ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ТРЕТЬОГО ЧИСЛА ЗА СУМОЮ ДВОХ ІНШИХ

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)

Урок 108. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ТРЕТЬОГО ЧИСЛА ЗА СУМОЮ ДВОХ ІНШИХ

Мета: закріпити знання таблиць множення і ділення; формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження третього доданка; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, творчі здібності; виховувати уважність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

(с. 127, завдання 848; 849)

Завдання 848

– Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей.

Завдання 849

– Скільки всього квартир збудували в селищі за рік?

2. Аналіз самостійної роботи

Колективна робота над типовими помилками.

Індивідуальна робота над помилками, допущеними в самостійній роботі.

3. Усна лічба

1) Гра “Знайди друзів для числа”.

– Ми вивчили таблиці множення чисел 2-7. Ті з вас, хто добре знає табличку, без зусиль визначить потрібні множники.

 ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ТРЕТЬОГО ЧИСЛА ЗА СУМОЮ ДВОХ ІНШИХ

class=""/>

2) Робота за таблицею.

5

10

15

20

25

6

12

18

24

7

14

21

4. Хвилинка каліграфії

– Запишіть числа третього рядка таблиці.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ми закріпимо знання таблиць множення і ділення.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 127-128)

Завдання 850. Робота в парах Учні виконують обчислення усно.

Завдання 851. Самостійна робота

Під час перевірки учні читають виписані приклади і пояснюють спосіб обчислення.

65 – 3 = 35(62)

90 – 9 = 99(81)

100 – 0 = 10(100)

60 – 3 = 67 (57)

35 : 5 + 2 = 5 (9)

20 – 6 : 2 = 7 (17)

1 + 7 • 7 = 51 (50)

Завдання 852

Учні “ланцюжком” і за даними таблиці складають та обчислюють вирази.

Завдання 853. Колективне ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз

Один учень записує умову і розв’язує задачу.

Після цього змінюють питання так, щоб останньою дією була дія додавання.

Завдання 854

1) Аналіз задачі. Супроводжується коротким записом на дошці.

 ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ТРЕТЬОГО ЧИСЛА ЗА СУМОЮ ДВОХ ІНШИХ

Усне розв’язування задачі із записом виразу на дошці: 30 – (14 + 7) = 9 (уч.)

2) Розв’язування задачі за планом.

План

А) Скільки учнів розучують пісні?

Б) Скільки всього учнів готують танці і розучують пісні?

В) Скільки учнів учать вірші?

Сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують розв’язання у зошити. Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії.

Завдання 856

Учні “ланцюжком” обчислюють вирази і порівнюють з числом.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра “віконечка”

 ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ТРЕТЬОГО ЧИСЛА ЗА СУМОЮ ДВОХ ІНШИХ

2. Розв’язування задач

1) Маса курки 2 кг, а маса індика – в 4 рази більше. Знайдіть масу індика.

2) Маса курки 2 кг, а маса гусака – на 4 кг більша. Знайдіть масу гусака.

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв’язування логічних завдань (див. додаток)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 128, завдання 858; 859.

ДОДАТОК ДО УРОКУ 108

Розв’язування логічних завдань

1) Завдання 855*. Коментоване розв’язування завдання.

По черзі учні пояснюють завдання, працюючи в зошитах.

 ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ТРЕТЬОГО ЧИСЛА ЗА СУМОЮ ДВОХ ІНШИХ

2) Завдання 857*. Колективне виконання завдання на дошці.

– На скільки частин можна поділити круг трьома прямими? Накресліть різні випадки. (На 4 частини; на 3 частини)