ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ПРО СКЛАД ЧИСЛА 8. ДОПОВНЕННЯ РІВНОСТЕЙ. ПОНЯТТЯ “ПОРІВНУ”. ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

Урок 30. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ПРО СКЛАД ЧИСЛА 8. ДОПОВНЕННЯ РІВНОСТЕЙ. ПОНЯТТЯ “ПОРІВНУ”. ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ

Мета: ознайомити учнів з поняттям “порівну”; розглянути всі варіанти складу числа 8; вчити складати, розв’язувати й записувати рівності на додавання в межах 8; учити знаходити невідоме число способом підбору; розвивати мислення; виховувати старанність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО

МАТЕРІАЛУ

1. Весела лічба

– Ось до класу на урок

Залетіло 6 сорок,

Дві пізніше прибуло.

Скільки всіх пташок було?

– У Наталочки в руці

Три кольорові олівці.

А в її подружки Віри,

Ось погляньте – вже чотири.

Полічіть-но всі оці Кольорові олівці.

– У папуги Гоші

Було трохи грошей.

Він на них собі купив

Чобітки, пальто і бриль,

Й парасольку на додачу.

Скільки всіх нових речей Він повіз собі на дачу?

2. Математичний диктант

– Запишіть

числа від 1 до 8.

– Запишіть “сусідів” числа 7.

– Запишіть число, попереднє до числа 5.

– Запишіть число, наступне до числа 2.

– Запишіть число, яке стоїть між числом 1 і 3.

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 37)

Завдання 1

– Які числа живуть у цих чарівних будиночках?

– Як ви здогадалися?

– Перевірте, чи правильно заселили квартири у першому будиночку. Заселіть вільні квартири у другому будиночку.

– Розгляньте третій будиночок. На якому поверсі немає вільних квартир?

– Додайте числа, що мешкають на цьому поверсі.

– Яке ж число живе у цьому будиночку? Заселіть вільні квартири.

Завдання 2

– Які числа потрібно вставити? Скористайтеся номерами квартир на потрібному поверсі.

– У якому будинку живуть мешканці першого прикладу? (1) На якому поверсі? (7) Яке число потрібно вставити? (1).

Аналогічна робота проводиться над кожним прикладом.

Завдання 3

– Які монети ви бачите?

– Які монети слід узяти, щоб отримати 8 к.?

Завдання 4

– Скільки морквинок вирвав кролик?

– Скільки морквинок він має принести додому?

– Скільки морквинок йому бракує?

Завдання 5

– Скільки горішків у двох білочок?

– Як повинна поділити їх Мудра Сова? (Показати практично.)

Завдання 6

– Обчисліть. Прочитайте вирази з однаковими відповідями. (5 + 1 + 1 + 1; 2 + 2 + 2 + 1 + 1; 3 + 1 + 1 + 2 + 1)

– Решту прикладів прочитайте так, щоб відповіді звучали у порядку зростання.

Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра “Чарівні фігурки”. Робота з індивідуальним матеріалом

– Покладіть 8 квадратиків. Відсуньте 1 квадратик у сторону.

– Скільки квадратиків ліворуч? А скільки праворуч? Як можна одержати число 8?

Діти, відкладаючи по 1 квадратику вбік, називають усі випадки складу числа 8.

Учитель записує приклади на дошці, а діти – в зошиті.

8 = 7 + 1

8 = 5 + 3

8 = 6 + 2

8 = 4 + 4

2. Гра “Яке число загубилося”?

 ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ПРО СКЛАД ЧИСЛА 8. ДОПОВНЕННЯ РІВНОСТЕЙ. ПОНЯТТЯ ПОРІВНУ. ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ

Акцентувати увагу дітей на те, що в першому й останньому прикладі необхідно додати число 1, адже має вийти наступне число. А в другому прикладі – невідоме 2, тому що 2 і 2 – це склад числа 4.

3. Гра “Скарбничка”

Скарбничку швидше відімкни,

Дзвінкі монети полічи.

Учитель показує монети 1 к., 2 к., 5 к.

– Які монети використаєте, щоб отримати 2 к., 5 к., 4 к.?

4. Складання рівностей на додавання за предметними малюнками.

Запис їх у зошиті

3 + 3 + 2 = 8

7 + 1 = 8

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

– Чого вчилися на уроці?

– Що нового дізналися?

– Що повторили?




ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ПРО СКЛАД ЧИСЛА 8. ДОПОВНЕННЯ РІВНОСТЕЙ. ПОНЯТТЯ “ПОРІВНУ”. ОБЧИСЛЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ