Знаходження числа за його частиною. Перевірка письмового ділення множенням

УРОК 7

Тема. Знаходження числа за його частиною. Перевірка письмового ділення множенням

Мета: розвивати вміння учнів виконувати письмове ділення та розв’язувати задачі, пов’язані з поняттям частина числа; розвивати логічне мислення, увагу.

Обладнання: картки з тестами, картки для усної лічби, креслення.

ХІД УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів

Тест для перевірки знань, отриманих раніше

(Кожне завдання оцінюється 2 балами, загалом – 12 балів.)

1. Знайти частку й остачу: 60 : 8.

А) 7 (ост. 2);

Б)

7 (ост. 4);

В) 6 (ост. 12);

Г) 8 (ост. 4).

2. Скільки годин становить 1/4 доби?

А) 12 год.;

Б) 8 год.;

В) 3 год.;

Г) 6 год.

3. В одному бідоні 48 л води, а у другому – -1/3 тієї води, що є в першому бідоні. Скільки літрів води у другому бідоні?

А) 16 л;

Б) 45 л;

В) 24 л;

Г) 12 л.

4. У квадрата заштрихована така частина:

 Знаходження числа за його частиною. Перевірка письмового ділення множенням

5. У книзі 60 сторінок. Оля прочитала третю частину книги. Скільки сторінок залишилось Ользі прочитати?

А) 20;

Б) 10;

В) 40;

Г) 30.

6. Знайти число,

яке записане у вигляді суми розрядних доданків: 500 + 70 + 8.

А) 758;

Б) 578;

В) 857;

Г) 875.

II. Формування вміння знаходити число з його частиною

1. Задача

Відрізок AK становить 1/4 відрізка AB і дорівнює 20 мм. Знайти довжину відрізка AB.

 Знаходження числа за його частиною. Перевірка письмового ділення множенням

Яку частину відрізка AB становить відрізок AK? Скільки таких четвер – тих є у цілому відрізку AB? Яка довжина однієї четвертої частини відрізка AB? Як знайти всю довжину відрізка AB?

2. Робота над задачею № 55

3. Практична робота за вправою № 56

4. Самостійне розв’язання задачі № 57

5. Фізкультхвилинка

III. Розвиток математичних умінь учнів

1. Коментоване розв’язання прикладів № 58

2. Самостійне розв’язання прикладів № 59. Взаємоперевірка

3. Робота над задачею № 60

На дошці – скорочений запис задачі.

Було – 828 кг

Відійшло – 1/6

Решта – в? п. по 2 кг

Складання плану розв’язання задачі.

1) Скільки кілограмів становили відходи?

2) Скільки кілограмів борошна розфасували в пакети?

3) Скільки вийшло пакетів?

Сильнішим учням учитель пропонує записати розв’язання задачі самостійно, решті учнів – за допомогою вчителя.

4. Гра “Сигнал”

Учитель показує картку з прикладом і відповіддю до нього. Якщо приклад розв’язано неправильно, учні показують червону картку-сигнал, якщо правильно – показують сигнал зеленого кольору.

 Знаходження числа за його частиною. Перевірка письмового ділення множенням

IV. Підсумки уроку

V. Домашнє завдання

№ 62, 63.




Знаходження числа за його частиною. Перевірка письмового ділення множенням