Predmety


Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома?

СВІТ НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ

Урок 20

Тема. Запитання до природи. Як економно використовувати воду вдома?

Мета: розповісти учням про економне використання води; дати уявлення про те, який шлях долає вода, перш ніж потрапляє в наші будинки; закріплювати знання про воду і про те, як людина її використовує; формувати пізнавальний інтерес до природи; виховувати екологічну свідомість.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

>> Вправа “Погода”

– Яка зараз пора року?

– Який місяць?

– Яке число?

– Тепло чи холодно надворі?

– Який стан неба?

– Яка температура повітря?

– Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

>> Робота над загадкою

Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває,

Бува, як скло,

Крихка й тверда –

Звичайна, підкажіть,… (вода).

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як економно використовувати воду вдома.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Робота над загадками

– У неї ллється, з неї ллється,

Сама по землі плентається. (Річка)

– Не кінь, а біжить,

Не ліс, а шумить. (Річка)

2. Робота в групах

Діти обговорюють, звідки потрапляє вода у квартири.

– Який шлях долає вода, перш ніж потрапити в наші будинки?

3. Бесіда

– Чи можна уявити собі життя без води? Чому?

– Як людина використовує воду?

– Яку воду ви використовуєте для купання, прання, миття посуду? (Гарячу)

– Як ви вважаєте, чи багато енергії потрібно для очищення і нагрівання води?

– Дійсно, щоб очистити і нагріти воду, витрачають величезну кількість енергії.

4. Розповідь учителя

– Виявляється, ми витрачаємо води найбільше у світі. Щодня вдома на 1 людину використовуємо:

– на миття рук (не закриваючи кран) – 6-8 л;

– чищення зубів – 6-8 л;

– обполіскування унітазів – 15 літрів (за одне змивання);

– душ – 15-20 л на хвилину;

– прання – 130-150 л (за 1 прання);

– прийняття ванни – 150 л.

Води витрачаємо багато. Тому люди намагаються придумати, як заощадити воду.

Вода тече з крану швидше, ніж ви встигаєте її використовувати повністю. За хвилину з відкритого крану витікає 12-20 л безцінної прісної води! Адже економія води – це всього лише справа звички: закривайте кран, поки ви чистите зуби або користуйтеся склянкою для полоскання рота. Мийте посуд не під поточним струменем води, а в раковині, закривши отвір пробкою. А головне – не забувайте закривати воду!

Три простих правила – і за рік ви можете заощадити ціле озеро діаметром 200 м і завглибшки 2 м. Окрім цього, ви також економите хімікати, що використовують для очищення води, та енергію, що використовують для її нагрівання і перекачування.

5. Вивчення правил економії води

– Під час полоскання рота – закривати кран, поки чистиш зуби, і користуватися склянкою.

– Замінити прийом ванни душем.

– Приймаючи душ, намагатися, щоб вона не витрачалася марно.

– Мити посуд не під поточним струменем, а в раковині, закривши зливний отвір пробкою.

– Прати білизну при повному завантаженні машини.

– За допомогою батьків полагодити всі крани, що підтікають.

– На дачі поставити бочку для водостічної води.

>> Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Гра “Коли я вмиваюся” (за принципом “Світлофор”)

– Коли я вмиваюся і чищу зуби:

– я розмірковую лише про свої проблеми;

– я захоплююся водою – це дивна речовина;

– я витрачатиму стільки води, скільки побажаю;

– економити воду безглуздо, адже батьки за неї платять;

– я закриваю кран на якийсь час, поки чищу зуби;

– проблема води – це проблема дорослих, нехай вони її розв’язують;

– я погано закручую крани, а коли з них усе ж продовжує крапати вода, кличу дорослих і прошу полагодити кран;

– води на Землі багато, можна не турбуватися, чистої води завжди на всіх вистачить.

2. Гра “Слова про воду”

Призначають “Фею Води”. У неї в руках – чашка з водою. “Фея Води” обходить дітей і бризкає на них зі своєї чашки. Той, на кого потрапили краплі води, повинен промовити певне слово, що у нього асоціюється з водою (наприклад: водопровідник, умивання, душ, напій тощо).

– Чи доводилося вашій сім’ї звертатися за допомогою до водопровідника? чим він вам зарадив?

– Як ви вважаєте, що трапилося б у місті, якби на тиждень у ньому відключили гарячу і холодну воду?

– Які робочі інструменти допомагають водопровідникові працювати?

– Як ви гадаєте, якою людиною повинен бути кваліфікований водопровідник? Що він повинен уміти робити?

3. Аналіз ситуації

– А тепер послухайте один запис.

– Привіт, Федю! Привіт, Дмитрику! Ви що такі веселі?

– Так, ми зараз чудово грали. Набрали повну ванну води і пускали кораблики, а потім пішли на вулицю.

– Кран закрили?

– Навіщо? Води і так багато. Нехай тече, потім закриємо.

– Діти, як би ви оцінили поведінку хлопців? Добре вони вчинили? (Ні! Воду потрібно берегти. Вони могли б затопити сусідів, які живуть поверхом нижче.)

V. Підсумок уроку

– Яке значення має вода в нашому житті?

– Як слід ставитися до води?

– Що на уроці було цікавим?

– Запам’ятайте: економлячи воду, ми зберігаємо енергію, гроші, своє здоров’я і здоров’я нашої планети.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...