ЛЮДИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ
БУДЬТЕ ДРУЖЕЛЮБНИМИ!
ДРУЖБА
Притча
Двоє друзів мандрували пустелею. Утомлені тривалою подорожжю, вони посперечалися.
У гніві один ударив другого. Той відчув біль, але нічого не сказав. Він вивів на піску: “Сьогодні мій найкращий друг ударив мене”.
Мандрівники продовжували йти й натрапили на оазис. вони вирішили скупатись у водоймі. Той, кого вдарили, мало не потонув, але друг урятував його. Коли отямився, він вирізьбив на камені: “Сьогодні мій найкращий друг урятував мені життя”.
Той,
– коли я тебе образив, ти написав на піску, а тепер пишеш на камені. Чому?
Друг відповів:
– Коли хтось нас ображає, ми повинні написати це на піску, щоб вітри могли стерти. Але коли хтось робить нам добре, ми повинні викарбувати це на камені, щоб жоден вітер не зміг стерти з нашої пам’яті.
Навчімося писати образи на піску і викарбовувати вдячність на камені.
Обговоріть висновок із цього твору. 2. Доведіть його слушність.
ПОРАДИ НОВАЧКОВІ
Багатьом із вас доводиться переїжджати з місця на місце, міняти школу, входити
Часом і “новий” клас замість того, щоб допомогти, створює проблемні ситуації:
ü ніхто не хоче сідати з новеньким;
ü перешіптуються за його спиною;
ü дражнять, насміхаються;
ü не беруть до гурту, коли заводять гру або домовляються про спільну справу.
Якщо ти в класі новенький, спробуй відразу ж налагодити стосунки з однокласниками. Найголовнішим для них буде перше враження про тебе.
Знайомся з усіма. Не виокремлюй когось одного. Потоваришуєш з усіма – не будеш для них новачком. І що швидше ти це зробиш, то краще.
Не став себе вище за інших. У “старій” школі ти був найкращим, а в “новій” – авторитет ще треба завоювати. Більше слухай, придивляйся до тих, хто тебе оточує.
Будь принциповим і категоричним лише у виняткових випадках. Якщо твоя думка не збігається з думкою більшості, але ти все ж вирішив висловити її, роби це доброзичливо та спокійно.
І головне – не втрачай віри в себе! Пам’ятай: після школи доведеться ще не один раз бути новачком – в інституті, в армії, на роботі.
Доповніть поради новачкові: не дратуйся, коли тебе прийняли недружелюбно; не відповідай образою на образу… 2. Виробіть подібні поради учням класу, до якого прийшов новачок. Знайди слова, які “заховалися” у словах дружелюбність, доброзичливість. 2. Що означають ці слова?