Робота з рослинними матеріалами. Створення композицій із квітковими формами

УРОК 4

Тема. Робота з рослинними матеріалами. Створення композицій із квітковими формами

Мета: навчити дітей самостійно створювати композиції з квітковими формами; розвивати творчість, уяву, фантазію; виховувати естетичний смак, любов до природи; прищеплювати навички охайного виконання виробу.

Обладнання: зразки робіт, гілки дерев, сухе листя, квіти, трава, зрізи дерева.

ХІД УРОКУ

I. Організація учнів класу

Перевірка готовності учнів до уроку.

II. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда

Більше й більше листя

з кленів

Облітає з кожним днем.

По траві, іще зеленій,

Ця пора по парку йде.

– Яка пора року настала?

– Які зміни відбулися в природі?

– Що трапилося з травичкою, квітами, листям на деревах?

2. Гра “З якого дерева листочок?” (зі зразками гербарію)

3. Розповідь учителя

– Осінь-красуня, наче талановита художниця, розмалювала кущі, дерева, квіти.

Саме в цю пору року можна побачити багато незвичайного і красивого, треба тільки бути спостережливими і вміти фантазувати.

На кожному кроці можна зустріти чарівні витвори природи. Щось додати, поєднати – із різнокольорової осені можна потрапити у тепле літо, до красуні-весни, виготовляючи композиції з природних матеріалів.

III. Оголошення теми і мети уроку

– Девізом нашого уроку є вислів: “Діло майстра величає”.

Із сухого листя, трави, квітів ми будемо створювати цікаву композицію. Трішечки спостережливості та вашої творчої фантазії – і ось зі зламаної вітром гілочки, пучка трави, трьох сухих квіточок можна створити чудовий сувенір, не шкодячи природі.

Демонструється зразок.

 Робота з рослинними матеріалами. Створення композицій із квітковими формами

IV. Робота над темою уроку

1. Пояснення вчителя. Інструктаж

1) Розгляд зразка роботи. Діти встановлюють, із чого виготовлений сувенір, як у ньому з’єднуються деталі.

2) Порядок виконання роботи:

– за основу сувеніру беремо зріз із берези;

– на основу встановлюємо сухе листя, траву і квіти;

– усі деталі прикріплюємо до основи клеєм.

3) Повторення правил користування клеєм та ножицями.

Правила користування ножицями

1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитися з ними потрібно обережно.

2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.

3) Не тримай ножиці вістрям догори.

4) Не ріж на ходу. Під час різання не підводься з місця.

5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

Правила користування клеєм.

1) Клей потрібно наносити пензликом від середини букв до країв.

2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3) Для притискання букв і витирання рук необхідно користуватися матер’яною серветкою.

4) Завершивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.

2. Самостійне виконання роботи. Індивідуальна допомога учням

Фізкультхвилинка

Продовження виконання роботи.

V. Підсумок уроку

1. Оцінювання навчальних досягнень учнів за допомогою “шкали оцінювання”

2. Організація виставки дитячих робіт

3. Бесіда

– Яку роботу ми виготовляли на уроці?

– Які матеріали для цього використовували?

– Чи всі працювали на повну силу? Можливо, хтось уважає, що міг би працювати ще краще?

– До наступного уроку підготуйте насіння гречки, маку, пшона, картон, клей, ножиці, простий олівець.




Робота з рослинними матеріалами. Створення композицій із квітковими формами