Загальний курс транспорту
РОЗДІЛ 6 ВОДНИЙ ТРАНСПОРТ
6.6. ПОРТИ УКРАЇНИ
Морські порти
Морські порти України, розташованих у трьох регіонах: Придунайському (Рені, Ізмаїл, Усть-Дунайськ), Чорноморському (Бєлгород-Дністровськ, Іллічівськ, Одеса, Південний, Ялта, Феодосія, Євпаторія, Севастополь, Скадовськ, Миколаїв, Жовтневий, Херсон) та Азовському (Керч, Бердянськ, Маріуполь).
Морські порти забезпечують вантажні операції з сухими та наливними вантажами, обслуговування пасажирів у різних видах плавання та виконання допоміжних
Загальна кількість причалів у морських портах – 235, протяжність причального фронту понад 38 км.
Система морських потоків України с однією з важливих ланок у морському транспортному комплексі держави, тому що вона забезпечує приймання, перевантаження, зберігання і подальше транспортування всієї номенклатури вантажів зовнішньої торгівлі України, які надходять по імпорту та які відправляються на експорт, транзитних вантажів країн СНД і каботажних вантажів.
У своїй більшості українські морські порти
Будівництво нових і неодноразова реконструкція, модернізація й технічне переозброєння існуючих портів забезпечили створення комплексу портових вантажно-розвантажувальних потужностей. У більшості випадків вантажно-розвантажувальні роботи в портах виконуються з використанням кранів. Тільки в окремих портах (Південний, Миколаїв, Маріуполь) операції з вугіллям і рудою здійснюються із застосуванням вагоноперекидувачів і спеціальних перевантажувальних машин.
Відповідає сучасним вимогам технологія перевантаження контейнерів у портах Іллічівськ, Одеса, хімічних добрив у порту Південний.
Морські порти України мають: понад 600 суден портового флоту, величезний парк механізації (579 портальних кранів, 1347 перевантажувачів різних типів і 394 одиниць різноманітних видів механізмів), приміщення розміром 542 тис. м2 критих складів і 2259 тис. м2 відкритих складських ділянок, більш 1500 одиниць різноманітних машин автотранспорту.
Практично всі морські порти України виконують вантажно-розвантажувальні роботи із зовнішньоторговельними та транзитними вантажами. Порти мають залізничні підходи (крім Усть-Дунайська, Скадовська, Ялти).