Залежність колірної гами від освітлення. Свято весняної природи

Тема уроку. Залежність колірної гами від освітлення. Свято весняної природи.

Мета уроку. Вчити підбирати кольорову гаму для передавання стану та настрою в природі, ознайомити учнів з поняттям “колорит”, впливом кольору на людину; закріпити техніки виконання малюнку графічно, живописно, використовуючи декоративно-прикладні елементи, формувати вміння передавати простір, вчити підбирати кольорову гаму для передачі стану та настрою в природі, створювати пейзаж за уявою; розвивати творчі здібності, зорову пам’ять, естетичний смак,

почуття прекрасного, уяву, мислення; виховувати любов та бережне ставлення до природи.

Обладнання:

– проектор, комп’ютер (ноутбук), екран, слайд-шоу;

– фарби гуаш, акварель, пензлики;

– зошити-альбоми;

– література: Образотворче мистецтво: підруч. для 4 кл. / М. І. Резніченко, С. І. Трач. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2015. – 142 с.; Програма “Образотворче мистецтво. 1-4 класи загальноосвітніх навчальних закладів, 2011”.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Сядьте, діти, посміхніться,

Схаменіться, не крутіться!

Любі, я вас всіх вітаю,

Творчості від

вас чекаю.

II. Актуалізація опорних знань.

– Що таке колір?

– Що ми називаємо колірним спектром?

– Які кольори є складовими спектрального (колірного) кола?

– Що таке пейзаж?

– Які кольори називаються теплими, холодними?

– Що таке лінія горизонту?

– Як змінюються кольори з віддаленням?

III. Викладання нового навчального матеріалу.

1. Бесіда.

Поки ми мандрували різними світами, у нашому краї настала весна. Ніжні промені сонця пробудили природу: з’явилася зелена травичка, розквітли перші квіти, на деревах набухли бруньки. А як дзвінко співають пташки! Усі навколо радіють весні, а разом з усіма й ми.

Вирушаймо в уявну подорож сторінками весни і згадаймо, яка вона… ця чарівниця-весна…

Відео-ролик “Весна”.

– Якою ви її побачили?

– Які поетичні рядочки згадуються?

2. Мозковий штурм.

– Як гадаєте, що означає “дивитись” і “бачити”?

– Чи тотожні ці поняття? (Ні, можна дивитись, та не бачити).

А зараз перевіримо, чи вміємо ми бачити душею… Заплющіть очі й пошепки скажіть “весна”… Які почуття у вас виникли?

– Якими б кольорами передали ці почуття?

– Які кольори можемо бачити весною? (Теплі та холодні).

– Які кольори називаються теплими?

3. Робота з підручником (с. 79-80).

IV. Практична робота в зошитах-альбомах.

(Звучить музика, змінюються слайди із зображенням природи).

Тож берімося малювати ранню весну! Весняні пейзажі різняться не лише за тематикою зображень – гори, ліси, поля, річки, озера, а й за кольорами. В одних краєвидах переважають яскраві радісні барви, в інших – спокійні, менш насичені. Кожний з них має свій настрій, що виражається в колориті – гармонійній взаємодії кольорів та їхніх відтінків, поєднаних художником для відтворення власного задуму.

Вам відомо, що основним художнім засобом живопису є колір.

Він може викликати різні почуттєві асоціації. Сполучення кольорів у творах живопису створює певну систему: колорит – співвідношення барв, кольорів за тоном, насиченістю, що створює певну єдність картини, фрески та ін.

Колорит розкриває нам кольорове багатство світу. Він допомагає художникові передати настрій у картині: може бути спокійним і напруженим, радісним і сумним тощо, а також теплим і холодним, світлим і темним.

Демонструючи репродукції, вчитель активізує знання учнів про колорит, як отримані раніше, так і набуті щойно. Крім знайомих уже учням понять про теплий та холодний колорит, їм наводяться приклади монохромного колориту (спокійні наближені кольори) та поліхромного колориту (активні контрастні кольори).

– Які кольори називаються теплими? (Ті, які викликають у нас відчуття тепла: червоний, жовтий та їхні відтінки).

– Як утворити відтінки кольорів? (Змішуванням фарб).

– Який відтінок утвориться, якщо ми змішаємо жовту та червону фарби? (Жовтогарячий).

– Як утворити світлішу фарбу від основної? (Розбавлянням з водою – акварель, змішуванням з білою – гуаш).

– Які кольори називаються холодними?

– Отже, які кольори можна використати, малюючи весну?

– Що таке перспектива?

– Що таке лінія горизонту?

– Як змінюються предмети з віддаленням?

Слухання казки (використання ПК – показ кольорів весни).

Весняна родина

У прекрасної царівни Весни було три брати: Березень, Квітень, Травень.

Березень був якийсь дивний. То веселий і теплий, із сонечком дружить, відлигу до себе в гості запрошує, то, буває, насупиться і з завірюхою заприятелює.

Брат Квітень перші квіти людям дарує: синьоокий первоцвіт, золоті кульбабки. Абрикоси стоять заквітчані, мов рожеві хмаринки. Дружить Квітень із сонечком, легеньким вітерцем, теплим дощиком і з веселими ставками.

А ось і третій брат Травень – зеленню буяє, оксамитові килими розстеляє, шовкові, смарагдові трави розчісує. Все навкруги напоєне пахощами квітів і трав. Це справа рук весняної родини.

– Отже, які кольори можна використати, малюючи весну? Технологія “Мікрофон”

Весна – це….

– Весна – це тепло, блакитне небо, яскраве сонечко.

– Весна – це перші квіти, зелена травичка, зелені листочки на кущах і деревах.

– Весна – це теплий дощик, веселі пісні пташок. Це перший грім і перша громовиця.

– Весна – це мамине свято, це день народження Тараса Шевченка, це Великдень.

V. Пробне застосування знань, формування умінь.

Створіть живописну композицію “Свято весняної природи” (акварель або гуаш). Продумайте композицію: визначте, що малюватимете у її центрі, а що зображатимете навколо. Намагайтеся створити колорит, який передаватиме настрій пейзажу.

Фізкультхвилинка.

VI. Перегляд, аналіз та оцінювання учнівських робіт. Підсумок уроку. Рефлексія.

– Що таке колорит?

– Які кольори переважають у ваших роботах? Чому?

(Діти презентують свої роботи).

Швидко збігають хвилини,

Ось і прощатись пора,

Дозвольте всім на прощання

Зичити щастя й добра.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,00 out of 5)


Залежність колірної гами від освітлення. Свято весняної природи - Плани-конспекти уроків по образотворчому мистецтву


Залежність колірної гами від освітлення. Свято весняної природи