ІСТОРІЯ КУЛЬТУРИ УКРАЇНИ
Розділ Х
Культура повоєнного часу
МУЗИКА
У повоєнний час композитори звернулись до великої музичної форми, що характеризується розширенням тематики і жанрів, поглибленням образної сфери, підвищенням майстерності. На початку 60-х років Б. Лятошинський закінчив Третю симфонію, поему “Гражина” за повістю А. Міцкевича. Тепло зустріли слухачі Другу симфонію і сюїту “Король Лір” Г. Майбороди, ораторію “Жовтень” К. Данькевича, сюїту “Пам’яті Лесі Українки” та “Партизанські картини”
В оперному мистецтві слід відзначити опери “Богдан Хмельницький” К. Данькевича (лібрето О. Корнійчука і В. Василевської), “Милана” Г. Майбороди (лібрето А. Турчинської), “Украдене щастя” Ю. Мейтуса, “Довбуш” С. Людкевича, оперу-інтерпретацію драми – феєрії Лесі Українки “Лісова пісня” В. Кирейка. Виходять на сцену балети “Маруся Богуславка” А. Свєчникова, “Ростислава” Г. Жуковського, “Хустка Довбуша” А. Кос-Анатольського та ін.
Музику до оперет пишуть О. Рябов, В. Рождественський, О. Сандлер,
Розвивається пісенна творчість. Популярними стають пісні П. Майбороди, А. Філіпенка, А. Кос-Анатольського, Л. Ревуцького, П. Козицького, М. Дремлюги, А. Штогаренка, І. Шамо.
Доробок українських композиторів сприяв подальшому розвитку всіх музичних жанрів.