УРОК 15-16
Тема. Узагальнювальна практична робота
Мета: узагальнювати набуті знання учнів під час вивчення розділу “Побутова праця”; розвивати самостійність, охайність під час виконання роботи; виховувати естетичні смаки, уміння бачити красу навколишнього середовища.
Обладнання: кольоровий папір, ножиці, гумка, голка з ниткою, клей.
ХІД УРОКУ
I. Організація учнів класу
Перевірка готовності учнів до уроку.
II. Перевірка теоретичних знань учнів, набутих під час вивчення розділу “Я сам та інші люди”
Перевірка
1. Які професії належать до сфери “людина – людина”?
А) Лікар, будівельник, водій;
Б) учитель, лікар, перукар;
В) бібліотекар, кравець, перукар.
2. Що належать до засобів особистої гігієни людини?
А) Гребінець, мило, зубна щітка;
Б) гребінець, пральний порошок, шампунь;
В) рушник, шампунь, мило.
3. Ювелірні вироби – це:
А) намисто, браслет, обручка;
Б) мило, шампунь, зубна паста;
В) гребінець, рушник, зубна щітка.
4. Хто приходить на Новорічне свято до дітей Німеччини?
А) Дід Мороз;
Б) Святий Миколай;
В) Санта Клаус.
III.
Виконується під дитячу пісеньку “Морозець”.
IV. Оголошення теми і мети уроку
– Сьогодні на уроці ми пригадаємо українську народну казку ” Рукавичка”. Спробуємо виготовити маски та інсценізуємо цю казку.
V. Робота над темою уроку
1. Повторення змісту української народної казки “Рукавичка”.
2. Повторення правил безпечної роботи з ножицями, голкою, клеєм (див. уроки 1, 10).
3. Самостійна робота учнів (за вибором).
VI. Підсумок уроку
Інсценізація казки “Рукавичка” з використанням масок, виготовлених на уроці.
Додатковий матеріал
Вікторина “У народної казки на гостинах”
I тур “Розминка”
1. Як мати гукала Івасика-Телесика? (“Івасику-Телесику, приплинь, приплинь до бережка. Дам тобі їсти, пити, й хороше походити”.)
2. Як Півник кликав Котика на допомогу? (“Несе мене Лиска за темнії ліси, за високії гори, за бистрії ріки! Котику, братику, порятуй мене!”)
3. Як Івасик-Телесик просив про порятунок гусеняток? (“Гуси-гуси, гусенята! Візьміть мене на крилята!”)
4. Як відказувала звірям Коза-Дереза, коли сиділа у заячій хатці? (“Я – Коза-Дереза, пів боку луплена, за три копи куплена! Тупу-тупу ногами, сколю тебе рогами, ніжками затопчу, хвостиком замету – тут тобі і смерть!”)
II тур “Тварини у казках”
1. Кого Колобок зустрів у лісі? (Зайця, вовка, ведмедя та лисицю)
2. Кого спіймав Солом’яний Бичок? (Ведмедя, вовка, лисицю, зайця)
3. Кого перелякав пан Коцький? (Ведмедя, вовка, кабана, зайця)
4. Хто жив у рукавичці? (Мишка, жабка, заєць, лисиця, вовк та кабан)
5. Хто вимагав від Кози-Дерези залишити заячу хатку? (Лисиця, вовк, ведмідь та рак)
6. Що казала Лисичка-сестричка Вовчику-братику, коли він ловив рибку в ополонці? (“Мерзни, мерзни, вовчий хвіст”.)
7. Хто вигнав мишенят Круть і Верть із-за столу? (Півник)
III тур “Інсценізація уривку з казки” (домашнє завдання)
Підбиття підсумків вікторини. Нагородження переможців збірками українських народних казок.