УРОК 34. Виготовлення тарілочки в техніці пап’є-маше
Мета: учити урізноманітнювати дизайн костюма саморобками; продовжувати роботу над видами декоративно-ужиткового мистецтва; ознайомити учнів зі способами виготовлення виробів у техніці пап’є – маше; удосконалювати вміння працювати з папером; розвивати фантазію, творчі здібності, образне мислення; виховувати акуратність, економність, культуру праці.
Обладнання: основа тарілочки, папір, ножиці, клей, пензлик, олія або крем, наждачний папір, фарба.
ХІД УРОКУ
I. Організація
Інтерактивна вправа “Карусель”
– Діти, скажіть товаришеві приємні слова.
(Діти стають у два кола: внутрішнє і зовнішнє. Діти у внутрішньому колі стоять, а в зовнішньому – рухаються).
II. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок
1. Відгадування загадки
Не каструля, не пательня,
Не чашка, не горщик,
Насипають в неї кашу,
Наливають борщик. (Тарілка, миска)
– Так, діти, я погоджуюся. У цій загадці є ознаки і тарілки, і миски.
Тож порівняймо цей посуд.
2. Інтерактивна вправа “Круги Ейлера-Вена”
Діти, порівняймо тарілку та миску.
3. Презентація групи “Дослідники”
Цікаво, що слова “посуд” у Давній Русі не було. Те, із чого можна було їсти, називали “судно”. А те, із чого можна було пити, називали “посудина”. Миска – дуже зручний вид столового посуду для супу, юшки, каші. Миски виконували роль тарілок. Окрім простих горщиків і мисок у хаті давніх українців зазвичай не було ніякого іншого посуду. Часто миски були дуже великі, і з них їла вся сім’я. У старовинних книжках з етикету можна знайти дивні оповідання про те, як правильно їсти із загальної миски. Гарною манерою вважалося ретельно обтерти ложку, перш ніж знову взяти суп із загальної миски.
Тарілка з’явилася значно пізніше. її назва походить від німецького “талер”. У XVI ст. тарілку називали “талера”, “таріль”, “торел”. Перші тарілки з’явилися у Франції. Вони були чотирикутної форми. Тарілку було зроблено спеціально для того, щоб кожен їв зі свого посуду. Замість тарілки використовували великі шматки хліба. На ці шматки можна було покласти шматки м’яса або риби. Хлібні “тарілки” з’їдали, роздавали жебракам чи викидали собакам.
III. Оголошення теми та завдань уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота з підручником (с. 74-76)
2. Правила безпечної поведінки з ножицями
– Повторіть у парах правила безпечної поведінки з ножицями.
Фізкультхвилинка
ПОМІЧНИЦЯ
Є у мами доня, гарна, білолиця,
Є у мами доня – Люда-помічниця.
Устає раненько, підмете чистенько,
Ще й до мами каже: “Відпочиньте, ненько!
Тарілки помию, гарно стіл накрию,
Тільки борщ зварити я іще не вмію”.
За О. Стрілець
V. Демонстрування та аналіз зразка
Пояснення послідовності виконання роботи
VI. Практична робота за посібником “А. В. Бровченко. Альбом з трудового навчання. 4 клас” (с. 60)
Учні виконують роботу за інструктивною карткою альбому самостійно. Учитель за потреби надає допомогу.
VII. Підсумок уроку
1. Інтерактивна вправа “Мікрофон”
Учневі (учениці) дають уявний мікрофон, і він (вона) дає відповіді на запитання.
– Що нового ти дізнався (дізналася) сьогодні на уроці?
– Який вид роботи для тебе був найлегшим?
– Над чим потрібно ще попрацювати?
2. Виставка робіт учнів
3. Прибирання робочого місця