Макетування будинку або інших конструкційних об’єктів

УРОК 29

Тема. Макетування будинку або інших конструкційних об’єктів

Мета: ознайомити із професіями кресляра, архітектора; розвивати уміння і навички конструювання та моделювання об’ємних виробів; вчити знаходити закономірність будування моделі розгортки будинку; розвивати охайність, увагу.

Обладнання: ножиці, клей, пензлик, серветка, олівець, папір, картон.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

1. Привітання.

2. Перевірка готовності до уроку.

3. Упорядкування робочого місця.

II. Новий матеріал

1. Оголошення

теми та мети уроку.

– Сьогодні на уроці ми ознайомимося із професіями людей, які створюють будинки, в яких ми живемо. Як ви гадаєте, що це за професії?

– Так, це кресляр, архітектор, будівельник.

2. Вступна бесіда.

– Перш, ніж виготовляти якийсь виріб, конструювати машини або будувати будинки, їх зображують у кресленнях, ескізах, схемах.

На одних кресленнях демонструють конструкцію повністю, а на інших – складові частини виробів або споруд. Є такі креслення, на яких зображені

взаємне розміщення та засоби з’єднання цих частин у єдине ціле.

Ескізи, креслення деталей та споруд, технічні рисунки виконують креслярі. Праця кресляра потребує великої точності, охайності, уваги під час виконання роботи. Проектує будинки архітектор. Архітектор – це людина з багатою уявою, з творчим мисленням і дуже працьовита. Недарма міста нашої країни прикрашають величні стародавні будинки, історичні палаци, чудові театри та сучасні багатоповерхові будинки. Все є втіленням творчої думки архітектора.

Сьогодні ми спробуємо бути і креслярами, й архітекторами. Тільки не такими, як Ніф-Ніф та Нуф-Нуф, а такими, як Наф-Наф.

– Які будиночки для житла зробили собі Ніф-Ніф та Нуф-Нуф? (Із соломи, із гілочок)

– Чому ці будинки були ненадійними?

– Який будинок побудував Наф-Наф?

3. Подумайте та відгадайте, “Хто де живе?”

 Макетування будинку або інших конструкційних обєктів

(Малюнок виконаний на ватмані, назви тварин або їхнє зображення закриті. Діти “розплутують” завдання і впізнають, у кого який будинок. Як тварини будують свої житла? За допомогою чого?)

ІІІ. Демонстрація та аналіз зразка

1. Словникова робота.

– Чи знайомі вам такі назви? Де споруджують такі будинки?

Хата, изба (рос.) – у селі; хижина – у джунглях; чум, яранга – на Півночі; сакля – в Азії; дім, будинок – у місті.

2. Демонстрація та аналіз зразка.

– Для будування розгорток будиночків спочатку необхідно знайти те місце, з якого буде починатися відлік. Таким місцем у будиночків може бути будь-який кут.

– Усі будинки мають стіни, тому в основі розгортки буде пряма лінія, на якій проставлені розміри стін.

– Потім необхідно визначити висоту стіни і провести другу лінію, що є паралельною основі.

– Наступним етапом буде креслення фронтонів (верхня частина фасаду будинку) та клапанів для підклеювання.

– Після виготовлення розгортки потрібно зробити дах та підставку.

– Вікна та двері зробити з кольорового паперу за допомогою аплікації. Дрібні деталі домалювати.

Розгортка макета – 1

 Макетування будинку або інших конструкційних обєктів

Розгортка макета – 1

 Макетування будинку або інших конструкційних обєктів

IV. Фізкультхвилинка

Ведмежата в лісі жили,

Головою все крутили:

Ось так, ось так, ось так.

Ведмежата мед шукали,

Разом дерево хитали:

Ось так, ось так, ось так.

V. Практична робота учнів

1. Інструктаж із техніки безпеки.

– Уважно працюйте з ножицями.

– Не передавайте їх сусідові відкритими.

– Передавайте тільки кільцями вперед.

– Користуйтеся пензликом та серветкою під час роботи з клеєм.

2. Самостійна робота учнів.

Учитель надає індивідуальну допомогу учням, виправляє помилки, дає поради.

VI. Виставка та оцінювання робіт

1. Аналіз роботи.

– Який будиночок вам сподобався найбільше?

– Які ви помітили помилки?

– Що потрібно зробити, щоб будиночок став казковим?

2. Оцінювання робіт.

VII. Підсумок уроку

– Над чим ми працювали на уроці?

– Чи сподобалася вам ця робота?

– Що таке фасад, фронтон?




Макетування будинку або інших конструкційних об’єктів