Урок 46. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ З ТЕМИ “ПРОЦЕСИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТВАРИН”
Найбільший скарб – це знання.
Народна мудрість
Мета уроку: визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми “Процеси життєдіяльності тварин”. Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять. Виховувати культуру оформлення письмових робіт.
Обладнання і матеріали: картки для контролю знань.
Тип уроку: узагальнення і контролю знань.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап.
1. Організація класу.
2. Розминка “Епіграф”. Як згадана
II. Актуалізація опорних знань.
Вправа “Слова за хвилину”: повторення термінів і понять, вивчених протягом теми. Робота в парах. Хвилину один учень називає поняття, хвилину – інший і т. д.
III. Мотивація навчальної діяльності.
Найбільша гора України – Говерла. Уявіть, що ви підіймаєтесь на цю прекрасну вершину. Коли ви піднялися, то бачите навколо чудові дивовижні краєвиди Карпат. Сьогодні ви підіймаєтесь на “Говерлу ваших знань”. Тож не гайте часу і покажіть, чи високо ви вже дістались.
IV. Тематична контрольна робота
Виконайте тестові завдання 1-6, виберіть одну правильну відповідь (кожна правильна відповідь – 1 бал).
1. Виберіть тварину, що є хижаком.
А воша головна
Б хрущ травневий
В жук-гнойовик
Г жук-сонечко
2. Яке ускладнення в будові головного мозку в амфібій порівняно з рибами?
А з’являються борозни і звивини сірої речовини
Б передній мозок формує дві півкулі
В півкулі переднього мозку вкриті сірою речовиною
Г з’являється проміжний мозок
3. Виберіть тварину, в якої шлунок має два відділи – залозистий і м’язовий.
А гуска сіра
Б олень благородний
В ящірка зелена
Г павук каракурт
4. Розгляньте схематичне зображення нервової системи комахи. Визначте, в якої тварини нервова система такого самого типу.
А виноградного слимака
Б рака річкового
В окуня звичайного
Г планарії молочної
5. Укажіть тварину, в якої немає нирок.
А виноградний слимак
Б муха кімнатна
В акула катран
Г нільський алігатор
6. Яка з названих тварин рухається, скорочуючи поперемінно кільцеві та поздовжні м’язи шкірно-м’язового мішка?
А жук-олень
Б гідра прісноводна
В черв’як дощовий
Г окунь звичайний
7. Утворіть пари між схемою кровообігу та твариною, якій вона належить (2 бали).
А черв’як дощовий
Б короп звичайний
В жаба ставкова
Г ящірка прудка
Д собака свійський
8. Дайте коротку відповідь на запитання, закінчивши речення (кожна відповідь по 1 балу).
Які покриви тіла риб?
Наведіть приклади тварин, які відкладають яйця.
9. Опишіть і порівняйте дихальні системи риби та птаха (2 бали).
V. Підсумки.
Підбиття підсумків роботи.
VI. Домашнє завдання.
Продовжити готувати міні-проекти (на вибір): “Майстерність маскування”, “Як бачать тварини”, “Турбота про по – томство”, “Як тварини визначають напрямок руху”.