Вправа 464
Підеш тією стежкою, глянеш кругом себе і скрізь бачиш зелене море верб, садків, конопель, соняшників, кукурудзи та густої осоки (І. Нечуй-Левицький). Радість буття, якісь неясні, бентежні пориви розпирали йому груди; хотілося кудись летіти, співати, сміятися й плакати водночас (В. Козаченко).
Вправа 467
1. Земля покрита білою габою, і вітер під вікном, жебрак-скрипаль (Д. Пав – личко). 2. Шлях часом відходив від річки, або річка огинала природні пагорби землі і відходила від шляху (Іван Ле). 3. У небі вітер кучерявий колише
Вправа 481
Словничок
Красномовство – мистецтво красиво, переконливо говорити, проголошувати промови.
Неориторика – риторика нових часів із
Оратор – особа, яка виголошує промову.
Промова – публічний виступ з певної теми, проблеми з метою переконання в чомусь слухачів у залежності від виду промови.
Ритор – промовець; викладач риторики.
Риторика – наука про способи переконання, ефективні форми впливу (переважно мовного) на аудиторію з урахуванням її особливостей.
Вправа 494
(скрізь пропущене друге речення)
1. Катерина Петрівна – вчитель.
2. Люди, які знають багато мов – поліглоти.
3. У нашому краї багато рослин.
4. Я – один із випускників (я – випускник).
5. У мене є сестра.
Вправа 495
1. Кар’єрний ріст можливий, коли людина багато знає,, творчо підходить до справ. У вищих навчальних закладах дають потрібні знання, можливість пройти практику; вчать креативно підходити до вирішення проблем. [Тому сучасній людині необхідна вища освіта].
2. Слово – інструмент думки, спілкування, творчості. Воно відображає, гармонію світу. Хто цієї гармонії не відчуває, той не чує й музики слова. А значить, і сам не може бути творцем.
3. Французька мова – дуже мелодійна, красива. Це мова ПІ. Бодлера, П. Елюара, А. Рембо. Це мова кохання. [Тому Олег хоче вивчати французьку мову].
4. Діти виростуть, стануть професіоналами. Якими вони будуть, таким буде й майбутнє України, її громадян.
Вправа 496
Сини спадкоємця отримають спадок.
Вправа 497
Аргументація – 2, 3; критика – 1, 4.