ЗАСОБИ ЗВЯЗКУ РЕЧЕНЬ У ТЕКСТІ

Мета: вчити учнів використовувати лексичні засоби для зв’язку речень у тексті; розвивати вміння зв’язувати речення в тексті за допомогою особових займенників (він, такий, цей), слів (тоді, спочатку, потім); розвивати мовленнєві вміння; виховувати повагу до рідного слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 20, с. 14)

Учні зачитують складені тексти.

Що таке текст?

– Які типи текстів ви знаєте?

– До якого типу текстів належить ваш текст? Обгрунтуйте свою думку.

2. Каліграфічна хвилинка

Нн нп нм ам ат ям ят напам’ять

Мати своє дитя знає напам’ять: і очима, і руками.

– Виконайте звуко-буквений аналіз слова напам’ять.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні ми розглянемо засоби зв’язку речень у тексті.

Щоб наші тексти були правильними і цікавими, ми будемо вчитися вдосконалювати їх, уникаючи повторення одних і тих самих слів. А допоможуть нам у цьому синоніми, споріднені слова.

IV. СПРИЙМАННЯ

Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Колективне виконання вправи 21 (с. 14)

Виразне читання учнями тексту та визначення його головної думки

– Які недоліки ви помітили у тексті?

– Назвіть ці слова.

– Спробуйте відредагувати цей текст, замінюючи слова, які повторюються, словами з довідки.

– Запишіть відредагований текст у зошити.

– Прочитайте, що у вас вийшло.

2. Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 15)

3. Тренувальна вправа 22 (с. 15)

– Самостійне читання тексту учнями.

– Визначення типу тексту, його теми, мети, добирання заголовка.

– Словникова скарбничка.

– Яке слово в цьому тексті привернуло вашу увагу? (Ноутбук)

– Поясніть його значення, скориставшись підказкою у підручнику.

– Назвіть виділені в тексті слова.

– Яку роль вони відіграють?

– Спробуйте самостійно вдосконалити текст.

– Запишіть його у зошити.

– Які слова допомогли пов’язати речення в тексті?

4. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота в парах над деформованим текстом (вправа 23, с. 15)

– Розташуйте рядки вірша у такому порядку, щоб вийшов зв’язний текст.

– Прочитайте правильний текст.

– Доберіть до нього заголовок.

Добирання антоніма, складання речення.

2. Робота в парах. Гра “Редактор”

– Прочитайте текст.

– Що цікавого дізналися з тексту?

– Знайдіть і підкресліть у ньому недоліки.

– Виправте їх, використавши синоніми.

Колись польові волошки у наших краях не росли. Волошки потрапили до нас разом із житом. Почали сіяти на полях жито – виросли поруч із ним і волошки. Насіння волошок ховалося серед житніх зерен і так мандрувало разом із ними.

– Прочитайте вдосконалений текст.

– Які слова допомогли вам уникнути повторів?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Яку тему розглянули на уроці?

– Як уникнути повторів під час побудови тексту?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 24 (с. 16).




ЗАСОБИ ЗВЯЗКУ РЕЧЕНЬ У ТЕКСТІ - Плани-конспекти уроків по українській мові


ЗАСОБИ ЗВЯЗКУ РЕЧЕНЬ У ТЕКСТІ