Мета: ознайомити учнів з дротом, з інструментами і пристосуваннями, необхідними для роботи з дротом, прийомами безпечної роботи із ним; розвивати дрібну моторику пальців рук, уважність, посидючість; виховувати любов до праці.
Обладнання: м’який дріт; стержень кулькової ручки; круглогубці; плоскогубці; гострогубці; дощечка; мультимедійна дошка.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання
Добрий день, шановні діти!
Як без діла нам сидіти?
Будем добре працювати,
Нові знання здобувати.
2. Перевірка готовності
3. Упорядкування робочих місць
II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлення теми та мети уроку
– Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з дротом, з інструментами і пристосуваннями, необхідними для роботи з дротом, та прийомами безпечної роботи із ним. Будемо виготовляти різні квіти.
2. Вступна бесіда
Мультимедійна презентація. Робота за підручником (с. 80-81)
– Дріт – це металевий виріб значної довжини діаметром до 8 мм. Його витягують за допомогою спеціальних пристроїв та механізмів на металургійних заводах.
Випускають стальний, алюмінієвий і мідний
Зі стального дроту виготовляють цвяхи, гвинти, шурупи, пружини тощо. Алюмінієвий та мідний дріт використовують здебільшого для виготовлення електричних проводів.
Відрізають дріт гострогубцями. Не можна різати дріт, навіть дуже тонкий, ножицями, бо вони затупляться і ними важко буде різати папір, тканину.
Плоскогубці використовують для згинання дроту під кутом. Круглогубці використовують для згинання криволінійних форм.
– На уроці ми будемо виготовляти вироби з тонкого дроту. З алюмінієвого і мідного дроту можна виготовити окремі вироби, вигинаючи його руками.
– Під час конструювання опорних частин виробів з тонкого мідного чи алюмінієвого дроту найкраще намотувати його у вигляді спіралі на стержень з кулькової ручки або скручувати вдвічі.
Фізкультхвилинка
Все в порядку, спочивайте.
Дружно руки підіймайте,
Все чудово, опускайте.
Нахиліться. Розігніться.
Станьте прямо, усміхніться.
Так, я оглядом задоволений,
Бо ніхто з дітей не хворий.
Всі веселі, всі здорові,
До навчання всі готові!
Добре те, що сонце світить! (Руки вгору.)
Добре те, що вітер віє! (Колихаються.)
Добре те, що цей ось ліс (Присідають.)
Разом з нами ріс і ріс! (Підтягуються.)
3. Демонстрування та аналіз зразка
1) Інструктаж учителя.
Робота за підручником (с. 82). Мультимедійна презентація
– Перед тим як почати працювати, розгляньте зразки дротяних дерев.
– Як виготовити дротяне дерево?
1. Заготуйте відрізки тонкого мідного дроту для гілочок: 7 штук по 18 см, 7 штук по 15 см, 7 штук по 2 см.
2. На кожний відрізок дроту нанизуйте гудзик та закріплюйте його так, як показано на малюнку.
3. Скручуйте між собою по три відрізки в гілочки, а потім поступово на різній відстані від верхівки вкручуйте їх у стовбур.
4. Розправте крону з гілками.
5. За допомогою пластиліну закріпіть стовбур в отвір дерев’яної котушки.
2) Ознайомлення з правилами безпеки під час роботи.
– Працюючи з дротом, слід дотримувати таких правил безпеки.
– Відрізані гострі кінці дроту заокруглити.
– Під час відрізання дроту ту частину, яку відрізують, потрібно спрямовувати вниз до підлоги.
– Відрізати дріт слід гострогубцями.
– Дріт можна використовувати тільки для роботи.
– Під час роботи з дротом та інструментами не дозволяється вставати зі свого місця.
ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ
– Ви задоволені своєю роботою?
– У кого все вийшло?
– Кому потрібно ще попрацювати?
V. ПІДСУМОК УРОКУ
– З чим ви ознайомилися на уроці?
– Чи сподобалося вам працювати з дротом?
– Який настрій у вас наприкінці уроку?