ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: УЧИТИ РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ НА ЗУСТРІЧНИЙ ОДНОЧАСНИЙ РУХ; ЗАКРІПЛЮВАТИ ВМІННЯ ЗНАХОДИТИ ЗНАЧЕННЯ ВИРАЗІВ НА СУМІСНІ ДІЇ
І. Перевірка домашнього завдання
1. Серед записаних на дошці виразів знайти той, яким розв’язується задача 713.
294 • 2 : 7 • 6
294 : 7 : 2 • 6
294 : 2 : 7 • 6
294 • 6 : 2 • 7
2. Фронтально перевірити значення виразів вправи 714.
II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів
1. Завдання для опитування.
1) Обчислити: 63 м : 5; 63 : 5 см.
2) Частка яких чисел дорівнює 1? 0?
3) Задача. Квадрат
2. Усні обчислення.
1) Вправа 715.
2) Задача. З міста в село виїхав велосипедист зі швидкістю 15 км/год. Одночасно із села назустріч йому вийшов пішохід, який зустрів велосипедиста через 1 год. На якій відстані від міста відбулася зустріч?
III. Повідомлення теми та мети уроку
Учитель повідомляє, що на уроці діти розв’язуватимуть задачі на одночасний зустрічний рух та знаходитимуть значення виразів.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Задача 717. Прочитати задачу,
2. Задача 718. Записати задачу коротко під керівництвом учителя. Порівняти із задачею 717. Скласти план розв’язування, розв’язати самостійно.
3. Вправа 716. Розв’язати під керівництвом учителя, порівняти вирази у першому і другому рядках кожного стовпчика, пригадати порядок виконання дій у виразах.
4. Вправа 719 (1). Розв’язати рівняння під керівництвом учителя і самостійно. Порівняти рівняння та пояснити причину різних розв’язків.
5. Вправа 719 (2). Виконати самостійно. Сильніші учні розв’язують задачу 720.
V. Підсумок уроку
Ознайомилися з розв’язуванням задачі на зустрічний рух. Які труднощі виникли на уроці? Над чим треба ще попрацювати?