Закріплення знань про будову тексту. Складання тексту за початком і кінцівкою

Урок 22

Тема. Закріплення знань про будову тексту. Складання тексту за початком і кінцівкою

Мета: розширити й закріпити знання учнів про будову тексту; розвивати вміння працювати з текстом; виховувати працелюбність, бажання працювати для всіх.

Обладнання: малюнки кота й кита.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчання

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 99)

Завдання 3 опрацювати усно, а поділ слів для переносу зафіксувати на дошці.

– Із яких частин складається

текст?

– Зачитати зачин (кінцівку) тексту.

– Як записується кожна його частина?

– А чи завжди в тексті лише три абзаци?

2. Бесіда

– Прочитайте речення з дошки. Які з них можуть бути зачином, а які – кінцівкою тексту?

Вересень – перший осінній місяць.

Ластівки дуже зраділи й почали годувати пташенят.

Хлопчики йшли лісовою стежкою.

Настала тепла рання весна.

Хлопчики стали справжніми друзями.

– Якими можуть бути теми текстів, що мають такі початки

й кінцівки?

III. Повідомлення теми й мети уроку

– На цьому уроці ми продовжимо ознайомлення з частинами тексту, будемо складати основну частину за даними зачином і кінцівкою.

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Колективна робота з підручником (вправа 100)

Завдання 4 можна виконати у формі змагання між групами “акторів”. По завершенні змагання учитель визначає, чия гра найвиразніша.

– А якою може бути кінцівка казки?

2. Робота в парах (вправа 101)

Перевірка – опитування пари.

Завдання 3 опрацювати самостійно.

3. Фізкультхвилинка

V. Закріплення та систематизація знань

1. Робота із загадкою (вправа 102(1))

Після відгадування загадки вчитель звертає увагу дітей на малюнки.

– Усно двома-трьома реченнями розкажіть про кота і про кита.

– А чим схожі слова кит і кіт?

2. Вибіркове списування (вправа 102(2))

– Прочитайте текст. Що цікавого ви дізналися про кита? Перевірка – індивідуальне опитування.

3. Хвилинка чистопису

– Пошукайте на сторінці, де ще записана назва числа. Каліграфічно спишіть.

П’я ся де п’ятдесят

VI. Підсумок уроку

– Які нові відомості ви дізналися на уроці?

– А що навчилися робити?

– Що треба пам’ятати про текст?

VII. Домашнє завдання

Вправа 103.




Закріплення знань про будову тексту. Складання тексту за початком і кінцівкою