Урок 47
Тема. Закріплення знань про слова, що означають назви предметів. Навчальне аудіювання за текстом “Ніч і день”. Вимова і правопис слова театр та назв днів тижня
Мета: закріпити знання дітей про слова – назви предметів; вчити використовувати їх у мовленні, збагачуючи словниковий запас дітей; удосконалювати вміння знаходити слова – назви предметів серед інших слів; розвивати мовні вміння учнів; формувати навичку сприймати текст на слух; виконувати вміння працювати в парах.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II.
1. Перевірка домашнього завдання (вправа 209)
Перевірка – індивідуальне опитування.
2. Бесіда
– Знайдіть зайве слово. Обгрунтуйте свою точку зору.
Малина, рости, кукурудза, танок, зозуля, дівча, кішка, портфель, яблуко, льотчик, машина, вітерець, дорога, тиша, брат, зошит, лісник, холод.
– Як назвати ці слова? (Це предмети)
– Що ви можете розповісти про слова – назви предметів?
III. Повідомлення теми й мети уроку
– Сьогодні ми узагальнимо всі набуті знання про слова – назви предметів: пригадаємо, на які питання
IV. Робота над вивченням нового матеріалу
1. Хвилинка чистопису
Вв ве дв Ведмідь
– Чи можна слово ведмідь віднести до слів – назв предметів? Доведіть.
– Зараз вам необхідно буде скласти розповідь про ведмедя.
2. Самостійна робота з підручником (вправа 211)
Перевірка – фронтальне опитування.
Завдання 2 опрацювати колективно.
Учням з високим рівнем підготовки можна запропонувати знайти слова – назви предметів самостійно в усьому тексті.
3. Фізкультхвилинка
V. Закріплення та систематизація знань
1. Колективна робота (вправа 212)
– Знайдіть у тексті слова – назви предметів.
2. Словникова робота
– Прочитайте слова з дошки.
Театр, неділя, понеділок, середа, четвер.
– Поясніть значення слова театр.
– Що об’єднує решту слів?
– Поставте наголос у цих словах. Ще раз прочитайте.
– Що ви помітили?
Учитель звертає увагу дітей на те, що в усіх цих словах є спільний звук, на який не падає наголос. На письмі цей звук позначається в усіх цих словах літерою е.
– Запам’ятайте правильну вимову і написання цих слів. Запишіть їх у зошит і підкресліть літеру е, яка не позначає звук під наголосом.
3. Навчальне аудіювання (вправа 210)
Робота проводиться у парах.
– Які слова – назви предметів ви записали?
Учитель звертає увагу на те, що не завжди слова – назви предметів позначають якісь матеріальні предмети, які можна побачити або взяти до рук, інколи це речі абстрактні, невидимі.
VI. Підсумок уроку
1. Бесіда
– За якими ознаками можна впізнати у мовленні слова – назви предметів?
– Наведіть приклади слів – назв предметів, що відповідають на питання що? (хто?)
– У чому полягає різниця між ними?
– Змініть підібрані вами слова так, щоб вони позначали багато предметів.
2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання
VII. Домашнє завдання
Вправа 213.