УРОК 21
Тема. Давні і сучасні засоби передачі інформації. Виготовлення власної візитки
Мета: ознайомити із засобами передачі інформації; розповісти про інформаційні пристрої; навчити виготовляти візитки; вдосконалювати вміння і навички роботи з папером, ножицями; розвивати уявлення, мислення; виховувати самостійність, охайність, працьовитість.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
1. Перевірка готовності до уроку.
2. Привітання.
3. Упорядкування робочих місць.
ІІ. Новий матеріал
1. Оголошення теми та мети
– Сьогодні ми з вами ознайомимося із засобами передачі інформації, з’ясуємо, як інформація (реклама) допомагає у нашому житті і спробуємо зробити власну візитку.
2. Вступна бесіда.
– У наш час, коли існує телефон, телеграф і радіо, передавати повідомлення на відстань зовсім не важко. Але як же діяли в таких випадках наші предки?
Здавна для передачі сигналів на відстань використовували звук. наприклад, часті удари дзвону сповіщали про якусь тривожну подію. В Угорщині били в спеціальні барабани – тамтами.
Особливо необхідним був зв’язок на морі. Моряки винайшли сигнальні
За таким же принципом був влаштований і оптичний телеграф на суші. Його винайшов французький інженер Клод Шапп ще в 1789 році. Сигнали передавали від однієї установи до іншої на відстань в десятки кілометрів. Виходила телеграфна лінія. Але всі ці засоби зв’язку діяли тільки в ясну погоду та на відстані прямої видимості. А що ж робити вночі? Так, у 1832 році з’явився стрілочний телеграф. Тепер окремі букви повідомлення передавалися по проводах. Але таку “телеграму” не можна було записати автоматично. І ось американський художник Самуель Морзе в 1836 році вигадав новий телеграфний апарат.
Що таке оголошення? Давати оголошення – означає повідомити людям якусь інформацію. Це може бути повідомлення про товар, про послуги та пропозиції.
Після винаходу пристроїв для друкування оголошення почали з’являтися у новій формі. Перше газетне оголошення було надруковане на останній сторінці лондонської газети в 1625 році.
Сьогодні оголошення друкуються не тільки у газетах, але й передаються по радіо, телевізору. Перша комерційна інформація прозвучала по радіо приблизно у 1920 році.
Комерційна інформація на телебаченні затвердилася повною мірою лише після другої світової війни. Ця ідея швидко розповсюдилася. На сьогодні реклама, яка транслюється по телебаченню, стала такою близькою нам усім, що багато людей запам’ятовують її краще, ніж різноманітні вистави та фільми.
Коли був винайдений комп’ютер, то він став розв’язувати проблеми, які можуть містити тисячі одиниць інформації.
3. Кросворд.
– За допомогою яких пристроїв ми отримуємо інформацію?
1) Балакучий в хаті гість,
Хоч не п’є він і не їсть,
Розважає без упину
І показує новини. (Телевізор)
2) Дерево та дріт –
А кричить на весь світ. (Телеграф)
3) Скринька, вертушка,
Шнур і довге вушко. (Телефон)
4) У кімнаті, у куточку,
Біля ліжка на стіні,
Сіра скринька на шнурочку
Все розказує мені. (Радіо)
5) Крила в птаха не з пір’їн,
А з паперу і з новин.
Він щодня на диво-крилах
Їх розносить по квартирах. (Газета)
6) Натискаєш кнопочки
На самій коробочці,
Загуділо – і за мить
Можем з другом говорить. (Стільниковий телефон)
7) В нім знання з усього світу,
Мишка може їх розкрити. (Комп’ютер)
III. Фізкультхвилинка
Руки на пояс ставим усі –
Будем стрибати, мов горобці.
Скік вперед і скік назад (6 разів) –
Крильця вниз всі опустили
І на місці походили.
IV. Демонстрація та аналіз зразка
1. Інструктаж із техніки безпеки.
– Як працювати ножицями?
– Яких правил необхідно дотримуватися?
2. Інструктаж учителя.
– Візитки теж про щось повідомляють, несуть певну інформацію. Для чого їх роблять?
– Сьогодні ми спробуємо зробити власну візитку.
Що повідомляють на візитках?
– Обов’язково зазначають прізвище, ім’я та по батькові; місце роботи або рід занять; адресу, телефони.
Пропоную виготовити власну візитку вашої майбутньої професії або розповісти про своє хобі, намалювавши малюнок.
V. Практична робота учнів
Учитель допомагає учням за необхідності.
VІ. Виставка та оцінювання робіт
1. Аналіз робіт.
– Хто зобразив на візитці все, що потрібно?
– Хто придумав малюнок?
– Чия візитка вам сподобалася найбільше? Чому?
2. Оцінювання.
VІІ. Підсумок уроку
– Які засоби інформації ви знаєте?
– Коли вони виникли?
– Для чого потрібні візитки?