МОВА ТА РОЗВИТОК МУЗИКИ
В ЦАРИНІ ГУЧНО-ТИХОЇ
– Прочитай вірш. Про яке таємниче диво у ньому йдеться? Додай останнє слово.
Живе таємне диво на землі –
У горах велетенських і малих,
У замку, до якого років сто,
А може й більш,
Не потрапляв ніхто.
Або у лісі в ту спокійну мить,
Коли в нім тиша
Лагідно бринить,
А ще – біля ставкової води,
Що тиха і задумлива завжди.
Те диво крик чи голосну розмову
Тихенько вдалині повторить знову.
Живе таємне диво з давнини
В царині гучно-тихої… !
Про яку властивість музичних звуків нагадав тобі вірш?
Чи важливу роль відіграє у музиці гучність (сила) звучання?
Склади слово і дізнаєшся, як називають гучність музичного звучання.
Словничок
Динаміка – сила, гучність музичного звучання. Вона є важливим елементом музичної мови. Динаміку позначають особливими знаками:
– Самуїл Майкапар. “Луна в горах”
Чи знаєш ти, як звучить луна у горах? Чарівність її відлуння передав у музиці Самуїл Майкапар.
За допомогою гучного та тихого звучання
Яка музична мова твору? Що в ній головне: виражальність чи зображальність?
Покажи динамічний розвиток музики рухами рук: гучно – руки вгору, тихо – руки вниз.
– На якому інструменті виконується п’єса “Луна в горах”?
Чи знаєш ти, яку спільну назву мають піаніно та рояль? Поясни, чому ці інструменти називаються фортепіано.
Прочитай вірш. Які рядки слід промовляти гучно, а які – тихо?
ГРА В СЛОВА
Музика І. Асєєва, слова А. Барто
1. Скажи гучніше
Слово “грім” –
Лунає слово,
Наче грім!
2. Позви тихенько
Мишенят –
Вони ледь-ледь
Зашурхотять.
Послухай пісеньку. Передай у читанні вірша або співі динамічний розвиток за схемами:
– Послухай і розучи пісню. Знайди слова, якими відрізняються приспіви.