УРОК 32
Тема. Практична робота “Видалення забруднень з поверхні тканини”
Мета: повторити й закріпити знання про мийні засоби, органічні розчинники, їх види, призначення, ефективність у процесі використання в побуті.
Обладнання: інструктивні картки, набір реактивів для роботи і необхідного обладнання або мультимедійний проектор і комп’ютер.
Тип уроку: УП.
Форми роботи: бесіда, практична робота.
ХІД УРОКУ
I. Організація класу
II. Інструктаж з техніки безпеки
III. Інструктаж щодо виконання роботи
IV.
Учні об’єднуються в групи по чотири особи. Кожна група одержує по чотири шматки тканини розміром приблизно 4 х 4 см з різними видами плям. Кожен учень буде намагатися видалити свою пляму різними розчинниками. Наприкінці роботи – обговорення в групі (метод “Круглий стіл”) на тему “Ефективність видалення найтиповіших плям різними розчинниками”.
V. Прибирання робочого місця
VI. Складання звіту про роботу
VII. Підбиття підсумків уроку
VIII. Домашнє завдання
Проектні роботи з теми “Попередження
(Пропонуються індивідуальні проектні роботи. Завдання бажано дати раніше – за один місяць.)
Зразок інструктивної картки
Практична робота
Тема. Видалення забруднень з поверхні тканини
Мета: навчитися видаляти забруднення різного походження з поверхні тканини.
Обладнання й реактиви: шматки тканини з плямами олійної фарби, олії, іржі, соку або трави, розчинники: бензин, вода, етанол, розчин щавлевої кислоти.
ХІД РОБОТИ
1. На пляму подіяли водою.
Спостереження: _____________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
2. На пляму подіяли етанолом.
Спостереження: _____________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
3. На пляму подіяли бензином.
Спостереження: _____________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
4. На пляму подіяли розчином щавлевої кислоти
Спостереження: _____________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
5. Висновок.
Плями, утворені жирами, найкраще видаляються
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
Плями, утворені олійною фарбою, найкраще видаляються
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
Забруднення, утворені іржою, найкраще видаляються
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
Плями, утворені фруктовим соком або травою, найкраще видаляються
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________