УРОК 14
Тема. Подарунки та сувеніри до Нового року
Мета: ознайомлювати учнів з елементарними основами конструювання ялинкових прикрас із паперу; розвивати конструктивні здібності, уяву, фантазію; виховувати акуратність, найкращі якості людей.
Обладнання: рибки для гри, малюнки, схеми для виготовлення ялинкових прикрас.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
Гра “Зимова риболовля”
Діти ловлять з ополонки рибок, на яких написані загадки, читають та відгадують їх.
II. Актуалізація опорних знань. Повідомлення
На дошці розвішані малюнки (зимовий пейзаж, святкування Нового року, схеми виготовлення ялинкових прикрас).
– Діти, розгляньте, будь ласка, малюнки, які знаходяться на дошці, і спробуймо разом скласти план нашого уроку.
План уроку
1. Бесіда про зиму.
2. Як зустрічають Новий рік?
3. Виготовлення ялинкових прикрас.
Тож гаразд, часу не гаєм
І роботу починаєм.
III. Робота над темою уроку
1. Бесіда про зиму
Прийшла, прийшла зима-красуня,
Все снігом білим замела,
Яскраве сонце вже не гріє,
Хоч з високості погляда.
Сліпучо-біла чарівниця
Малюнком
І сніжним теплим покривалом
Дбайливо землю накрива.
– Діти, чи подобається вам зима?
– Чим саме?
– А чи добре зимою нашим меншим друзям?
– Чим ми можемо їм допомогти?
2. Повідомлення вчителя
– Незабаром до нас завітає Новий рік. У кожній сім’ї, школі прикрашають красуню-ялинку. Зустріч Нового року – давня традиція. І не тільки у нас в Україні, а й у всіх народів світу.
– Чи знаєте ви, як святкують Новий рік наші сусіди та далекі побратими?
У Болгарії напередодні Нового року всі купують кизилові гілочки, що є символом новорічного щастя. Ними слід тільки легенько торкнутися рідних чи друзів.
У містах Італії у новорічну ніч потрібно бути особливо обережними: в останню хвилину старого року з вікон квартир на вулицю викидають різний непотріб, навіть старі меблі. Італійський Дід Мороз – Баббо Натале.
В Англії та Німеччині Діда Мороза звуть Санта Клаус. А у В’єтнамі Новий рік відзначають у кінці січня, коли настає рання весна. На столах у цей день завжди стоять улюблені квіти в’єтнамців – нарциси.
У різних частинах Індії Новий рік зустрічають у різні пори року – на початку літа і коли настає осінь.
У нас в Україні Новий Рік – найулюбленіше свято і дорослих, і дітей.
– Як ви готуєтеся до Нового року?
– Що найбільше вам подобається під час цього свята? (Відповіді дітей.)
Зима, зима морозяна
Принесла Новий рік,
І щедрі подаруночки,
Дзвінкий щасливий сміх.
Он ялиночка стоїть зеленесенька,
Прикрасити її треба гарнесенько.
Всі будемо круг ялинки танцювати,
Сміх та радість усім людям дарувати.
3. Об’єднання учнів у групи
– Для того щоб ми змогли виготовити більше різноманітних прикрас, об’єднаємось у 3 групи. Перша група буде виготовляти ліхтарики, друга – сніжинки, а третя – новорічні гірлянди. Але перед цим згадаймо правила користування папером та ножицями (див. урок 1).
4. Практична робота (групова)
Учитель допомагає індивідуально, виправляє деякі помилки.
IV. Оцінювання та демонстрація дитячих робіт
– Діти, підійдіть до ” шкали оцінювання “і прикріпіть табличку зі своїм ім’ям біля цифри-оцінки, яку ви, як уважаєте, отримали за свою працю.
V. Підсумок уроку
Витинали ми сніжинки
Для нашої ялинки.
Вийшли вони чудові,
Прекрасні, кольорові.
І ліхтарики, й гірлянди
Прикрасили її вмить.
Залишилось станцювати
І гостей розвеселить!
– Пригадайте, з яким матеріалом ми працювали протягом II чверті. На наступний урок принесіть кольоровий папір, картон, клей.