УРОК 29
Тема. Макетування будинку або інших конструкційних об’єктів
Мета: ознайомити із професіями кресляра, архітектора; розвивати уміння і навички конструювання та моделювання об’ємних виробів; вчити знаходити закономірність будування моделі розгортки будинку; розвивати охайність, увагу.
Обладнання: ножиці, клей, пензлик, серветка, олівець, папір, картон.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
1. Привітання.
2. Перевірка готовності до уроку.
3. Упорядкування робочого місця.
II. Новий матеріал
1. Оголошення
– Сьогодні на уроці ми ознайомимося із професіями людей, які створюють будинки, в яких ми живемо. Як ви гадаєте, що це за професії?
– Так, це кресляр, архітектор, будівельник.
2. Вступна бесіда.
– Перш, ніж виготовляти якийсь виріб, конструювати машини або будувати будинки, їх зображують у кресленнях, ескізах, схемах.
На одних кресленнях демонструють конструкцію повністю, а на інших – складові частини виробів або споруд. Є такі креслення, на яких зображені взаємне розміщення та засоби з’єднання цих частин у єдине ціле.
Ескізи, креслення деталей
Сьогодні ми спробуємо бути і креслярами, й архітекторами. Тільки не такими, як Ніф-Ніф та Нуф-Нуф, а такими, як Наф-Наф.
– Які будиночки для житла зробили собі Ніф-Ніф та Нуф-Нуф? (Із соломи, із гілочок)
– Чому ці будинки були ненадійними?
– Який будинок побудував Наф-Наф?
3. Подумайте та відгадайте, “Хто де живе?”
(Малюнок виконаний на ватмані, назви тварин або їхнє зображення закриті. Діти “розплутують” завдання і впізнають, у кого який будинок. Як тварини будують свої житла? За допомогою чого?)
ІІІ. Демонстрація та аналіз зразка
1. Словникова робота.
– Чи знайомі вам такі назви? Де споруджують такі будинки?
Хата, изба (рос.) – у селі; хижина – у джунглях; чум, яранга – на Півночі; сакля – в Азії; дім, будинок – у місті.
2. Демонстрація та аналіз зразка.
– Для будування розгорток будиночків спочатку необхідно знайти те місце, з якого буде починатися відлік. Таким місцем у будиночків може бути будь-який кут.
– Усі будинки мають стіни, тому в основі розгортки буде пряма лінія, на якій проставлені розміри стін.
– Потім необхідно визначити висоту стіни і провести другу лінію, що є паралельною основі.
– Наступним етапом буде креслення фронтонів (верхня частина фасаду будинку) та клапанів для підклеювання.
– Після виготовлення розгортки потрібно зробити дах та підставку.
– Вікна та двері зробити з кольорового паперу за допомогою аплікації. Дрібні деталі домалювати.
Розгортка макета – 1
Розгортка макета – 1
IV. Фізкультхвилинка
Ведмежата в лісі жили,
Головою все крутили:
Ось так, ось так, ось так.
Ведмежата мед шукали,
Разом дерево хитали:
Ось так, ось так, ось так.
V. Практична робота учнів
1. Інструктаж із техніки безпеки.
– Уважно працюйте з ножицями.
– Не передавайте їх сусідові відкритими.
– Передавайте тільки кільцями вперед.
– Користуйтеся пензликом та серветкою під час роботи з клеєм.
2. Самостійна робота учнів.
Учитель надає індивідуальну допомогу учням, виправляє помилки, дає поради.
VI. Виставка та оцінювання робіт
1. Аналіз роботи.
– Який будиночок вам сподобався найбільше?
– Які ви помітили помилки?
– Що потрібно зробити, щоб будиночок став казковим?
2. Оцінювання робіт.
VII. Підсумок уроку
– Над чим ми працювали на уроці?
– Чи сподобалася вам ця робота?
– Що таке фасад, фронтон?