ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА
2. Особистість у діяльності і спілкуванні
2.3. Психологія особистості
Запитання. Завдання
1. У чому полягають відмінності між поняттями “людина”, “індивід”, “особистість”, “індивідуальність”?
2. Як у структурі особистості співвідносяться біологічне і соціальне?
3. Проаналізуйте погляди психологів на джерела активності особистості.
4. Які відмінності у поглядах на особистість властиві концепціям Фройда і неофройдистів?
5. Від чого залежить міцність людських переконань?
6.
7. Завдяки чому можна змінити самооцінку особистості?
8. Обгрунтуйте взаємозв’язок самооцінки і рівня домагань.
9. Чим загрожує особистості неадекватний рівень її домагань?
Література
Асмолов А. Г. Психология личности. – М., 1990.
Загальна психологія/ О. Скрипченко, Л. Долинська, 3. Огороднійчук та ін. – К„ 1999.
Кон И. С. Открытие “Я”. – М„ 1978.
Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность. – М., 1975.
Петровский А. В. Личность. Деятельность. Коллектив. – М., 1982.
Психология развивающейся личности/ Под ред. А. В. Петровского. – М., 1987.
Франкл В. Человек в поисках смысла. – М., 1990.
Запитання. Завдання – Психологія особистості - Довідник з психології
Схожі записи:
Поняття важковиховуваності – ПСИХОЛОГІЧНІ ПИТАННЯ ПЕРЕВИХОВУВАННЯ Й ПСИХОКОРЕКЦІЇ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник Розділ 4 5 ПСИХОЛОГІЧНІ ПИТАННЯ ПЕРЕВИХОВУВАННЯ Й ПСИХОКОРЕКЦІЇ 5.1. Поняття важковиховуваності У широкому розумінні важковиховуваність – це поняття, що пояснює випадки...
Типи навальності – ЗДІБНОСТІ В НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник РОЗДІЛ 3 4 ЗДІБНОСТІ В НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ 4.3. Типи навальності. Рівні розвитку здібностей до навчання Будь-яка оцінка виникає як результат порівняння...
Запитання. Завдання – Спілкування ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 2. Особистість у діяльності і спілкуванні 2.2. Спілкування Запитання. Завдання 1. Чи можна використовувати внутрішнє мовлення для спілкування з іншими людьми? Поясніть...
РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ У РОСІЇ (ДРУГА ПОЛОВИНА XIX – ПОЧАТОК XX СТ.) – РОЗВИТОК РАДЯНСЬКОЇ (РОСІЙСЬКОЇ) ПСИХОЛОГІЇ Історія психології: навчальний посібник РОЗДІЛ 3. РОЗВИТОК РАДЯНСЬКОЇ (РОСІЙСЬКОЇ) ПСИХОЛОГІЇ 3.1. РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ У РОСІЇ (ДРУГА ПОЛОВИНА XIX – ПОЧАТОК XX СТ.) Соціальні умови, що...
Основні якості і форми переживання почуттів – Емоції і почуття – Емоційно-вольова сфера особистості ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 4. Емоційно-вольова сфера особистості 4.1. Емоції і почуття 4.1.4 Основні якості і форми переживання почуттів Об’єктивний світ специфічно відображається в емоційній сфері...
Поняття навчальності та її структура – ЗДІБНОСТІ В НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник РОЗДІЛ 3 4 ЗДІБНОСТІ В НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ 4.1. Поняття навчальності та її структура Навчальність – це характеристика індивідуальних можливостей учня до...
Система контролю за рівнем засвоєння змісту освіти у процесі навчання – Зміст освіти в Україні ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 2. Теорія освіти і навчання (дидактика) 2.2. Зміст освіти в Україні 2.2.3 Система контролю за рівнем засвоєння змісту освіти у...
Вітчизняні теорії учіння – ПСИХОЛОГІЧНІ ТЕОРІЇ УЧІННЯ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник РОЗДІЛ 3 2 ПСИХОЛОГІЧНІ ТЕОРІЇ УЧІННЯ 2.3. Вітчизняні теорії учіння Видатний український педагог, фундатор вітчизняної педагогічної психології – К. Д. Ушинський...
Поняття соціальних груп, їхня класифікація – ОСНОВИ СОЦІАЛЬНОЇ ПСИХОЛОГІЇ ГРУП ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК ОСНОВИ СОЦІАЛЬНОЇ ПСИХОЛОГІЇ ГРУП Поняття соціальних груп, їхня класифікація СОЦІАЛЬНА ГРУПА – це певна сукупність людей, об’єднаних за умовними або реальними ознаками...
Мораль як сукупність соціальних норм – ПСИХОЛОГІЯ МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник Розділ 4 2 ПСИХОЛОГІЯ МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ 2.1 Мораль як сукупність соціальних норм В основі морального виховання лежить процес передавання людині...
Види та рівні спілкування – ПСИХОЛОГІЧНА ПРИРОДА СПІЛКУВАННЯ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 4 ПСИХОЛОГІЧНА ПРИРОДА СПІЛКУВАННЯ Види та рівні спілкування Спілкування – це багатовимірний, поліфункціональний, різновидовий процес. У психології існує кілька класифікацій видів...
Види і структура здібностей – Здібності – Психологія індивідуальності ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 5. Психологія індивідуальності 5.3. Здібності 5.3.3 Види і структура здібностей Людські здібності поділяють на види за змістом і характером діяльності, в якій...
Механізми й закони научіння – НАУЧІННЯ Й УЧІННЯ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник РОЗДІЛ 3 1 НАУЧІННЯ Й УЧІННЯ 1.2. Механізми й закони научіння Научіння людини може здійснюватись у різноманітних формах. У числі таких...
Типи навчання – ОСНОВНІ ТИПИ НАВЧАННЯ ТА ЇХНІ ПСИХОЛОГІЧНІ МОДЕЛІ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник РОЗДІЛ 2 3 ОСНОВНІ ТИПИ НАВЧАННЯ ТА ЇХНІ ПСИХОЛОГІЧНІ МОДЕЛІ 3.1. Типи навчання У процесі аналізу особливостей історичних типів організації навчання...
Виховання дітей і молоді в позашкільних установах – Суспільні інститути виховання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 3. Теорія і методика виховного процесу 3.5. Суспільні інститути виховання 3.5.3 Виховання дітей і молоді в позашкільних установах Позашкільна виховна...
Зміст і рівні освіти – Зміст освіти в Україні ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 2. Теорія освіти і навчання (дидактика) 2.2. Зміст освіти в Україні Одним із найважливіших завдань дидактики є окреслення відповідно до...
Структура сучасної психології – Основні напрями, структура і методи психології ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 1. Психологія як наука 1.2. Основні напрями, структура і методи психології 1.2.3 Структура сучасної психології Розвиток психології спричиняє появу нових проблем, що...
Особистісний вплив промовця на характер спілкування в аудиторії – ЕТИЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ВИМОГИ ДО ВИСТУПУ В АУДИТОРІЇ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 12 ЕТИЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ВИМОГИ ДО ВИСТУПУ В АУДИТОРІЇ Особистісний вплив промовця на характер спілкування в аудиторії У двостронній взаємодії в...
Характер як проблема педагогічної психології – ПСИХОЛОГІЧНІ ПИТАННЯ ВИХОВАННЯ ХАРАКТЕРУ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник Розділ 4 3 ПСИХОЛОГІЧНІ ПИТАННЯ ВИХОВАННЯ ХАРАКТЕРУ 3.1. Характер як проблема педагогічної психології Важливим питанням психології виховання є проблеми формування характеру...
Соціально-психологічне розуміння організованої злочинності – СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗЛОЧИННИХ ГРУП ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗЛОЧИННИХ ГРУП Соціально-психологічне розуміння організованої злочинності З погляду соціальної психології злочинність – це насамперед явище, яке виникає в результаті деформації...
Міжпредметні зв’язки педагогічної психології з іншими науками – ПЕДАГОГІЧНА ПСИХОЛОГІЯ ЯК ПСИХОЛОГІЧНА ДИСЦИПЛІНА Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник РОЗДІЛ 1 1 ПЕДАГОГІЧНА ПСИХОЛОГІЯ ЯК ПСИХОЛОГІЧНА ДИСЦИПЛІНА 1.2. Міжпредметні зв’язки педагогічної психології з іншими науками Як галузь психологічної науки педагогічна...
ОСНОВНІ ПОЯСНЕННЯ Історія психології: навчальний посібник ОСНОВНІ ПОЯСНЕННЯ Гілозоїзм – це підхід, у якому природа розглядається, як єдине матеріальне ціле, у якому є життя Анімізм – в...
Значення переконуючого впливу в мовленнєвому спілкуванні – ВЕРБАЛЬНІ ЗАСОБИ СПІЛКУВАННЯ ТА МОВЛЕННЄВИЙ ЕТИКЕТ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 8 ВЕРБАЛЬНІ ЗАСОБИ СПІЛКУВАННЯ ТА МОВЛЕННЄВИЙ ЕТИКЕТ Значення переконуючого впливу в мовленнєвому спілкуванні Питання про роль та значення переконуючого впливу в...
Моральні цінності як основа гуманістичного спілкування – МОРАЛЬНІ ПЕРЕДУМОВИ ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 3 МОРАЛЬНІ ПЕРЕДУМОВИ ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Моральні цінності як основа гуманістичного спілкування Однією з форм прояву моральних відносин у суспільстві є моральні...
РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ У XX СТОЛІТТІ – РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ В ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ Історія психології: навчальний посібник Розділ 4. РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ В ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ 4.3. РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ У XX СТОЛІТТІ Характерною рисою розвитку зарубіжної психології XX століття є...
Обдарованість і талант – Здібності – Психологія індивідуальності ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 5. Психологія індивідуальності 5.3. Здібності 5.3.5 Обдарованість і талант Індивідуальні особливості в здібностях виявляються в тому, до чого особливо здібна людина і...
Сім’я – основний осередок виховання дітей і молоді – Суспільні інститути виховання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 3. Теорія і методика виховного процесу 3.5. Суспільні інститути виховання У кожному суспільстві формуються певні типи соціальних взаємодій, які узгоджено...
Типологія характерів – Характер – Психологія індивідуальності ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 5. Психологія індивідуальності 5.2. Характер 5.2.3 Типологія характерів В історії психології є чимало спроб класифікувати різноманітність індивідуальних характерів, звести їх до певної...
Мозок, людська психіка і психічне в єдності світу – ЦЕНТРАЛЬНА НЕРВОВА СИСТЕМА ЛЮДИНИ ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК ЦЕНТРАЛЬНА НЕРВОВА СИСТЕМА ЛЮДИНИ Мозок, людська психіка і психічне в єдності світу Людей споконвічно хвилювало питання: у якій залежності перебувають між собою...
Орієнтовний компонент. Орієнтовна частина діяльності – ПОКОМПОНЕНТНИЙ АНАЛІЗ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник РОЗДІЛ 3 3 . ПОКОМПОНЕНТНИЙ АНАЛІЗ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 3.2. Орієнтовний компонент. Орієнтовна частина діяльності У вітчизняній психології вважаються загальновизнаними такі компоненти...
Трудове виховання – Мета, завдання і основні напрями виховання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 3. Теорія і методика виховного процесу 3.3. Мета, завдання і основні напрями виховання 3.3.8 Трудове виховання Кожна людина з певного...
Багаторівневість психіки – ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ПСИХІКА ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ПСИХІКА Багаторівневість психіки Психіка – це складний комплекс, який працює за певними закономірностями. Як складові цього комплексу виокремлюють несвідомий,...
Державні нормативні документи, що визначають зміст освіти – Зміст освіти в Україні ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 2. Теорія освіти і навчання (дидактика) 2.2. Зміст освіти в Україні 2.2.2 Державні нормативні документи, що визначають зміст освіти Зміст...
Лідерство в групах (колективах) – Міжособистісні стосунки в групах ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 2. Особистість у діяльності і спілкуванні 2.4. Міжособистісні стосунки в групах 2.4.4 Лідерство в групах (колективах) Виникнувши як результат спілкування і взаємодії...
Паралінгвістичні та екстралінгвістичні засоби спілкування – НЕВЕРБАЛЬНІ ЗАСОБИ СПІЛКУВАННЯ ТА КУЛЬТУРА ПОВЕДІНКИ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 9 НЕВЕРБАЛЬНІ ЗАСОБИ СПІЛКУВАННЯ ТА КУЛЬТУРА ПОВЕДІНКИ Паралінгвістичні та екстралінгвістичні засоби спілкування Окрім оптико-кінетичних засобів спілкування існує комплекс акустичних засобів –...