ЗАСТОСУВАННЯ ПРИЙОМІВ УСНОГО ДОДАВАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ У ПРОЦЕСІ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРИКЛАДІВ І ЗАДАЧ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА РУХ

УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

Урок 35. ЗАСТОСУВАННЯ ПРИЙОМІВ УСНОГО ДОДАВАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ У ПРОЦЕСІ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРИКЛАДІВ І ЗАДАЧ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА РУХ

Мета: формувати вміння застосовувати прийоми усного додавання двоцифрових чисел у процесі розв’язування прикладів і задач; удосконалювати вміння розв’язувати текстові задачі вивчених видів, знаходити значення буквених виразів; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

I.

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 438, завдання 275; 276)

Завдання 275

– Скільки індичих яєць здали в інкубатор?

Завдання 276

– Прочитайте відповіді в порядку спадання.

Завдання 360

2. Гра “Мовчанка”

Доданок

34

36

19

65

78

55

Доданок

18

28

75

26

19

38

Сума

3. Хвилинка каліграфії

– Запишіть числа:

1) в порядку зростання;

2)

в порядку спадання.

13 43 82 19 68 81

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ми будемо вчитися застосовувати прийоми усного додавання двоцифрових чисел у процесі розв’язування прикладів і задач.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 48-49)

Завдання 277

Учні знаходять значення виразу зі змінною.

Завдання 278

Учні “ланцюжком” читають вирази та пояснюють спосіб обчислення.

Завдання 279. Коментоване розв’язування завдання

– Розгляньте малюнок. Яка була відстань між ведмедиками?

– Скільки кроків вони зробили разом?

– Яка відстань буде між ведмедиками?

Завдання 280. Фронтальне вивчення змісту задачі

Під час відтворення змісту учні на дошці зображують умову задачі.

Після цього працюють самостійно, один учень – за закритою дошкою. Відповідають на друге питання: “Яка маса суміші, якщо води взяли 15 кг?”.

Завдання 281

Учні усно знаходять значення виразу та пояснюють прийом обчислення.

Завдання 282*

Учні будують прямокутник, ширина якого 3 см, щоб його можна було поділити на 2 квадрати. (3 см + 3 см = 6 см – довжина)

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра “Математичні кінцівки”

26 + 65 = (20 + 60) + (6 + 5) = 80 + 11 = …

57 + 34 = …

64 + 28 = …

29 + 26 = …

2. Робота над задачею

– Шкільна бібліотека отримала для другокласників 35 підручників з математики, а з читання – на 12 підручників більше. Скільки всього підручників для другокласників отримала бібліотека?

– У колекції Остапа 14 трансформерів. Це на 5 менше, ніж у Семена. Скільки трансформерів у хлопчиків разом?

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв’язування логічних задач

– У Тетянки було 5 горіхів. Один вона віддала братові, й у них стало горіхів порівну. Скільки горіхів було у брата спочатку? (3 горіхи)

– Віра, Ніна і Оля гралися ляльками. Вони одягнули своїх ляльок – одну в пальто, другу – в куртку, а третю – в сукню. Коли мама запитала дівчаток, що вони одягнули на своїх ляльок, дівчатка вирішили пожартувати, і одна з них сказала: “Віра одягла на ляльку сукню, а Оля – пальто”. Друга відповіла: “Віра одягла на ляльку пальто, і Ніна – теж пальто”. Потім дівчатка додали, що і в першій, і в другій відповіді одна частина правильна (істинна), а друга – неправильна (хибна). Чия лялька в сукні, чия – в пальті, а чия – в куртці? (Якщо Віра одягла на свою ляльку сукню, Оля не могла одягнути на свою ляльку пальто, тому що в другій відповіді пальто згадано двічі. Отже, в першій відповіді істинне те, що Віра одягла на ляльку сукню, а пальто одягла на ляльку Ніна. Оля одягла на свою ляльку куртку.)

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Чого навчалися на уроці?

– Яке завдання здалося найскладнішим?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 49, завдання 283; 284.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)


ЗАСТОСУВАННЯ ПРИЙОМІВ УСНОГО ДОДАВАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ У ПРОЦЕСІ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРИКЛАДІВ І ЗАДАЧ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА РУХ - Плани-конспекти уроків по математиці


ЗАСТОСУВАННЯ ПРИЙОМІВ УСНОГО ДОДАВАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ У ПРОЦЕСІ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРИКЛАДІВ І ЗАДАЧ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ НА РУХ