Урок 21. МОДЕЛЮВАННЯ ОДЯГУ. ДИЗАЙН КОСТЮМА
Мета: збагачувати активний словник учнів на основі уявлень про довкілля; продовжувати формувати розуміння вживання узагальнювального поняття “одяг”; удосконалювати навички роботи з папером; навчати аналізувати форму; виявляти ознаки гармонічної єдності форми та декору; розширювати знання про побудову симетричних композицій; розвивати оригінальність мислення, фантазію у створенні декоративних композицій, спостережливість; прищеплювати художній смак; виховувати зацікавленість декоративним
Обладнання: двосторонній кольоровий папір, тканина, ножиці, клей ПВА, паперова лялька, технологічні схеми виробів, мультимедійна дошка.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання
2. Перевірка готовності до уроку
3. Упорядкування робочих місць
II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлення теми та мети уроку
– Що ми сьогодні будемо робити на уроці? Ми перетворимось на дизайнерів одягу!
2. Вступна бесіда
– Взагалі, що таке одяг? Розгадайте кросворді
1. Комірець і рукави,
Більш
2. Не вдягають їх хлоп’ята.
Мов принцеси, в них дівчата. (Плаття)
3. Що за сорочка –
Рукави ніврочку?
І чомусь на ноги
Вбрали ту сорочку… (Штани).
4. Нас від холоду ховає,
Часто капюшона має… (Куртка)
5. Наголову вдягаємо,
Вушка захищаємо. (Шапка)
Мультимедійна презентація
– Роздивіться ілюстрації на дошці. Що ще ми можемо згадати про одяг? Яким він буває?
Фізкультхвилинка
3. Демонстрування та аналіз зразка
1) Інструктаж учителя.
Мультимедійна презентація
– Розгляньте зразки виробів на дошці.
Робота за підручником (с. 53, 71)
1. Візьміть паперову ляльку-манекен та обведіть її на папері.
2. До контура ляльки намалюйте одяг за зразком.
3. Кожний вид одягу потрібно малювати окремо.
4. Виріжте весь одяг по контуру.
5. З вирізаних деталей створіть різні види одягу для хлопчиків та дівчат.
6. Використовуючи паперові деталі як шаблони-викрійки, зробіть аплікацію з тканини.
7. Зберіть гардероб для паперової ляльки.
8. Можете зробити український національний одяг.
2) Повторення правил безпеки під час роботи.
1. На робочому місці дотримуйте чистоти і порядку.
2. Зберігайте ножиці у спеціально відведеному для цього місці.
3. Не працюйте притупленими ножицями.
4. Не тримайте ножиці лезами вгору.
5. Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом.
6. Не заважайте товаришам, коли вони вирізають деталі ножицями.
7. Передавайте ножиці товаришам кільцями вперед.
8. Під час різання тримайте матеріал таким чином, щоб лезами ножиць не поранити руку.
9. Клеєм слід користуватися так, щоб він не потрапив до очей. Брудні від клею руки під час роботи витирайте ганчіркою. Після завершення роботи вимийте їх ретельно з милом і витріть рушничком.
III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Звучать аудіозаписи інструментальних композицій.
IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ
Охочі виходять до дошки та демонструють свої роботи.
– Оцініть роботу свого товариша.
– Чи задоволені ви результатами?
V. ПІДСУМОК УРОКУ
– Які нові знання ви отримали на уроці?
– З яким настроєм ви працювали?
Бажаю, діти, успіхів постійних
І знань бажаю вам міцних, надійних,
Щоб їх змогли в житті застосувати
І будь-які вершини підкоряти!