Змінювання прикметників з іменниками за зразком “один

Урок 59

Тема. Змінювання прикметників з іменниками за зразком “один – багато”. Вимова й правопис слова іній

Мета: вчити змінювати прикметники з іменниками за зразком “один – багато”; закріплювати вміння ставити питання до слів – ознак предметів; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до природи.

Обладнання: картинка із зображенням зимового пейзажу; індивідуальні картки з текстом, предметні малюнки льону, їжачка.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

і мотивація навчання

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 261)

– Прочитайте записані словосполучення.

– Поставте запитання від слів – назв предметів до слів – ознак предметів.

2. Хвилинка чистопису

Ць дз ля альбом

– Доберіть з цими буквосполученнями слова. (Заєць, хлопець; дзига, гедзь; куля, коляска)

– Підберіть до цих слів слова-ознаки. (Полохливий заєць, вихований хлопець; нова дзига, великий гедзь; повітряна куля, іграшкова коляска)

III. Повідомлення теми й мети

уроку

– Сьогодні ми будемо змінювати слова-ознаки разом зі словами – назвами предметів за зразком “один – багато”, визначатимемо ознаки предметів, удосконалюватимемо вміння ставити питання до цих слів. Також відгадуватимемо загадки.

IV. Робота над вивченням нового матеріалу

1. Коментоване письмо (вправа 262)

– Запишіть слова за зразком.

– Усно складіть речення з двома останніми словосполученнями.

2. Колективна робота (вправа 263)

– Прочитайте вірш.

– На що вказує знак оклику в кінці речення?

– Спишіть виділені слова. Поставте до них питання.

– Змініть слова так, щоб вони означали назви багатьох предметів та їх ознак.

3. Фізкультхвилинка

4. Робота з деформованим текстом (вправа 264)

– Прочитайте. Кінець кожного речення позначайте зниженням голосу і паузою.

– Прочитайте слово в рамці. Що воно означає? Що таке іній?

– Так, іній – це тонкий шар кристалів льоду, що утворюється осіданням пари з повітря на охолоджені предмети. Іній ще називають памороззю.

– Запам’ятайте, як пишуться слова іній, паморозь.

– Запишіть два останні речення. Підкресліть у них головні слова.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Самостійна робота (з картками)

– Випишіть із тексту слова – ознаки предметів разом з їх назвами.

Зразок:

Один Багато

Лісова галявина тендітні проліски

На лісовій галявині зацвіли тендітні проліски. Їхні білі голівки схилилися донизу. А дерева ще голі. Руда білочка гризе ліщиновий горішок. Строкатий дятел вибиває барабанний дріб. Скоро ліс наповниться дзвінкими голосами перелітних птахів. Настає справжня весна!

2. Усне творче завдання (з дошки)

Лисичка – хитра, … (руда, хвостата)

Берізка – білокора, … (ніжна, струнка)

Хліб – свіжий, … (духмяний, пухкий)

Небо – чисте, … (безхмарне, прозоре)

3. Вибірковий диктант

– Відгадайте загадки. Які слова допомогли вам це зробити?

– Уважно слухайте, виберіть і запишіть лише слова – ознаки предметів.

– Гостроносий і малий,

Сірий, тихий і незлий.

Вдень ховається. Вночі

Йде шукать собі харчі.

Весь в тоненьких голочках.

Всі впізнали… (їжачка).

– В чистім полі він росте

На високих ніжках,

В зелених панчішках.

Квіточки блакитні –

Оченьки привітні. (Льон)

VI. Підсумок уроку

– З якими словами в реченні пов’язані слова-ознаки?

– Як змінюються слова – ознаки предметів? Наведіть приклади.

– Складіть речення зі словом іній.

VII. Домашнє завдання з інструктажем

Вправа 265.




Змінювання прикметників з іменниками за зразком “один