ТЕКСТ
§17 Типи текстів
220. Попрацюйте разом! 1. Прочитайте тексти і подумайте, що в них спільного і що – відмінного.
1. Хто там стрибає між кущами? Та то ж заєць шукає собі куточок для відпочинку! Стрибнув він до молодої дикої груші, погриз трохи кори і прямо до пенька. Вирив собі ямку під пеньком, ліг і задрімав (Олександр Копиленко).
2. Заєць – дика тварина. Шубка у нього влітку сіренька, а взимку – біленька. Звірок має довгі вуха і трохи розкосі очі. Передні лапки у нього коротші, а задні – довші. Ця тваринка дуже полохлива.
3.
Візьміть до уваги! Усі три тексти про зайця.
У першому тексті розповідається про те, як заєць знайшов собі місце для відпочинку і задрімав. Це -текст-розповідь.
У другому тексті описано зовнішній вигляд та особливості поведінки звірка. Це – текст-опис.
У третьому тексті висловлюється міркування про те, чому заєць на зиму змінює колір свого хутра. Це – текст-міркування.
2. Спишіть друге речення тексту-міркування.
3. Поділіть слово заєць на склади.
Назвіть букви в другому складі.
221. 1. Прочитай текст.
Уже блищить на сонці сніг. Лише горобина в червоному вбранні. Щодня прилітав до неї пустотливий снігур поласувати смачними ягодами. Сяде на гілочку в гущавині і дзьобає. А щоб не забруднитися ягодами, він почепив собі на груди червоний фартушок.
2. Це розповідь, опис чи міркування? Доведи свою думку.
3. Спробуй скласти текст-опис про снігура або текст-міркування “Чому ця пташка так називається?!” (за вибором). Запиши складений текст.