Закріплення знань про види речень за метою висловлювання. Складання усної розповіді “День народження” за малюнком та поданим планом. Вимова й написання слова листопад

Урок 35

Тема. Закріплення знань про види речень за метою висловлювання. Складання усної розповіді “День народження” за малюнком та поданим планом.

Вимова й написання слова листопад

Мета: систематизувати й закріпити знання учнів про речення; вчити будувати речення різних тестів; розвивати мовлення дітей; виховувати культуру сосунків і спілкування.

Обладнання:тлумачні словники.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчання

1. Перевірка домашнього завдання

(вправа 153)

Перевірка – індивідуальне опитування.

– Які речення за метою висловлення є у вправі?

2. Складання опорної схеми

– Подумайте, як закінчити схему.

 Закріплення знань про види речень за метою висловлювання. Складання усної розповіді День народження за малюнком та поданим планом. Вимова й написання слова листопад

III. Повідомлення теми й мети уроку

– Сьогодні ми систематизуємо та закріпимо свої знання про речення. Також складемо усну розповідь за малюнком і планом.

IV. Закріплення та систематизація вивченого

1. Складання розповіді про речення (вправа 158)

Після розгляду таблиці вчитель пропонує

скласти коротку розповідь про речення.

Перевірка – індивідуальне опитування.

2. Робота в парах (вправа 159)

Перевірка – опитування пари.

3. Усна колективна робота (вправа 155)

– Як ви думаєте, чому перший осінній місяць назвали вереснем?

4. Самостійна робота (вправа 156)

– А от чому місяці назвали жовтень і листопад, ви дізнаєтеся з вірша.

5. Робота зі словниковим словом

– Знайдіть у тлумачних словниках слово листопад.

– Що цікавого про його значення ви дізналися?

– Прочитайте речення з дошки.

– У якому значенні вжите в них слово листопад?

Листопад зимі ворота відчиняє.

Як листопад дерев не обтрусить,

Довга зима бути мусить.

– До якого типу належать ці речення? Доведіть.

– А на що треба звернути увагу при написанні слова листопад? Чому?

– Запишіть це слово і поділіть його для переносу різними способами.

– Складіть схему першого речення.

6. Фізкультхвилинка

V. Розвиток усного мовлення Колективна робота (вправа 154).

Завдання 2 запропонувати дітям опрацювати самостійно.

– Які типи речень є в тексті?

– Які спонукальні речення можна було б скласти за темою?

VI. Підсумок уроку

1. Бесіда

– Які типи речень за метою висловлювання ви знаєте?

– Наведіть приклади різних типів речень.

– Які розділові знаки ставляться в кінці таких речень?

2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

– Прочитайте текст вправи 160.

– Виберіть спонукальні речення. Доведіть.

– А за якими ознаками ви розпізнали інші речення?

– Удома із 2 і 3 завдань ви дізнаєтесь, що треба зробити в цій вправі.

– Прочитайте їх. Чи зрозуміло, як їх виконувати?

VII. Домашнє завдання

Вправа 160, скласти усну розповідь за таблицею із вправи 158.




Закріплення знань про види речень за метою висловлювання. Складання усної розповіді “День народження” за малюнком та поданим планом. Вимова й написання слова листопад