ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА
2. Особистість у діяльності і спілкуванні
2.1. Психологічні основи діяльності людини
Запитання. Завдання
1. У чому принципова відмінність діяльності людини від складних форм поведінки тварин?
2. Дайте характеристику взаємозв’язків між основними компонентами діяльності.
3. Як співвідносяться зовнішні (предметні) й внутрішні (розумові) дії в процесі їх становлення?
4. Здійсніть графічне зображення процесу засвоєння навички.
5. Яку роль відіграє свідомість при формуванні навичок і вмінь?
6.
7. Чим відрізняється вміння від навички?
8. Встановіть риси схожості і відмінності, які існують у грі дітей і діяльності дорослих.
9. Відома давня легенда про майстрів, які зносили каміння на місце майбутнього будівництва. Коли одного з них запитали, що він робить, той сказав: “Хіба не бачите, я тягаю каміння”. Другий на це запитання відповів: “Я стараюся заробити собі на хліб”. Третій відповів: “Я будую дім, де житимуть люди”. Поясніть причину відмінностей у відповідях майстрів. Чим зумовлене це явище?
10. Підберіть із переліку ознаки, властиві кожному
Література
Абульханова-Славская К. А. Деятельность и психология личности. – М„ 1980.
Давыдов В. В. Проблемы развивающего обучения. – М., 1986.
Давыдов В. В. Нерешенные проблемы теории деятельности// Психологический журнал. – 1992. – № 2.
Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность. – М., 1982.
Милерян Е. А. Психология формирования общетрудовых политехнических умений. – М., 1973.
Никуленко О. А. Некоторые проблемы теории деятельности// Вопросы психологии. – 1984. – № 4.
Степанов О. М. Перенос знань і вмінь як проблема педагогічної психології// Наукові записки Тернопільського педуніверситету. Серія “Педагогіка і психологія”. – 1997. – № 1(3).
Франкл В. Человек в поисках смысла. – М., 1990.
Эльконин Д. Б. Теория игры. – М., 1972.