Урок 25. РОБОТА ІЗ СУЧАСНИМИ ШТУЧНИМИ МАТЕРІАЛАМИ. ПРИКРАСИ З ПЛАСТИКАТУ
Мета: продовжити ознайомлення учнів із виготовленням прикрас, використовуючи при цьому необхідні матеріали; вдосконалювати навички роботи з пластиком; розвивати творчі здібності, дрібну моторику рук, посидючість; виховувати почуття прекрасного, естетичний смак.
Обладнання: пластикові пляшки зеленого та блакитного кольору, кольоровий дріт, ножиці, шило, кольорові нитки, кольорові тоненькі смужки, кружечки-шаблони, зразки виробів, мультимедійна дошка.
Хід
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання
Пролунав дзвінок веселий.
Всі готові? Все готово?
Ми не відпочиваємо,
Ми працювати починаємо.
2. Перевірка готовності до уроку
3. Упорядкування робочих місць
II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлення теми та мети уроку
– Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з виготовленням прикрас із пластику.
2. Розповідь учителя
ДВІ КВІТОЧКИ
Дві квіточки розквітли
У нашому садку,
Свіженькі і привітні,
У мокрому сніжку.
То пролісок синенький
І білий первоцвіт
Шепочуть веселенько:
“Весняний
К. Переліска
– Подарункові сувеніри можуть бути різноманітними: це прикраси для оселі, предмети побуту, прикраси для одягу. Розгляньте зразки. (Мультимедійна презентація.)
Фізкультхвилинка
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: “Пострибай!”.
Січень просить: “Присідай!”.
Встали – сіли, встали – сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав:
Час нам братися до справ.
3. Демонстрування та аналіз зразка
1) Інструктаж учителя.
Мультимедійна презентація
– Розгляньте зразки виробів на дошці.
Робота за підручником (с. 61)
1. Розріжте пляшки.
2. Від пляшки зеленого кольору відріжте три смужки для стебельця.
3. Також від зеленої пляшки відріжте листочки (за зразком).
4. Візьміть пляшку блакитного кольору та відріжте від неї три квадратики зі стороною завдовжки 2 см.
5. Із цих квадратиків зробіть кружечки за допомогою шаблонів.
6. Перегніть кружечки на дві рівні частини, а потім – ще на дві таким чином, щоб їхні краї збіглися.
7. Відріжте по краю дугою кожну форму (за зразком). Розгорніть кожну.
8. Посередині проколіть шилом отвір.
9. Вставте в отвір стебельце.
10. Обкрутіть кінець стебельця жовтим або білим дротом (можна використовувати нитки).
11. 3а допомогою великого і вказівного пальців обох рук виверніть квіточку назовні.
12. Таким самим чином зробіть усі три квіточки.
13. Скрутіть стебельця та листочки разом за допомогою зеленого дроту або нитки.
14. Зв’яжіть композицію тоненькою кольоровою смужкою.
2) Повторення правил безпеки під час роботи.
1. На робочому місці дотримуйте чистоти і порядку.
2. Зберігайте ножиці у спеціально відведеному для цього місці.
3. Не працюйте притупленими ножицями.
4. Не тримайте ножиці лезами вгору.
5. Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом.
6. Не заважайте товаришам, коли вони вирізають деталі ножицями.
7. Передавайте ножиці товаришам кільцями вперед.
8. Під час різання тримайте матеріал таким чином, щоб лезами ножиць не поранити руку.
9. Клеєм слід користуватися так, щоб він не потрапив до очей. Брудні від клею руки під час роботи витирайте ганчіркою. Після завершення роботи вимийте їх ретельно з милом і витріть рушничком.
III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Звучать аудіозаписи інструментальних музичних творів.
IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ
Учитель демонструє та оцінює роботи учнів.
– Чиї прикраси вам сподобалися найбільше?
V. ПІДСУМОК УРОКУ
– Чи сподобалося вам працювати з пластиком?
– Чи продовжите ви працювати з пластиком удома?
– Така прикраса може стати приємним подарунком. Набагато приємніше робити прикраси для свята власноруч, ніж купувати готові у магазині.