Злиття компаній (фірм)

Злиття компаній (фірм) – добровільне або примусове об’єднання двох чи більше компаній з метою максимізації прибутку. З. к. сприяє об’єднанню маркетингової діяльності, бухгалтерського обліку, систем постачання, усуненню дублювання в роботі, досягненню економії за рахунок зростання обсягів виробництва і збуту, скороченню управлінського апарату, поліпшенню використання виробничих потужностей та ін. Це можливо лише до певної оптимальної межі обсягів економічно ефективних підприємств, після чого ефективність виробництва може знижуватися.

З. к. дає змогу підвищити реальну вартість активів компанії, яку поглинають (за рахунок збільшення амортизаційних відрахувань і відповідно зниження податків), вартість її акцій, скористатися випадками пролонгації податкових платежів у компанії, яка має значну заборгованість, або ліквідувати збитковий філіал. Водночас можливе зменшення прибутку на акцію, що залежить від розміру обох фірм, які зливаються (з однаковим обсягом прибутків); а також від різниці у співвідношенні ціни акції та прибутку на акцію. З. к. є водночас формою вияву закону монополізації виробництва, призводить до підкорення менших фірм, компаній могутнішими. У США 1990 було 4,2 тис. злиттів і поглинань, а вартість активів – 206 млрд. дол.; 1995 – відповідно 5 тис. і 897 млрд. дол.; 2000 – 11,2 тис. і 3,4 трлн дол.; 2003 – 7,7 тис. і 1,3 трлн дол.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,50 out of 5)


Злиття компаній (фірм) - Економічний словник


Злиття компаній (фірм)