ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА
Основи педагогіки
2. Теорія освіти і навчання (дидактика)
2.5. Технології навчання у сучасній школі
Запитання. Завдання
Порівняйте пояснювально-ілюстративну і проблемну технології навчання. Що між ними спільного і відмінного?
У яких формах можна застосовувати проблемний виклад навчального матеріалу?
У чому полягає відмінність лінійної і розгалуженої системи програмування навчального матеріалу?
Доведіть ефективність модульно-рейтингової системи навчання.
Розробіть фрагмент програмованого
Вирішенню яких дидактичних проблем, завдань сприяє диференційоване навчання?
Проаналізуйте кілька навчальних занять, проведених вашими викладачами, і визначте в них елементи, які можна віднести до певної технології навчання.
У чому полягає суть особистісно-орієнтованої технології навчання?
Охарактеризуйте переваги і недоліки групової технології навчання.
Розкрийте суть розвивальної технології навчання.
Як вирішують проблему розвитку творчих здібностей у навчальному процесі?
Охарактеризуйте цінність технології
Розкрийте суть нових інформаційних технологій навчання.
Література
Алексюк А. М. Педагогіка вищої школи: Курс лекцій: модульне навчання: Навчальний посібник. – K., 1993.
Бондар В. І. Дидактика: ефективні технології навчання студентів. – K., 1996.
Кудрявцев В. П. Проблемное обучение: истоки, сущность, перспективы. – М., 1991.
Матюнин Б. Г. Нетрадиционная педагогика. – М., 1994.
Нові технології навчання. – К., 1995. – Вип. 15.
Освітні технології: Навчально-методичний посібник/ За ред. О. М. Пехота. – К.: “А. С. К.”, 2002.
Сікорський П. І. Теоретико-методологічні основи диференційованого навчання. – Львів, 1998.
Фурман А. В. Методологический анализ развивающегося обучения. Педагогика и психология. – М., 1995. – № 1.
Чошаков М. А. Гибкая технология проблемно-модульного обучения. – М„ 1996.
Якиманская И. С. Разработка технологий личностно ориентированого обучения// Вопросы психологии. – М., 1995. – № 2.
Ярошенко О. Г. Групова навчальна діяльність школярів: теорія і методика. – К.: Партнер, 1997.