УРОК 49. УЗАГАЛЬНЕННЯ МАТЕРІАЛІВ КУРСУ
Цілі уроку: узагальнити знання учнів з курсу біології 11 класу; розвивати вміння синтезу інформації та використання одержаних раніше знань; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Обладнання й матеріали: таблиці, фотографії, малюнки із зображенням живих організмів і наслідків людської діяльності.
Базові поняття й терміни: біологія, генетика, екологія, еволюція, охорона навколишнього середовища, людина, суспільство.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний етап
II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів
Питання для бесіди
1. Які наслідки може мати поширення генетично модифікованих організмів?
2. Чому треба зберігати наше середовище існування?
3. Які перспективи має застосування людиною біотехнологій?
III. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів
Дати відповіді на питання:
1. Що вам сподобалося в курсі біології найбільше?
2. Який матеріал з курсу ви зможете використати у своїй повсякденній діяльності?
3. Навіщо потрібно вчити біологію?
УЗАГАЛЬНЕННЯ МАТЕРІАЛІВ КУРСУ - Плани-конспекти уроків по біології
Схожі записи:
УЗАГАЛЬНЕННЯ. ПОДІБНІСТЬ У БУДОВІ ТА ПРОЯВАХ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ РОСЛИН, БАКТЕРІЙ, ГРИБІВ, ТВАРИН Уроки 64, 65. УЗАГАЛЬНЕННЯ. ПОДІБНІСТЬ У БУДОВІ ТА ПРОЯВАХ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ РОСЛИН, БАКТЕРІЙ, ГРИБІВ, ТВАРИН – СВІДЧЕННЯ ЄДНОСТІ ЖИВОЇ ПРИРОДИ Пізнай природу, пізнай свій край, пізнай...
СУЧАСНІ УЯВЛЕННЯ ПРО ФАКТОРИ ЕВОЛЮЦІЇ Тема. ОСНОВИ ЕВОЛЮЦІЙНОГО ВЧЕННЯ УРОК 43. СУЧАСНІ УЯВЛЕННЯ ПРО ФАКТОРИ ЕВОЛЮЦІЇ Цілі уроку: проаналізувати сучасні уявлення про фактори еволюції, окремо розглянути внутрішньовидові й міжвидові фактори...
Значення дихання. Будови і функції органів дихання РОЗДІЛ IX. ЛЮДИНА Тема 5. ДИХАННЯ УРОК 32. Значення дихання. Будови і функції органів дихання Освітня мета: дати поняття про значення дихання як процесу, необхідного...
ЗАКОНИ Г. МЕНДЕПЯ, ЇХ СТАТИСТИЧНИЙ ХАРАКТЕР І ЦИТОЛОГІЧНІ ОСНОВИ Тема. ЗАКОНОМІРНОСТІ СПАДКОВОСТІ УРОК 6. ЗАКОНИ Г. МЕНДЕПЯ, ЇХ СТАТИСТИЧНИЙ ХАРАКТЕР І ЦИТОЛОГІЧНІ ОСНОВИ Цілі уроку: ознайомити учнів із законами Г. Менделя, розглянути їх статистичний...
Різноманітність комах. Комахи з повним перетворенням. Лабораторна робота № 6 “Вивчення пристосування у зовнішній будові комах до середовища існування” ЧЛЕНИСТОНОГІ УРОК № 25 Тема. Різноманітність комах. Комахи з повним перетворенням. Лабораторна робота № 6 “Вивчення пристосування у зовнішній будові комах до середовища існування”. Мета:...
Біосоціальна природа особистості. Свідомість РОЗДІЛ X. БІОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОВЕДІНКИ ЛЮДИНИ Тема 2. МИСЛЕННЯ І СВІДОМІСТЬ УРОК 97. Біосоціальна природа особистості. Свідомість Освітня мета: сформувати поняття про психічні процеси, що...
ЦИТОСКЕЛЕТ. КЛІТИННИЙ ЦЕНТР ЦИТОПЛАЗМА, ЇЇ КОМПОНЕНТИ УРОК 20. ЦИТОСКЕЛЕТ. КЛІТИННИЙ ЦЕНТР Цілі уроку: розглянути склад та особливості будови цитоскелета й клітинного центру; проаналізувати зв’язок особливостей будови цих структур...
ЕКОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ. СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ, ПРИСТОСУВАННЯ ОРГАНІЗМІВ ДО СЕРЕДОВИЩА ІСНУВАННЯ. БІОЛОГІЧНІ АДАПТИВНІ РИТМИ ОРГАНІЗМІВ Тема. ПОПУЛЯЦІЯ, ЕКОСИСТЕМА, БІОСФЕРА УРОК 28. ЕКОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ. СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ, ПРИСТОСУВАННЯ ОРГАНІЗМІВ ДО СЕРЕДОВИЩА ІСНУВАННЯ. БІОЛОГІЧНІ АДАПТИВНІ РИТМИ ОРГАНІЗМІВ Цілі уроку: розглянути основні екологічні чинники,...
НЕСТАТЕВЕ РОЗМНОЖЕННЯ ОРГАНІЗМІВ Тема. РОЗМНОЖЕННЯ ОРГАНІЗМІВ УРОК 1. НЕСТАТЕВЕ РОЗМНОЖЕННЯ ОРГАНІЗМІВ Цілі уроку: ознайомити учнів з різними способами розмноження живих організмів, докладно розглянути способи нестатевого розмноження, розвивати вміння...
Тема “Розмноження і розвиток рослин” Розділ І. РОСЛИНИ Тема 2. Розмноження і розвиток рослин УРОК 25 Тематична атестація № 2 Тема “Розмноження і розвиток рослин” Варіант 1 І рівень (1...
ПРИНЦИП ФУНКЦІОНУВАННЯ КЛІТИНИ ПРОКАРІОТІВ ЯК ЦІЛІСНОЇ СИСТЕМИ. ПОДІЛ КЛІТИН ПРОКАРІОТІВ КЛІТИНА ЯК ЦІЛІСНА СИСТЕМА УРОК 26. ПРИНЦИП ФУНКЦІОНУВАННЯ КЛІТИНИ ПРОКАРІОТІВ ЯК ЦІЛІСНОЇ СИСТЕМИ. ПОДІЛ КЛІТИН ПРОКАРІОТІВ Цілі уроку: ознайомитися з особливостями будови та поділу клітин...
Тварини в екосистемі БУДОВА ТА ЖИТТЄДІЯЛЬНІСТЬ ТВАРИН УРОК № 8 Тема. Тварини в екосистемі. Мета: Ознайомити учнів із різноманітністю способів життя тварин і розповісти про зв’язок тварин з...
ОСОБЛИВОСТІ ОБМІНУ РЕЧОВИН ГЕТЕРОТРОФНОГО ОРГАНІЗМУ. ЖИВЛЕННЯ І ТРАВЛЕННЯ. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТРАВНИХ СИСТЕМ Цілі уроку: – освітня: розглянути особливості обміну речовин у тварин; ознайомити учнів із загальними принципами роботи і різноманіттям травних систем; – розвивальна: розвивати вміння логічно...
Клітини і тканини тварин. Лабораторна робота № 1 “Вивчення особливостей тваринних клітин і тканин” БУДОВА ТА ЖИТТЄДІЯЛЬНІСТЬ ТВАРИН Ця тема дає можливість показати школярам клітинну будову тварин і особливості тваринних клітин, розкрити основні процеси життєдіяльності тварин на основі знань...
Узагальнюючий урок з теми “Вищі спорові рослини” Розділ II. РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИН Тема 2. Вищі спорові рослини УРОК 36 Тема. Узагальнюючий урок з теми “Вищі спорові рослини” Мета. Узагальнити і систематизувати знання про...
Клас Дводольні. Родини Розові, Бобові, Пасльонові. Їхня характеристика та значення Розділ II. РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИН Тема 4. Покритонасінні УРОК 44 Тема. Клас Дводольні. Родини Розові, Бобові, Пасльонові. Їхня характеристика та значення Мета. Сформувати знання про основні...
Суцвіття Розділ І. РОСЛИНИ Тема 2. Розмноження і розвиток рослин УРОК 19 Тема. Суцвіття Мета. Сформувати в учнів поняття про суцвіття, ознайомити з їх різноманітністю. Основні...
Пам’ять. Процеси пам’яті РОЗДІЛ X. БІОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОВЕДІНКИ ЛЮДИНИ Тема І. ФОРМУВАННЯ ПОВЕДІНКИ І ПСИХІКИ ЛЮДИНИ УРОК 92. Пам’ять. Процеси пам’яті Освітня мета: дати поняття про пам’ять та...
ЕКСКУРСІЯ. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТВАРИН СВОГО КРАЮ Урок 61. ЕКСКУРСІЯ. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТВАРИН СВОГО КРАЮ Природа – такий самий унікум, як картина Рафаеля. Знищити її легко, відновити неможливо. І. Бородін Мета уроку: ознайомити...
Формені елементи крові. Еритроцити, їхня будова і функції РОЗДІЛ IX. ЛЮДИНА Тема 3. КРОВ І ЛІМФА УРОК 18. Формені елементи крові. Еритроцити, їхня будова і функції Освітня мета: сформувати поняття про еритроцити; розкрити...
УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ. ЗАХИСТ МІНІ-ПРОЕКТІВ Цілі уроку: – освітня: узагальнити, систематизувати і закріпити знання з теми; – розвивальна: розвивати вміння використовувати раніше вивчену інформацію, аналізувати, зіставляти та робити висновки; –...
ІСТОРІЯ ВИВЧЕННЯ КЛІТИНИ. МЕТОДИ ЦИТОЛОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ КЛІТИНА УРОК 14. ІСТОРІЯ ВИВЧЕННЯ КЛІТИНИ. МЕТОДИ ЦИТОЛОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ Цілі уроку: ознайомити учнів з історією вивчення клітини, розглянути основні методи цитологічних досліджень та особливості їх...
Регуляторні системи організму людини РОЗДІЛ IX. ЛЮДИНА Тема 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА УРОК 9. Регуляторні системи організму людини Освітня мета: дати поняття про принцип дії нервової, ендокринної...
ВЗАЄМОДІЯ ГЕНІВ. ПОЗАЯДЕРНА СПАДКОВІСТЬ Тема. ЗАКОНОМІРНОСТІ СПАДКОВОСТІ УРОК 9. ВЗАЄМОДІЯ ГЕНІВ. ПОЗАЯДЕРНА СПАДКОВІСТЬ Цілі уроку: ознайомити учнів із явищем взаємодії генів і позаядерної спадковості, їх цитологічними основами та значенням...
Різноманітність плацентарних ссавців: ряди Хоботні, Парнокопитні, Непарнокопитні, Примати ССАВЦІ УРОК № 54 Тема. Різноманітність плацентарних ссавців: ряди Хоботні, Парнокопитні, Непарнокопитні, Примати. Мета: Продовжити розповідь про різноманітність плацентарних ссавців, ознайомити школярів із представниками рядів...
Узагальнюючий урок з теми “Відділ Покритонасінні рослини” Розділ II. РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИН Тема 4. Покритонасінні УРОК 49 Тема. Узагальнюючий урок з теми “Відділ Покритонасінні рослини” Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів про деякі...
ГІПОТЕЗИ ВИНИКНЕННЯ ЖИТТЯ НА ЗЕМЛІ Тема. ІСТОРИЧНИЙ РОЗВИТОК І РІЗНОМАНІТНІСТЬ ОРГАНІЧНОГО СВІТУ УРОК 44. ГІПОТЕЗИ ВИНИКНЕННЯ ЖИТТЯ НА ЗЕМЛІ Цілі уроку: розглянути основні гіпотези виникнення життя на Землі, обговорити їх...
Система органів розмноження людини РОЗДІЛ IX. ЛЮДИНА Тема 10. РОЗМНОЖЕННЯ І РОЗВИТОК УРОК 59. Система органів розмноження людини Освітня мета: простежити еволюцію статевих органів в природі, вивчити будову органів...
Значення риб у природі та для людини. Рибне господарство. Охорона риб ХОРДОВІ ТВАРИНИ. БЕЗЧЕРЕПНІ. РИБИ. УРОК № 37 Тема. Значення риб у природі та для людини. Рибне господарство. Охорона риб. Мета: ознайомити учнів з роллю риб...
Загальна характеристика голонасінних. Лабораторна робота № 15. Будова голонасінних Розділ II. РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИН Тема 3. Голонасінні УРОК 38 Тема. Загальна характеристика голонасінних. Лабораторна робота № 15. Будова голонасінних Мета. Сформувати в учнів знання про...
Захворювання органів дихання: причини, профілактика РОЗДІЛ IX. ЛЮДИНА Тема 5. ДИХАННЯ УРОК 35. Захворювання органів дихання: причини, профілактика Освітня мета: мобілізувати знання учнів про імунітет, інфекційні хвороби, розкрити шляхи передачі...
АМФІБІЇ. ОСОБЛИВОСТІ БУДОВИ ТА СПОСІБ ЖИТТЯ Цілі уроку: – освітня: ознайомити учнів з основними особливостями організації та процесів життєдіяльності земноводних; – розвивальна: розвивати вміння знаходити взаємозв’язки між об’єктами вивчення та вміння...
ОРІЄНТУВАННЯ ТА МІГРАЦІЯ ТВАРИН Цілі уроку: – освітня: розглянути особливості орієнтування та міграційної поведінки тварин; – розвивальна: вміння використовувати раніше здобуті знання, узагальнювати наявну інформацію; – виховна: виховувати бережливе...
ЗБЕРЕЖЕННЯ БІОРІЗНОМАНІТТЯ. ОХОРОНА БІОСФЕРИ Тема. ПОПУЛЯЦІЯ, ЕКОСИСТЕМА, БІОСФЕРА УРОК 35. ЗБЕРЕЖЕННЯ БІОРІЗНОМАНІТТЯ. ОХОРОНА БІОСФЕРИ Цілі уроку: проаналізувати проблеми й визначити шляхи збереження біорізноманіття й охорони природи; розвивати критичне мислення;...
ОДНОМЕМБРАННІ ОРГАНЕЛИ: ЕНДОПЛАЗМАТИЧНА СІТКА, АПАРАТ ГОЛЬДЖИ, ЛІЗОСОМИ, ВАКУОЛІ ЦИТОПЛАЗМА, ЇЇ КОМПОНЕНТИ УРОК 23. ОДНОМЕМБРАННІ ОРГАНЕЛИ: ЕНДОПЛАЗМАТИЧНА СІТКА, АПАРАТ ГОЛЬДЖИ, ЛІЗОСОМИ, ВАКУОЛІ Цілі уроку: розглянути особливості будови та функції одномембранних органел; проаналізувати зв’язок особливостей...