Тема 4 БІОСФЕРА – НАЙБІЛЬША ЖИВА СИСТЕМА
§ 30. ВИВЧАЄМО БІОСФЕРУ
Урок серед природи
Мета уроку: спостереження різноманітності екосистем та рослинного і тваринного світу в екосистемах.
Прилади і матеріали: лінійка або сантиметрова стрічка, бінокль, лупа, зошит, ручка.
Хід уроку
1. Розташуйтеся у визначеному вчителем місці на екологічній стежці чи в довкіллі. Охарактеризуйте стан природних і штучних екосистем, порівняйте його зі станом, що спостерігався на попередньому уроці серед природи.
2. Оберіть одну з природних
Спробуйте охарактеризувати взаємозв’язок між рослинами і комахами. Повторіть дослідження на ділянці в іншій екосистемі. Порівняйте чисельність тварин і рослин на одній і тій площі в різних екосистемах.
3. Підрахуйте і за допомогою вчителя спробуйте визначити види птахів, що зустрічаються на маршруті довжиною не менше ніж 1 кілометр. Виберіть смугу, вздовж якої будете вести спостереження. Приблизно підрахуйте кількість птахів на площі, яку ви спостерігаєте; визначте, скільки птахів припадає на одиницю площі.
4. Зробіть прогнози на літо за допомогою народних прикмет.
У біосфері необхідні всі живі системи. Намагайся не порушувати зв’язків між ними – сприяй збереженню біосфери!