ЗАМІТКА ДО ГАЗЕТИ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ ЗА РОЗДІЛОМ “ТЕКСТ”

Урок 12. ЗАМІТКА ДО ГАЗЕТИ.

УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ ЗА РОЗДІЛОМ “ТЕКСТ”

Мета: ознайомити учнів з формою написання замітки та її характерними особливостями; узагальнити знання учнів за темою “Текст”; розвивати зв’язне мовлення; виховувати самостійність, уважність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (див. додатковий матеріал до уроку на с. 26)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

– Щотижня в нашій країні видається велика кількість газет і журналів. У них уміщена інформація

про якісь конкретні події. Сьогодні ви ознайомитеся з формою написання замітки до шкільної газети, з її характерними особливостями.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Ознайомлення із заміткою до газети. Вправа 46 (с. 25)

– Прочитайте текст вправи.

– Порівняйте його з текстом, який ви складали вдома.

– Які відмінності ви помітили?

2. Розвиток мовлення

– Яку цікаву справу виконував ваш клас?

– Як би ви про це розповіли учням з іншої школи?

3. Робота за

тлумачним словником

Газета – періодичне, друковане на великих аркушах паперу видання, яке містить різноманітні матеріали про події суспільно-політичного, культурного життя.

– Діти, а хто готує матеріали для газет і журналів? (Кореспонденти, журналісти)

– Хто такий кореспондент?

Кореспондент – співробітник газети, журналу, радіо, або приватна особа, яка надсилає свої інформації з місць.

– А хто такий журналіст?

Журналіст – професійний літературний працівник газет, журналів, радіо та інших органів інформації та пропаганди.

4. Робота з примірником газети

– Розгляньте номер газети (дитяча газета).

– Які рубрики є в цьому примірнику газети? (Передова стаття, повідомлення про факти і події з життя країни, новини із життя країни, новини із життя зарубіжних країн, статті про події в галузі науки і культури, художні твори, оголошення, інформація…)

5. Спостереження за мовним матеріалом

ПОВЕРНУТИСЯ Б ЗНОВ У ГІМАЛАЇ

Погодні аномалії дошкуляють не лише людям, а й тваринам. Так, у Харківському зоопарку спеціалісти розповіли нам, що гімалайські ведмеді довго не могли залягти в зимову сплячку, бо термометр узимку показував плюсову температуру. Тільки після того, як до України прийшли морози, ведмеді нарешті заснули і на якийсь час полишили мрії повернутися в Гімалаї.

А. Хвильовий

– Прочитайте статтю (замітку).

– Який вона має заголовок?

– Про яку проблему розповів автор?

– Хто автор цієї замітки?

– Як по-іншому можна назвати замітку до газети?

6. Обговорення плану роботи над заміткою (статтею). Вправа 47 (с. 26)

– Хто може писати статті у шкільну газету?

– Про що можна написати у шкільну газету?

– Сьогодні ви будете дописувачами в шкільну газету. А щоб правильно написати замітку, ми скористаємося пам’яткою, поданою у вправі 47.

7. Робота в групах

– Напишіть замітку за темою: “Спостереження під час екскурсії до осіннього парку”.

8. Звітування груп. Виправлення мовних помилок

9. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Ознайомлення з написанням листа. Вправа 48 (с. 26-27)

Виразне читання листа, поданого у вправі

– До кого звертається автор?

– Про що він повідомляє?

– Які відмінності в оформленні листа і замітки ви помітили?

2. Хвилинка спілкування

– Про яку цікаву послугу розповідають автори підручника?

– З якою метою люди вигадали електронну пошту?

– Яких правил слід дотримувати школярам під час користування комп’ютером?

3. Узагальнювальна бесіда

– Що таке текст?

– Що можна скласти до тексту? З якою метою його складають?

– Які типи текстів вам відомі?

– Як уникнути повторення в тексті?

– Чим художній текст відрізняється від науково-популярного?

– Чим особливий текст-міркування?

– Що робить наше мовлення образним?

VI. ПІДСУМ0К УРОКУ

– Чи сподобався вам урок?

– Що цікавого ви навчилися робити на уроці?

– З якими новими словами ознайомилися?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 49 (3), с. 27.




ЗАМІТКА ДО ГАЗЕТИ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ ЗА РОЗДІЛОМ “ТЕКСТ”