Мета: ознайомити учнів з гончарною іграшкою; навчати виготовляти фігурки тварин з пластиліну; закріплювати навички роботи з пластиліном; розвивати творчу уяву, фантазію, увагу, спостережливість; вміння спілкуватися, виконувати колективну роботу; сприяти пізнанню дітьми краси рідного краю.
Обладнання: пластилін; стеки; дощечки для пластиліну; зразки виробів; мультимедійна дошка.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться
2. Перевірка готовності до уроку
3. Упорядкування робочих місць
ІІ. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлення теми та мети уроку
– Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з пластиліном. Виготовимо об’ємну сюжетну композицію “Кішки – мишки”.
2. Розповідь учителя
Робота за підручником (с. 11-12)
– Пластилін – чудовий пластичний матеріал. З нього можна ліпити не тільки рельєфні, а й об’ємні вироби, які можна роздивитися з усіх боків. Для ліплення використовують різні прийоми. Давайте згадаємо ці прийоми.
– Отримати
Конструктивний – спочатку ліплять окремі частини, потім їх з’єднують у цілу фігурку, якій і надають характерних ознак тварин.
Пластичний – фігурка ліпиться шляхом витягування частин тіла із суцільного шматка пластиліну.
Комбінований спосіб ліплення – поєднує елементи конструктивного та пластичного.
Фізкультхвилинка
3. Демонстрування та аналіз зразка
1) Інструктаж учителя.
Робота за підручником (с. 13)
– Розгляньте фото мишки та кішки.
– З яких частин складається тіло кожної з них?
– Порівняйте їх за формою та розміром.
– Які прийоми ліплення можна використати для створення фігурок цих тварин?
– Обираючи певні прийоми ліплення, створіть композицію “Кішки – мишки”.
2) Повторення правил безпеки під час роботи.
ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Під час роботи проводиться пальчикова гімнастика.
IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ
V. ПІДСУМОК УРОКУ
– Чого навчалися на уроці?
– Які прийоми роботи використовували?