УРОК 7
Тема. Ліплення на основі пласта. Комбінований спосіб ліплення
Мета: закріплювати вміння дітей “витягувати” з цілого шматка пластиліну, ускладнити їх “конструктивним” способом ліплення; розвивати естетичний смак, увагу, мислення, інтерес до народної іграшки; виховувати любов до рідної землі, повагу до традицій, праці людей.
Обладнання: кольоровий пластилін, прислів’я.
ХІД УРОКУ
I. Організація класу
II. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка готовності дітей до уроку
2. Бесіда з учнями
Шматок
І чим він стане, ніхто не знає,
Чи квіткою, що радує всіх нині,
Чи пташкою у гіллі на калині.
Ви потрудіться добре всі, будь ласка,-
Наступить диво, оживе прекрасна казка.
– Люди якої професії роблять казку зі шматка пластиліну чи глини?
– Так, скульптори.
– Кожен із вас сьогодні на уроці стане скульптором і власноруч оживить шматок пластиліну. А цей шматок пластиліну стане чарівним, адже буде зігрітий теплотою ваших рук.
III. Повідомлення теми і мети уроку
Вранці тато з магазину
Приніс дітям пластиліну…
Пластилін пом’яв
До сестрички посміхнувсь,-
І в руках у нього виник,
Мов живий, червоний півник.
– Здогадались, яку іграшку ліпитимемо?
IV. Робота над темою уроку
– Ліпити півника потрібно у такій послідовності:
1) відокремте шматок пластиліну;
2) розімніть і скатайте кульку;
3) витягніть і виліпіть пальцями основу півника; сформуйте його передню і хвостову частину;
4) замість лапок виліпіть круглу підставку, яку потім міцно прикріпіть до тулуба пташки;
5) виліпіть з тоненьких джгутиків гребінь, сережки, дзьоб, очі, крила;
6) приліпіть усі деталі до тулуба.
– Пригадайте, чим різняться між собою конструктивний спосіб ліплення і пластичний.
– Разом ці способи утворюють новий спосіб, що називається комбінованим.
V. Фізкультхвилинка
VI. Повторення правил роботи з пластиліном (див. урок 6)
VII. Індивідуальна робота учнів
Звучить музика.
VIII. Демонстрація дитячих робіт. Оцінювання навчальних досягнень за допомогою “шкали оцінювання”
IX. Підсумок уроку
– Чи сподобався вам сьогоднішній урок?
– Хто в майбутньому захоче стати скульптором?
– Чому?
– Народне прислів’я каже: “Праця людину величає”.
X. Домашнє завдання
На наступний урок потрібно мати такі матеріали:
I група – рослинний матеріал;
II група – кольоровий папір;
III група – кольоровий пластилін.
– Кожна група повинна дібрати свої прислів’я про працю.