ТЕМА 3. ЧИТАННЯ МОВЧКИ
Вправа 591
Текст створено для того, щоб ознайомити читачів з найдавнішими племенами України, умовами їхнього проживання, культурою.
1. Тема: найдавніші племена України. Основна думка: виникнення двох основних груп племен – землеробів та скотарів, розвиток трипільської культури.
2. Тип мовлення: розповідь.
Стиль: науковий.
4. Справжнім дивом були витвори трипільських гончарів. Посуд фарбували білою, червоною і чорною фарбами та розмальовували. Тому трипільську культуру інколи називають культурою
План:
I. Формування двох основних груп племен – землеробів та скотарів.
II. Виникнення трипільської культури.
1. Місце поселення трипільців.
2. Землеробство – основне заняття трипільців.
3. Культура мальованої кераміки.
4. Місце проживання представників племен скотарів та їхня культура.
5. Виникнення колісного транспорту.
6. Місця катакомбної культури.
III. Основа для формування нових народів.
7. Відповіді на тестові завдання: 1 А, 2В, 3Б, 4В, 5А, 6А
ЧИТАННЯ МОВЧКИ - ГДЗ з мови
Схожі записи:
ЗАМІТКА В ГАЗЕТУ ДИСКУСІЙНОГО ХАРАКТЕРУ ТЕМА 15. ЗАМІТКА В ГАЗЕТУ ДИСКУСІЙНОГО ХАРАКТЕРУ Замітка – це жанр інформаційної журналістики. Основою замітки є новина, яку журналіст описує, відповідаючи на запитання: .”що трапилось?”,...
Вправи 53-99 53. Приїхав день на вороному коні, Не Питається, де Стати. Став собі проти вікна, та й Заступив світло, Думає, що він скляний. А може він...
Складні випадки кваліфікації другорядних членів речення. Стилістичні функції другорядних членів СТИЛІСТИКА СИНТАКСИСУ § 26. Складні випадки кваліфікації другорядних членів речення. Стилістичні функції другорядних членів ПОЯСНЕННЯ ПОЯСНЕННЯ 296.Берег Річки, кімната Вчителя, човен На березі, політ Орла,...
Уроки повторення Уроки повторення 394. 1. А. 2. В. З, Б. 395. – Бабусю, а чому ви любите чорнобривці? – питали ми. – А як їх не...
Вправи 51-96 51. Падає (ос. ф.) з дерев пожовкле листя – День уже в обіди догорів (ос. ф.). – Кажуть (ос. ф.), що вночі на передмістя Осінь...
НАПИСАННЯ ПРИСЛІВНИКІВ РАЗОМ І ЧЕРЕЗ ДЕФІС § 39. НАПИСАННЯ ПРИСЛІВНИКІВ РАЗОМ І ЧЕРЕЗ ДЕФІС Вправа 390 1. Хто влітку ледарює, той узимку бідує. 2. Що вранці не зробиш, того Ввечері не...
АУДІЮВАННЯ ТЕМА 11. АУДІЮВАННЯ Вправа 609 Тема: ціною власного життя матроси врятували пасажирський корабель. Основна думка: героїзм матросів під час війни, їхня відвага та мужність. Щоб...
НАПИСАННЯ НЕ З ДІЄСЛОВАМИ § 6. НАПИСАННЯ НЕ З ДІЄСЛОВАМИ Вправа 58 1. Смутки і турботи непокоїли (слово без не не вживається) людей ночами і на самоті (Ю. Тис)....
Лексикологія і фразеологія Узагальнення і систематизація найважливіших відомостей з української мови § 16. Лексикологія і фразеологія 231.І. На городі бузина, а в Києві дядько, аж пір’я летить, глуха...
Письмовий звіт про виконану роботу § 29. Письмовий звіт про виконану роботу 237. Відповідь – Г. 238.1. Офіційно-діловий стиль. 239.1. Будь-який – пишеться через дефіс, оскільки через дефіс пишуться складні...
Вправи 653-699 653. 1. Їй-богу, не чую і не кричіть. 2. Ах, яка кругом краса! 3. Гай-гай, куди поділась моя радість. 4. “Гу-гу-гу-у!” – застогнав пугач серед...
Комунікативна діяльність § 1. Комунікативна діяльність 7. Діалог – де дослівно відтворена розмова двох або кількох осіб. Окремі висловлювання, повідомлення чи запитання, з яких складається діалог, називаються...
Уживання м’якого знака, апострофа, спрощення груп приголосних, передача на письмі сумнівних голосних та приголосних. Пунктуація § 18. Уживання м’якого знака, апострофа, спрощення груп приголосних, передача на письмі сумнівних голосних та приголосних. Пунктуація 215.1. Менший, заохочуються, мільйонер, альтанці, мільярдер, поліський, складається,...
ДІЄСЛОВА НАКАЗОВОГО СПОСОБУ § 14. ДІЄСЛОВА НАКАЗОВОГО СПОСОБУ Вправа 130 1. Кричимо, пишемо, носимо. – Це дієслова теперішнього часу. 2. Кричімо, пишімо, носімо. – Це дієслова наказового способу,...
Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками РОЗДІЛ 5. БУДОВА СЛОВА § 21. Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками Пояснення Під час відмови глухих звуків чується тільки шум,...
ОСОБЛИВОСТІ ВЖИВАННЯ ПРИЙМЕННИКІВ § 44. ОСОБЛИВОСТІ ВЖИВАННЯ ПРИЙМЕННИКІВ Вправа 457 Вийшли зі школи, брат із сестрою, вітаю зі святом, зійшов з дороги, квіти з лісу, разів зо два,...
ПОНЯТТЯ ПРО ПУБЛІЦИСТИЧНИЙ СТИЛЬ МОВЛЕННЯ. УСНИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ ПУБЛІЦИСТИЧНОГО СТИЛЮ ТЕМА 2. ПОНЯТТЯ ПРО ПУБЛІЦИСТИЧНИЙ СТИЛЬ МОВЛЕННЯ. УСНИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ ПУБЛІЦИСТИЧНОГО СТИЛЮ Стилі мовлення Вправа 590 Тема: дорогий образ. Основна думка: подорожуючи далеко від...
Вправи 717-794 717. І. Вона відчула страшенний біль. 2. На залізничній путі стояв поїзд. 3. Мій дід був з козаків і не виносив фальші. 4. Тут треба...
Морфологічна будова слова Узагальнення і систематизація найважливіших відомостей з української мови § 17. Морфологічна будова слова 241. Вуличка, марево, кошеня, застелений, доріжечка, старанний, страшенне, свійський, горобеня, дівчисько, глиняний,...
Уживання складного речення в тексті § 5. Уживання складного речення в тексті 32.2. 1. Звичайна собі Мить. Розпов., неокл., просте, односкл. називне, пошир., повне, неускл. 2. Звичайна Хата З комином....
Вправи 305-399 305. І. Без’язикий, бар’єр, бюджет, безіменний, борються, безголів’я, бязь, бюро, в’яз, верб’я, верф’ю, в’юнок, в’язальниця, грюкати, дев’ять, дзвякнути, свято, м’ята, Кюв’є, Лук’яненко, медвяний, п’єса, п’єдестал,...
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ТЕКСТ ТЕМА 1. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ТЕКСТ Вправа 586 І. Тема: Шевченко-художник. Основна думка: автор тексту зосереджує увагу на малюнку Т. Г. Шевченка “Почаївська лавра з...
Етика полемічної майстерності § 17. Етика полемічної майстерності 159.1. Касіян Сакович опікувався ідеалом громадського діяча і вважав таким людину патріотичну, розумну, освічену, помірковану, яка може бути дипломатичною в...
Аудіювання різностильових текстів § 18. Аудіювання різностильових текстів 164. Тема: Оратори Стародавньої Греції і античного світу. Ідея: Природний талант і працелюбність – складові досягнення успіху. План 1. Демосфен...
НАПИСАННЯ НЕ З ДІЄПРИКМЕТНИКАМИ § 23. НАПИСАННЯ НЕ З ДІЄПРИКМЕТНИКАМИ Вправа 231 II. Нескошене – не – – префікс, с – – префікс, кош – корінь, – єн –...
Вправи 408-437 408. І. І II III ДОТла ВЗАємно ЛЕДве СМІло ГЛУхо БЕЗвісти ЗВІдусіль ДЕ-небудь ЗЛІва ДЕ-не-де ХТОзна-куди ЗНАдвору НІКуди ЗВЕрху ВРАнці ДОПізна УДОсвіта НИНі II. “О,...
Слова з прямим і переносним значенням РОЗДІЛ 4. СЛОВО. ЗНАЧЕННЯ СЛОВА § 7. Слова з прямим і переносним значенням Пояснення Більшість слів в українській мові можуть уживатися і в прямому, і...
Проблема взаємодії мови і культури, мови і соціуму МОВА, ІНДИВІД, СУСПІЛЬСТВО § 2. Проблема взаємодії мови і культури, мови і соціуму 10. Мова, культура, відродження, мовні права, семантика мови, народ, лексика, фразеологія, екзотизми,...
Культура спілкування МОВА І МОВЛЕННЯ § 3. Культура спілкування Пояснення Правила культурного спілкування: – Уважно слухай співрозмовника, не перебивай його. – Не жестикулюй без потреби. – Використовуй...
Вправи 50-99 Вправа 50 Стилістичні фігури – це особливі побудови, що відхиляються від звичайного синтаксичного типу й дають оригінальну форму для образного вираження думок і почуттів людини....
Пунктограми в реченні з прямою мовою та в діалозі. Способи цитування § 9. Пунктограми в реченні з прямою мовою та в діалозі. Способи цитування 119.1. 1. У грудях б’ються вдячності акорди, вуста шепочуть: “Дякую, Господь!” (Ю....
Абзац РОЗДІЛ 2. ТЕКСТ § 6. Абзац Пояснення Текст можна поділити на абзаци. Абзац містить одне або кілька речень, зв’язаних між собою за змістом. Абзаци також...
Вправи 400-446 Вправа 400 1. Не на кожне слово відвіт можна дати, бо закон… 2. Дощ іде на священика, бо вода… 3. Дерево славиться плодами, а людина…...
Вправи 109-200 109. І. 1. Садок уже одцвівся й густо укрив землю білими пелюстками (Г. Тютюнник). 2. Плачуть і моляться білі троянди (Л. Костенко). 3. У серце...
Синтаксичні норми § 3. Синтаксичні норми 17.1. Світлонька – вітальня, кімната. Дрібен – невеликий, дрібний, крихітний Над мене – більше, дужче сильніше. Огріти – нагріти, зігріти (зогріти),...