІПЛЕННЯ ВМІНЬ УЖИВАТИ В МОВЛЕННІ ПРИКМЕТНИКИ В РІЗНИХ ВІДМІНКОВИХ ФОРМАХ

1-й ряд  ЗАКРІПЛЕННЯ ВМІНЬ УЖИВАТИ В МОВЛЕННІ ПРИКМЕТНИКИ В РІЗНИХ ВІДМІНКОВИХ ФОРМАХ

2-й ряд  ЗАКРІПЛЕННЯ ВМІНЬ УЖИВАТИ В МОВЛЕННІ ПРИКМЕТНИКИ В РІЗНИХ ВІДМІНКОВИХ ФОРМАХ

3-й ряд  ЗАКРІПЛЕННЯ ВМІНЬ УЖИВАТИ В МОВЛЕННІ ПРИКМЕТНИКИ В РІЗНИХ ВІДМІНКОВИХ ФОРМАХ

– Підкресліть однорідні члени речення, визначте їх відмінок.

7. Поетична хвилинка

– Замість питань вставте прикметники, щоб вийшла загадка про калину.

– Запишіть. Визначте відмінок прикметників.

За хатою у садочку,

(у якому?) віночку

Та (в яких?) намистах

Стоїть пава молода.

Навесні зацвітає (яким?) цвітом,

Восени пишається (яким?) плодом.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

– Що повторили на уроці?

– Які види робіт найбільше сподобались? Чому?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ




ЗАКРІПЛЕННЯ ВМІНЬ УЖИВАТИ В МОВЛЕННІ ПРИКМЕТНИКИ В РІЗНИХ ВІДМІНКОВИХ ФОРМАХ