ЗИМОВІ РОЗВАГИ

ОРІЄНТОВНІ ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ УРОКІВ

Тема 3. КОМПОЗИЦІЙНІ ПРИЙОМИ У ГРАФІЦІ ТА ЖИВОПИСІ (9 годин)

Урок № 17. ЗИМОВІ РОЗВАГИ

Мета:

– ознайомити учнів з композиційними засобами досягнення художньої виразності зображення (обрання формату, розміру зображення), звернути увагу на передавання рухів людини у зображенні;

– розвивати спостережливість, уяву, формувати естетичні почуття, смак;

– виховувати охайність під час роботи.

Оснащення

– Матеріали та інструменти: папір для малювання, гуаш, пензлі, ємності

з водою, серветки для витирання рук та пензлів.

– Зоровий ряд: репродукції картин (О. Шибанова “У дитячому містечку”; В. Суриков “Узяття снігової фортеці”; Ф. Сичков “Ліплення сніговика”, “Катання з гір”); схеми з зображеннями тіла людини в русі.

– Літературний ряд: А. Качан “Щедра зима”.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

– Яка зараз пора року?

– Чи подобається вам гуляти на вулиці взимку?

– В які ігри ви зазвичай граєтеся

взимку на вулиці?

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель (декламує вірш)

ЩЕДРА ЗИМА

Зима насипала снігів

І побілила нашу хату.

Для лиж, санчат і ковзанів

Настало довгожданне свято…

…В ці дні село, де я живу,

Аж помолодшало від снігу:

Хто ліпить бабу снігову,

Хто в сніжки грається. Потіха!

(А. Качан)

4. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель. Настала зима. Довго чекали її дітлахи. Із першим пухнастим сніжком повибігали вони на вулицю, прихопивши із собою і санчата, і лижі. А щойно стало можливим катання на ковзанах, то навіть мороз не може загнати їх додому. Цей чудовий настрій майстерно передають у своїх роботах різні художники (демонстрування наочності).

Розглядаючи роботи художників, зверніть увагу на те, що відбувається на цих картинах: стоять чи рухаються зображені на них люди?

Щоб передати рух людей на своїх роботах, художники використовують деякі прийоми – нахил тулуба, згин руки у лікті чи плечі, згин ноги у коліні тощо.

Сьогодні ми станемо художниками, які зображують не просто зиму, зимову природу, а розваги дітей взимку. Для того щоб вам було легше це зобразити у власному творі, погляньте, як це зробили художники (аналізування наочності: Ф. Сичков “Ліплення сніговика”, “Катання з гір”).

Зверніть увагу на схеми, що допоможуть намалювати ці рухи (аналізування схеми зображення тіла людини врусі).

¦ Чи звернули ви увагу на те, як розміщують художники зображення?

Ви вже знаєте, що аркуш паперу можна розташовувати горизонтально або вертикально. Давайте порівняємо дві роботи одного художника Ф. Сичкова – “Ліплення сніговика” та “Катання з гір”.

¦ Чим вони відрізняються?

Коли художник хоче показати, що гірка, з якої діти весело з’їжджають

На санчатах, дуже велика, він розміщує зображення вертикально. А ось зовсім інша робота – “Ліплення сніговика”. Тут автор показує, як захоплено діти роблять снігові кулі, як багато для цього необхідно снігу. Саме тому він і розташовує зображення горизонтально.

 ЗИМОВІ РОЗВАГИ

Ф. Сичков “Катання з гір”

Фізкультхвилинка

5. ІНСТРУКТАЖ

Учитель. Але це ще не останні таємниці художника. Подивіться уважно, кого художник зобразив великого розміру. Правильно, дітей. Це тому, що діти є головними персонажами його творів.

Тому, коли ви малюватимете власні роботи, пам’ятайте, що головне в творі, до чого необхідно привернути увагу глядача, завжди малюють більшого розміру.

6. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ

Зображення веселих зимових ігор з урахуванням формату та розміру зображення

7. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

¦ Які зимові ігри ви намалювали?

¦ Як під час малювання можна передати рухи людей?

¦ Що вам у цьому стане у пригоді?

8. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести папір для малювання, олівці або фломастери; розпитати друзів про їх мистецькі захоплення.

3. Проголошення уроку завершеним.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


ЗИМОВІ РОЗВАГИ - Плани-конспекти уроків по образотворчому мистецтву


ЗИМОВІ РОЗВАГИ