Predmety


Зображальні функції оркестру в оперному жанрі. Р. Вагнер “Валькірія”

8 КЛАС

II семестр

Тема. Музика в діалозі з сучасністю

Урок 18

Тема уроку. Зображальні функції оркестру в оперному жанрі. Р. Вагнер “Валькірія” – слухання “Політ валькірій”.

Музика і зорові враження. Робота над піснею “Хуртовина”

Мета уроку: навчити дітей виділяти зображальні функції оркестру та висловлювати свої думки про почуте; розвивати у дітей ладо-тональний слух та ритмічне відчуття; виховувати інтерес до оперного жанру.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: магнітофон, фортепіано, аудіо-запис, портрет композитора.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.

II. Розспівування.

1. Спів вправи на розвиток ланцюгового дихання (довгі ноти).

2. Спів мажорного та мінорного звукоряду від заданого звука.

III. Актуалізація опорних знань учнів.

Бесіда.

Музика не має конкретного змісту, який ми знаходимо в літературі, поезії чи живописі, не надає зрозумілих зорових образів, але мовою звуків можна зобразити сонце, зірки, стукіт копит, дзюрчання струмка, шум вітру, хвилі моря. Ось погляньте на вправу. Що можна уявити собі за рухом звуків? (награю даний уривок). Давайте просольфеджуємо (настройка).

 Зображальні функції оркестру в оперному жанрі. Р. Вагнер Валькірія

Для створення картини моря композитор використав три звуки у виконанні різних музичних інструментів в оркестрі. А тепер погляньте на наступну вправу, яку я вам награю.

 Зображальні функції оркестру в оперному жанрі. Р. Вагнер Валькірія

– Що ці звуки зображають або кого?

(Це кудкудакання курей).

Проте жоден музичний інструмент не має змоги всесторонньо відтворити “видимий образ”, передати найтонші риси, як це робить симфонічний оркестр.

IV. Слухання музики.

1. Бесіда.

Сьогодні ми познайомимось із творчістю німецького композитора Ріхарда Вагнера, який народився 1813 р. в Лейпцигу. Його родичі були артистами, відтак Ріхард з дитинства звик до театру, брав участь у сценах, малював, писав вірші. Музикою почав займатися у 15 років і уже відтоді почала проявлятися його композиторська обдарованість. Він почав писати сонати для фортепіано, увертюри, симфонії, а потім створив опери “Фея”, “Золото Рейну”, “Трістан та Ізольда”, “Загибель богів”, “Валькірія”.

2. Слухання “Політ валькірій”.

3. Характеристика прослуханого.

У своїх творах Вагнер домагався повноти і блискучості оркестрового звучання: ширше використовував діапазон струнних, добавив мелодійності духовим інструментам.

– Як зобразив композитор політ, яким інструментам надав перевагу?

(Мідні інструменти на рухливому гармонічному фоні струнних).

– Чим характерна мелодика?

(Хроматизмами і альтераціями, складними акордами і поліфонічною фактурою).

4. Повторне слухання.

V. Робота над піснею “Хуртовина”.

Закріплення пісні на усіх куплетах, звертаю увагу на дикцію, виділення фрази, чистоту інтонування. Складаємо динамічний план пісні. Художнє виконання.

VI. Підсумок уроку.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...