ВСТУП
УРОК 5. Екскурсія до природничого музею. Походження людини
Освітня мета: розширити та узагальнити знання учнів з історії розвитку життя на Землі; ознайомити з експонатами музею, які відображають процес походження людини.
Обладнання: блокноти, олівці, фотоапарати.
Структура уроку, основний зміст і методи роботи
I. Підготовка учнів до екскурсії.
А) Бесіда про докази спорідненості людини з тваринами, людиноподібними мавпами.
Б) ознайомлення з маршрутом екскурсії, правилами поведінки під час екскурсій,
II. Коротка розповідь екскурсовода (працівника музею) про історію створення музею.
III. Ознайомлення учнів з експонатами музею.
IV. Самостійна робота учнів за завданнями інструктивної картки.
Інструктивна картка
1. Які порівняльно-анатомічні та ембріологічні матеріали доказують спорідненість людини з тваринами, мавпами?
2. Які палеонтологічні матеріали про предків людини експоновано в музеї?
3. Які археологічні знахідки (залишки матеріальної культури найдавніших і давніх людей) представлено в музеї?
4. Які знаряддя
5. Як називаються предки сучасної людини, зображені в діорамах музею? Який був у них зовнішній образ і спосіб життя? Чим відрізнялись вони від сучасних людей?
6. Які стоянки і залишки давніх людей нанесені на археологічні карти вашого краю? Докажіть, чим займались наші предки.
7. За експонатами в музеї, знаряддями обробітку землі простежте, як розвивалася у давніх людей сільськогосподарська праця.
V. Домашнє завдання.
Оформити звіт про екскурсію.