ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ПРО СКЛАД ЧИСЛА 6. ШЕСТИКУТНИКИ. ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ. ЧИСЛОВИЙ ПРОМІНЬ. УТВОРЕННЯ ЧИСЕЛ ПРИЛІЧУВАННЯМ І ВІДЛІЧУВАННЯМ 1

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

Урок 24. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ПРО СКЛАД ЧИСЛА 6. ШЕСТИКУТНИКИ. ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ. ЧИСЛОВИЙ ПРОМІНЬ.

УТВОРЕННЯ ЧИСЕЛ ПРИЛІЧУВАННЯМ І ВІДЛІЧУВАННЯМ 1

Мета: вправляти учнів у складанні різних випадків складу числа 6; ознайомити учнів з шестикутником, числовим променем; формувати обчислювальні навички; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.

Весела лічба

Леопольд – не просто кіт,

У нього повно справ.

На рибалку він пішов –

Було відмінне полювання:

Умить потрапили на гачок

Щука, 2 йоржі і лящ,

Карасик і окунець.

Скільки риб зловив наш кіт? (6)

2. Гра “Число заблукало”

1; 3; 5; 2; 4; 6.

3. Лічба предметів у межах 6. Гра “Мовчанка”

– Назвіть число, попереднє до числа 3; 5.

– Назвіть наступні числа до чисел 1; 4.

– Назвіть “сусідів” числа 4; 2.

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Закріплення знань про склад числа 6

Учитель читає вірші, а діти відповідають на питання “скільки?”.

Потім на дошці виставляються малюнки, і за ними складаються приклади.

– У садок до годівниці

Прилетіли 3 синиці,

Потім – ще 3 птиці.

Скільки птиць на годівниці? (3 + 3 = 6)

– Каже мати квочка:

– В мене 2 синочки і 4 дочки.

Скільки ж діточок у квочки? (4 + 2 = 6)

– П’ять квіточок у Даші

І ще одну дав Саша.

Хто тут може полічити

Скільки буде 5 та 1? (5 + 1 =6)

2. Робота за підручником (с. 31)

Завдання 1

– Які числа живуть у цих чарівних будиночках?

– Як ви здогадалися? Перевірте, чи правильно заселили квартири у першому будиночку. Заселіть вільні квартири у другому будиночку.

– Розгляньте третій будиночок. На якому поверсі немає вільних квартир? Додайте числа, що мешкають на цьому поверсі. Яке ж число живе у цьому будиночку? Заселіть вільні квартири.

Завдання 2

– Розв’яжіть приклади. Назвіть приклади з однаковими відповідями.

– Як же можна отримати число 6? Який приклад допоможе розв’язати приклад 6 – 1? 6 – 2? 6 – 3? 6 – 4? 6 – 5?

Завдання 3

– Які фігури зображені на малюнку? Скільки їх?

– Назвіть виділені елементи на кожному малюнку. Скільки у шестикутника сторін? Скільки у шестикутника вершин? Скільки у шестикутника кутів?

Завдання 4

– Що робить бджілка? Скільки квіточок вона полила?

– Нижче намальовано числовий промінь. Що на ньому замість квіточок?

– Якщо до числа додамо 1, то отримаємо наступне число, а якщо віднімемо 1, то отримаємо попереднє.

– Складемо приклади на додавання, дивлячись на цей промінь.

Складання прикладів під керівництвом учителя, запис їх на дошці і в зошиті.

1 + 1 = 2

3 + 1 = 4

5 + 1 = 6

2 + 1 = 3

4 + 1 = 5

Аналогічно складаються приклади на віднімання.

– Дивлячись на цей промінь, можна порівнювати числа. (Учитель указкою показує пари чисел, а учні усно складають нерівності.)

Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за предметними малюнками

Складання і запис прикладів у зошиті

6 = 1 + 5

6 = 3 + 3

6 = 5 + 1

6 = 2 + 4

6 = 4 + 2

2. Робота з паличками для лічби

– За допомогою паличок викладіть п’ятикутник. Скільки паличок використали? Чому?

– За допомогою паличок викладіть шестикутник. Скільки паличок використали? Чому?

3. Самостійна робота

 ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ПРО СКЛАД ЧИСЛА 6. ШЕСТИКУТНИКИ. ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ. ЧИСЛОВИЙ ПРОМІНЬ. УТВОРЕННЯ ЧИСЕЛ ПРИЛІЧУВАННЯМ І ВІДЛІЧУВАННЯМ 1

4. Робота в зошиті. Вправа на увагу

– Намалюйте 2 маленьких квадрати, 1 великий квадрат, 1 великий кружечок, 3 маленьких кружечки.

– Зафарбуйте всі квадратики синім кольором, а кружечки – зеленим.

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

– Яке число повторювали на уроці? З яких двох чисел воно складається? Гра “Заповни віконця”

 ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ПРО СКЛАД ЧИСЛА 6. ШЕСТИКУТНИКИ. ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ. ЧИСЛОВИЙ ПРОМІНЬ. УТВОРЕННЯ ЧИСЕЛ ПРИЛІЧУВАННЯМ І ВІДЛІЧУВАННЯМ 1

– Який многокутник можна скласти з 5 паличок? 6 паличок?




ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ПРО СКЛАД ЧИСЛА 6. ШЕСТИКУТНИКИ. ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ. ЧИСЛОВИЙ ПРОМІНЬ. УТВОРЕННЯ ЧИСЕЛ ПРИЛІЧУВАННЯМ І ВІДЛІЧУВАННЯМ 1