ЗНАХОДЖЕННЯ ЧАСТИНИ ЧИСЛА І ЧИСЛА ЗА ЗНАЧЕННЯМ ЙОГО ЧАСТИНИ

ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ПОВТОРИТИ УТВОРЕННЯ ЧАСТИН, УЧИТИ ЗНАХОДИТИ ЧАСТИНУ ЧИСЛА І ЧИСЛО ЗА ЗНАЧЕННЯМ ЙОГО ЧАСТИНИ; УДОСКОНАЛЮВАТИ ВМІННЯ РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ЧАСТИНИ ЧИСЛА ТА ЧИСЛА ЗА ЙОГО ЧАСТИНОЮ, ОБЧИСЛЮВАТИ ЗНАЧЕННЯ ВИРАЗІВ ЗІ ЗМІННОЮ

I. Перевірка домашнього завдання

Скласти обернені задачі до задачі 749. Скількома способами можна пов’язати кожну зі складених задач? Знайти суму значень виразів у вправі 750 (1). Пояснити розв’язання рівнянь у вправі 750 (2).

II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів

Усні

обчислення.

1) Обчислити (завдання записано на дошці): різницю чисел 350 і 130 збільшити у 5 разів; частку чисел 1200 і 4 зменшити на 100; від 580 відняти добуток чисел 3 і 150; 12 345 : 100; 340 500 : 1000; 234 003 : 10.

2) Задача. Автобус за 3 год проїхав 240 км. Знайти швидкість автобуса.

3) Задача. Площа прямокутника 36 дм2. Знайти довжину прямокутника, якщо його ширина 40 см.

4) Виразити в дециметрах: 53 040 см; 235 м.

III. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель повідомляє, що на уроці діти повторять утворення частин, їх

порівняння та розв’язуватимуть задачі із частинами, знаходитимуть значення виразів зі змінною.

IV. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу

1. Вправи 751, 752 – під керівництвом учителя.

2. Вправа 753. Пояснити вибір дій для розв’язування кожної задачі.

3. Порівняння частин за вправою 754.

4. Розв’язування задачі 755.

5. Вправа 756 – під керівництвом учителя і самостійно.

6. Задачу 757 проаналізувати від числових даних. Скласти схему міркувань. Розв’язання записати самостійно. Сильнішим учням: усно змінити умову і запитання, щоб задача розв’язувалася виразом 240 : 3 – 420 : 7.

7. Додаткові диференційовані завдання.

1) Периметр квадрата у см і площа його у см2 виражені рівними числами. Знайти сторону квадрата.

2) Скласти вираз, значення якого дорівнює 100, використовуючи знаки дій і п’ять трійок.

V. Підсумок уроку

Порівняти:  ЗНАХОДЖЕННЯ ЧАСТИНИ ЧИСЛА І ЧИСЛА ЗА ЗНАЧЕННЯМ ЙОГО ЧАСТИНИ Якою дією знаходимо частину від числа? Якою дією знаходимо число за значенням його частини? Оцінювання учнями своєї роботи, виявлення труднощів.




ЗНАХОДЖЕННЯ ЧАСТИНИ ЧИСЛА І ЧИСЛА ЗА ЗНАЧЕННЯМ ЙОГО ЧАСТИНИ