ЧАСТИНА ПЕРША Навчання грамоти і розвиток мовлення
37 Звуки [дз],[дз],[дж]
Дзвін дзвонити джміль
Дзвоник дзвеніти бджола
Дзвінкий задзвеніти джерело
Дзвоник кличе нас до ніколи, а дзвіночки кличуть в поле.
ДЗЕНЬ-ДЗЕЛЕНЬ
Хто це ходить по росі
День у день, день у день?
Срібний дзвоник у руці
Дзень-дзелень, дзень-дзелень!
Розгляньте малюнки. Складіть розповідь, використовуючи подані під малюнками речення.
– О, ти дуже
Їздити – їжджу ходити – ходжу
Сидіти – сиджу будити – буджу
Водити – воджу садити – саджу
Складіть 2-3 речення з цими словами.
Василь Заєць
ЛІСОВА ШКОЛА
Рано в тиші лісовій
Дзенькнув дзвоник голубий,
І почався у пташок
На галявині урок.
Під кущами цілий день:
Дзінь-дзелень! Дзінь-дзелень!
Загадка
Я ніколи не сиджу,
А ходжу, ходу, ходжу.
І хоч з місця не зрушаю,
А про час вам сповіщаю.
Звуки [дз],[дз’],[дж] - Українська мова
Схожі записи:
ТВІР-РОЗДУМ ПРО ВЧИНКИ ЛЮДЕЙ УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ Тема 15. ТВІР-РОЗДУМ ПРО ВЧИНКИ ЛЮДЕЙ Структура твору Твір-роздум про вчинки людей складається з двох основних частин: – розповідь про вчинок; –...
СПОСОБИ ДІЄСЛІВ (дійсний, умовний, наказовий) МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ & 12. СПОСОБИ ДІЄСЛІВ (дійсний, умовний, наказовий) 171. Прочитайте. У якому з речень дієслова виражають дійсну, реальну дію? У якому – можливу за...
Як бути здоровим Урок 57. Як бути здоровим Вимовляй скоромовку. Йорж купив для йорженяти Йод, щоб рани лікувати. Йорженя кричить: “Ой-ой! Я не хочу йод отой!”. Ганна Шевчук...
Читати Урок 72. Читати – багато знати Яким словом називають героїв в українських казках? Лисичка – …, зайчик – …, вовчик – …, Мишка – …,...
НЕОЗНАЧЕНА ТА ОСОБОВІ ФОРМИ ДІЄСЛОВА Морфологія. Орфографія. Дієслово & 5. НЕОЗНАЧЕНА ТА ОСОБОВІ ФОРМИ ДІЄСЛОВА Чи в радості, а чи в журбі Ти поклонися знову й знову Тому, хто виплекав...
ПОВНІ Й КОРОТКІ ФОРМИ ПРИКМЕТНИКІВ Морфологія та орфографія. Прикметник § 43. ПОВНІ Й КОРОТКІ ФОРМИ ПРИКМЕТНИКІВ Про особливості використання в мовленні коротких і повних нестягнених форм прикметників ПРИГАДАЙМО. Які особливості...
Клас. Звук [и] та буква и на його позначення Урок 2. Клас. Звук [и] та буква и на його позначення Відгадай загадку. В абетці букву ми зустріли Таку, що слів не починає. А у...
ПРАВОПИС ОСОБОВИХ ЗАКІНЧЕНЬ ДІЄСЛІВ РОЗДІЛ 4 СЛОВО ЗНАЧЕННЯ СЛОВА ЧАСТИНИ МОВИ ДІЄСЛОВО & 42 ПРАВОПИС ОСОБОВИХ ЗАКІНЧЕНЬ ДІЄСЛІВ Що треба знати про написання закінчень дієслів 1 – ої особи...
ЧИСЛО ІМЕННИКІВ. ІМЕННИКИ, ЩО МАЮТЬ ФОРМИ ТІЛЬКИ ОДНИНИ АБО ТІЛЬКИ МНОЖИНИ МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ ІМЕННИК § 21. ЧИСЛО ІМЕННИКІВ. ІМЕННИКИ, ЩО МАЮТЬ ФОРМИ ТІЛЬКИ ОДНИНИ АБО ТІЛЬКИ МНОЖИНИ 217. Прочитайте. Визначте число виділених іменників. 1. Коли мати...
ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ: ДОДАТОК, ОЗНАЧЕННЯ, ОБСТАВИНИ ВІДОМОСТІ ІЗ СИНТАКСИСУ І ПУНКТУАЦІЇ §12. ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ: ДОДАТОК, ОЗНАЧЕННЯ, ОБСТАВИНИ 114. Перепишіть. У кожному реченні визначте й підкресліть граматичну основу. Які з речень...
МОВА І МОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНИЙ ГІМН УКРАЇНИ Музика Михайла Вербицького Слова Павла Чубинського Ще не вмерла України і слава, і воля, Ще нам, браття молодії, усміхнеться доля. Згинуть наші...
ПРИСЛІВНИК ЯК ЧАСТИНА МОВИ РОЗДІЛ 4 СЛОВО ЗНАЧЕННЯ СЛОВА ЧАСТИНИ МОВИ ПРИСЛІВНИК & 46. ПРИСЛІВНИК ЯК ЧАСТИНА МОВИ Які основні ознаки прислівника як частини мови? Прислівник – незмінна частина...
Зміна приголосних в іменниках перед закінченням – і< ІМЕННИК &17. Зміна приголосних в іменниках перед закінченням -і Говорила риба рибі Микола Петренко 140. 1. До кожного незакінченого речення з лівої колонки добери продовження...
СЛОВНИЧОК СПІЛКУВАННЯ ДОВІДКОВЕ БЮРО СЛОВНИЧОК СПІЛКУВАННЯ Адресант – той, хто надсилає комусь інформацію (листа, телеграму тощо). Адресат – той, кому призначено інформацію; одержувач листа, телеграми. Ввічливість –...
ГРУПИ СЛІВ ЗА ЇХ ПОХОДЖЕННЯМ Лексикологія. Фразеологія Слова, слова… Вони в собі всі різні: Тривожні й тихі, радісні й сумні; Є терпеливі, є жорстокі й грізні, Лукаві й чесні, мудрі...
Спостереження за роллю прислівників у тексті ПРИСЛІВНИК Спостереження за роллю прислівників у тексті 404. Прочитайте текст. Над Киевом стояла чудова весняна ніч. Повний місяць (як?) … дивився в синій, гладенький, як...
Склад. Перенос слів із рядка в рядок ЗВУКИ І БУКВИ. СКЛАД. НАГОЛОС §2 Склад. Перенос слів із рядка в рядок 37 1. Додай до частин слів склади так, щоб утворилися слова. Запиши...
УЖИВАННЯ ЗНАКА М’ЯКШЕННЯ ПЕРЕД ЗАКІНЧЕННЯМ ПРИКМЕТНИКІВ РОЗДІЛ 4 СЛОВО ЗНАЧЕННЯ СЛОВА ЧАСТИНИ МОВИ ПРИКМЕТНИК & 29 УЖИВАННЯ ЗНАКА М’ЯКШЕННЯ ПЕРЕД ЗАКІНЧЕННЯМ ПРИКМЕТНИКІВ 192. Попрацюйте разом! 1. Прочитайте прикметники. Визначте, на який...
ТЛУМАЧНИЙ СЛОВНИЧОК ДОВІДКОВЕ БЮРО ТЛУМАЧНИЙ СЛОВНИЧОК Аватар (санскр.) – невеликий малюнок або фотографія, яку використовують як зображення користувача мережі Інтернет, зокрема в соціальних спільнотах. Автопортрет (гр.) –...
УЖИВАННЯ АПОСТРОФА ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ §36. УЖИВАННЯ АПОСТРОФА Про те, коли перед буквами я, ю, є, ї пишемо апостроф, а коли не пишемо, та загалом про...
Про одне і те ж по-різному ТЕКСТ & 7. Про одне і те ж по-різному Річка плине, берег рвучи, Далі, далі попід кручі Леся Українка 47. 1. Прочитай і відгадай загадку....
ЗАЙМЕННИК ЯК ЧАСТИНА МОВИ Морфологія та орфографія. Займенник Буду я навчатись мови золотої… У трави-веснянки, у гори крутої, В потічка веселого, що постане річкою, В пагінця зеленого, що зросте...
Другорядні члени речення. Речення поширені і непоширень Порядок слів у реченні СИНТАКСИС. ПУНКТАЦІЯ § 13. Другорядні члени речення. Речення поширені і непоширень Порядок слів у реченні 132.1. Спишіть текст. Покажіть зв’язок між членами речення за зразком....
Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини ПРИКМЕТНИК Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини 204. Розгляньте таблицю. Відмінок 3 основою на твердий приголосний 3...
ЗМІНИ ПРИГОЛОСНИХ ПРИ ТВОРЕННІ СЛІВ Словотвір. Орфографія § 18. ЗМІНИ ПРИГОЛОСНИХ ПРИ ТВОРЕННІ СЛІВ Про те, як змінюються приголосні при творенні слів за допомогою суфіксів – ськ-, – ств-, –...
Бережи природу Урок 66. Бережи природу Люди, бережіть ліси – Джерело добра й краси! Щоб росли по всіх долинах Сосни, в’язи та ялини. Бережіть ліси! Білці, куниці...
ЗНАЧЕННЯ МОВИ В ЖИТТІ СУСПІЛЬСТВА. УКРАЇНСЬКА МОВА ВСТУП ЗНАЧЕННЯ МОВИ В ЖИТТІ СУСПІЛЬСТВА. УКРАЇНСЬКА МОВА – ДЕРЖАВНА МОВА УКРАЇНИ 1. Прочитайте. Поставте до тексту кілька запитань і дайте на них відповіді. Ви...
Приголосні тверді і м’які ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ § 24 Приголосні тверді і м’які Запам’ятаймо! Приголосні звуки бувають тверді і м’які: сад – сядь: [сад] – [сад]. [+] –...
Написання і відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові та прізвищ Іменникової форми ІМЕННИК § 43 Написання і відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові та прізвищ Іменникової форми Запам’ятаймо! Утворення імен по батькові 342 Прочитайте форми імен...
Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Способи творення прислівників МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ ПРИСЛІВНИК Прислівник – незмінна частина мови. Він завжди вживається при словах, що називають дію, стан або ознаку, тому й називається прислівником. Прислівники виражають...
Друзі наші менші Урок 56. Друзі наші менші Прочитай і перекажи текст. МУРАШ Вийшов малий Сергійко на прогулянку і побачив кота. Кіт сидів на лавочці й мружився на...
ЗІ СЛОВНИКА СИНОНІМІВ ДОДАТКИ Додаток 6 ЗІ СЛОВНИКА СИНОНІМІВ Аудієнція, прийом, прийняття Багатий, заможний, маєтний, грошовитий, забезпечений; рясний, буйний; розкішний, пишний, шикарний Балакучий, говіркий, балакливий, лепетливий, гомінливий; кн....
СЛОВА, НАЙВАЖЛИВІШІ ДЛЯ ВИСЛОВЛЕННЯ ДУМКИ В РЕЧЕННІ, ТЕКСТІ РОЗДІЛ 2 ТЕКСТ & 3. СЛОВА, НАЙВАЖЛИВІШІ ДЛЯ ВИСЛОВЛЕННЯ ДУМКИ В РЕЧЕННІ, ТЕКСТІ 21. 1. Прочитай текст. Добери до нього заголовок. Історія паперу сягає сивої...
Свято новорічної ялинки Урок 49. Свято новорічної ялинки Новорічне свято, ліхтарики, ялинкові прикраси, кульки, зірочки, шишки, сріблястий дощик, сніжинки, хоровод, гірлянди, Дід Мороз, Снігурка. – Розкажи, як школярі...
ВІДГУК НА ТЕЛЕПЕРЕДАЧУ УРОКИ РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ Урок 5. ВІДГУК НА ТЕЛЕПЕРЕДАЧУ Пригадайте – Що таке відгук? – Як працювати над відгуком на книжку? 297. Уявіть, що до...