Знаходження добутку виду 2400 • 30 усним і письмовим способами. Розв’язування задач з буквеними даними. Задачі па пропорційне ділення (№№ 839-848)

Тема. Знаходження добутку виду 2400 • 30 усним і письмовим способами. Розв’язування задач з буквеними даними. Задачі на пропорційне ділення (№№ 839-848).

Мета. Ознайомити учнів із множенням виду 2400 • 30 усним і письмовим способами; закріплювати вміння учнів розв’язувати задачі з буквеними даними; удосконалювати вміння дітей розв’язувати задачі на пропорційне ділення.

Обладнання. Гра “Замкни коло” (таблиця); картки для опитування; таблиці за коротким записом задачі; таблиця “Знаходження добутку виду 3200 • 30”.

Зміст уроку

І.

Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

А) Зачитати відповідь до задачі № 837.

(Відповідь: 628 м тканини витратили па пошиття чоловічих костюмів.)

Б) Із завдання № 838 зачитати значення добутків.

(Відповідь: 672; 6000.)

2. Усні обчислення.

А) Гра “Замкни коло”.

 Знаходження добутку виду 2400 • 30 усним і письмовим способами. Розвязування задач з буквеними даними. Задачі па пропорційне ділення (№№ 839 848)

У грі бере участь 2 команди, по 8 учнів у кожній.

Б) Рівняння.

Х : 15 = 1000 х: 80 = 400 х • 8 = 400

В) Задача.

Туристам треба було пройти 200 км. За перший тиждень

вони подолали  Знаходження добутку виду 2400 • 30 усним і письмовим способами. Розвязування задач з буквеними даними. Задачі па пропорційне ділення (№№ 839 848) цього шляху, а решту – порівну розподілили на 10 днів. По скільки кілометрів йшли туристи кожного із десяти останніх днів? (Відповідь: по 12 км.)

3. Завдання для опитування.

1) Скласти вираз і знайти його значення.

До добутку чисел 129000 і 6 додати добуток чисел 257 і 500. (902500).

2) У майстерні було 800 м полотна. За тиждень використали  Знаходження добутку виду 2400 • 30 усним і письмовим способами. Розвязування задач з буквеними даними. Задачі па пропорційне ділення (№№ 839 848) всієї кількості. Скільки метрів полотна залишилося в майстерні? (160 м)

4. Картки для опитування.

№ 1

1) Склади вираз і знайди його значення.

Від добутку чисел 82000 і 9 відніми добуток чисел 67800 і 3 (534600).

2) У школі 960 учнів.  Знаходження добутку виду 2400 • 30 усним і письмовим способами. Розвязування задач з буквеними даними. Задачі па пропорційне ділення (№№ 839 848) цієї кількості – дівчатка, а решта – хлопчики. Скільки хлопчиків у школі? (360.)

№ 2

1) Склади вираз і знайди його значення.

Добуток чисел 507 і 400 збільш на частку чисел 288953 і 7. (244079)

2) Відстань від дому до школи 432 м. Хлопчик пройшов  Знаходження добутку виду 2400 • 30 усним і письмовим способами. Розвязування задач з буквеними даними. Задачі па пропорційне ділення (№№ 839 848) цього шляху. Скільки метрів йому залишилося ще пройти? (108 м)

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення знаходження добутку 3200 • 30 (за таблицею). Учні розглядають прийоми усного і письмового множення добутку 3200 • 30.

2. Первинне закріплення (за №№ 839 – 840).

3. Виконання завдання № 841 (з коментуванням).

4. Гра-змагання “Доберись до прапорця” (за таблицею № 53).

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Розв’язування задач з буквеними даними.

А) Задача № 842.

Під час повторення учнями змісту задачі вчитель на дошці виконує її короткий запис.

 Знаходження добутку виду 2400 • 30 усним і письмовим способами. Розвязування задач з буквеними даними. Задачі па пропорційне ділення (№№ 839 848)

– Скільки тістечок купили брат і сестра разом? (k + с)

– Скільки вони заплатили за тістечка? (а грн)

– Як дізнатися, скільки коштує одне тістечко? (а : (k + с) грн)

– Складіть вираз та обчисліть його значення, якщо k = 6, с = 9, а = 60.

(Розв’язання: 60 : (6 + 9) = 4 (грн).)

Б) Складіть задачу за виразом:

А = а : 7.

Знайдіть значення виразу, якщо а = 896.

2. Розв’язування задач на пропорційне ділення.

А) Задача № 843 (з коментуванням).

(Розв’язання:

1) 4 + 3 = 7 (м.) – жита і пшениці було на причепі;

2) 560 : 7 = 80 (кг) – зерна в одному мішку;

3) 80 • 4 = 320 (кг) – жита було на причепі.)

Б) Задача № 844 (самостійно).

Для учнів із середнім та початковим рівнем знань на дошці подано таблицю:

 Знаходження добутку виду 2400 • 30 усним і письмовим способами. Розвязування задач з буквеними даними. Задачі па пропорційне ділення (№№ 839 848)

Учні, які швидше виконають завдання, розв’язують задачу № 846.

(Відповідь: 1000 000 людей вистачить кисню із 400 га соснового лісу.)

3. Виконання завдання № 845.

(Відповідь: 42; 85; 26.)

IV. Підсумок уроку.

– Обчисліть:

310 • 200; 500 • 50; 30 • 40 • 50.

V. Домашнє завдання.

№№ 847, 848 (с. 137).




Знаходження добутку виду 2400 • 30 усним і письмовим способами. Розв’язування задач з буквеними даними. Задачі па пропорційне ділення (№№ 839-848)