ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА
Основи педагогіки
1. Загальні засади педагогіки
1.4. Система освіти в Україні
Запитання. Завдання
Охарактеризуйте основні принципи побудови системи освіти в Україні.
Чому система освіти в Україні має багато рівнів?
У чому полягає суть безперервності освіти? Обгрунтуйте її доцільність.
Охарактеризуйте основні принципи управління освітою.
Чому управління системою освіти здійснюють державні органи разом із громадським самоврядуванням? Обгрунтуйте доцільність такої “подвійності” в управлінні.
Охарактеризуйте систему освіти однієї із зарубіжних країн. Відвідайте один із навчально-виховних закладів (дитячий садок, загальноосвітню школу, професійно-технічне училище), познайомтесь із загальними умовами його навчально-виховної діяльності.
Література
Державна національна програма “Освіта” (“Україна XXI століття”), – К„ 1994.
Закон України “Про освіту”. – К., 1991.
Лугай В. С. Філософія сучасної освіти. – К., 1996.
Онишків З. М. Основи школознавства. – Тернопіль, 1996.





Запитання. Завдання – Система освіти в Україні - Довідник з психології
Схожі записи:
Форми організації виховного процесу – Методи і форми виховання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 3. Теорія і методика виховного процесу 3.4. Методи і форми виховання 3.4.2 Форми організації виховного процесу У виховному процесі використовують...
Типи навальності – ЗДІБНОСТІ В НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник РОЗДІЛ 3 4 ЗДІБНОСТІ В НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ 4.3. Типи навальності. Рівні розвитку здібностей до навчання Будь-яка оцінка виникає як результат порівняння...
Закони психології – Методологічні аспекти психології ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 1. Психологія як наука 1.3. Методологічні аспекти психології 1.3.4 Закони психології Теоретичні та експериментальні дослідження кожної науки спрямовані на розроблення її понятійного...
РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ У РОСІЇ (ДРУГА ПОЛОВИНА XIX – ПОЧАТОК XX СТ.) – РОЗВИТОК РАДЯНСЬКОЇ (РОСІЙСЬКОЇ) ПСИХОЛОГІЇ Історія психології: навчальний посібник РОЗДІЛ 3. РОЗВИТОК РАДЯНСЬКОЇ (РОСІЙСЬКОЇ) ПСИХОЛОГІЇ 3.1. РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ У РОСІЇ (ДРУГА ПОЛОВИНА XIX – ПОЧАТОК XX СТ.) Соціальні умови, що...
Основні якості і форми переживання почуттів – Емоції і почуття – Емоційно-вольова сфера особистості ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 4. Емоційно-вольова сфера особистості 4.1. Емоції і почуття 4.1.4 Основні якості і форми переживання почуттів Об’єктивний світ специфічно відображається в емоційній сфері...
Поняття мислення – МИСЛЕННЯ ТА ІНТЕЛЕКТ ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК МИСЛЕННЯ ТА ІНТЕЛЕКТ Поняття мислення Абстрактне пізнання здійснюється за допомогою мислення та уяви. Видатний філософ Р. Декарт стверджував таку максиму: “Я мислю,...
Система контролю за рівнем засвоєння змісту освіти у процесі навчання – Зміст освіти в Україні ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 2. Теорія освіти і навчання (дидактика) 2.2. Зміст освіти в Україні 2.2.3 Система контролю за рівнем засвоєння змісту освіти у...
Вітчизняні теорії учіння – ПСИХОЛОГІЧНІ ТЕОРІЇ УЧІННЯ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник РОЗДІЛ 3 2 ПСИХОЛОГІЧНІ ТЕОРІЇ УЧІННЯ 2.3. Вітчизняні теорії учіння Видатний український педагог, фундатор вітчизняної педагогічної психології – К. Д. Ушинський...
Основні закономірності виховання – Закономірності і принципи виховання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 3. Теорія і методика виховного процесу 3.2. Закономірності і принципи виховання Процес виховання, як і процес навчання, має об’єктивні закономірності...
Мораль як сукупність соціальних норм – ПСИХОЛОГІЯ МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник Розділ 4 2 ПСИХОЛОГІЯ МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ 2.1 Мораль як сукупність соціальних норм В основі морального виховання лежить процес передавання людині...
Сутність людської психіки і психічного – ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ПСИХІКА ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ПСИХІКА Сутність людської психіки і психічного Виникає закономірне запитання: що становить собою людська психіка? На нашу дутику, психіка утворюється...
Мораль і особистісний вплив – ВЗАЄМОДІЯ ТА ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ В КОНТЕКСТІ ЕТИКИ ТА КУЛЬТУРИ ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 5 ВЗАЄМОДІЯ ТА ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ В КОНТЕКСТІ ЕТИКИ ТА КУЛЬТУРИ ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Мораль і особистісний вплив У психології вплив – це процес...
Переговори – КОЛЕКТИВНЕ ОБГОВОРЕННЯ ДІЛОВИХ ПРОБЛЕМ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 11 КОЛЕКТИВНЕ ОБГОВОРЕННЯ ДІЛОВИХ ПРОБЛЕМ Переговори Переговори – це обмін думками, який зазвичай відбувається з певною діловою метою. Вони проводяться на...
Сучасна зарубіжна педагогіка про мету виховання – Мета, завдання і основні напрями виховання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 3. Теорія і методика виховного процесу 3.3. Мета, завдання і основні напрями виховання 3.3.12 Сучасна зарубіжна педагогіка про мету виховання...
Ораторське мистецтво промовця як умова переконання – ЕТИЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ВИМОГИ ДО ВИСТУПУ В АУДИТОРІЇ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 12 ЕТИЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ВИМОГИ ДО ВИСТУПУ В АУДИТОРІЇ Ораторське мистецтво промовця як умова переконання Поняття “ораторське мистецтво”, або “красномовство”, має...
Правила ефективного сімейного виховання дітей – ПСИХОЛОГІЯ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник Розділ 4 4 ПСИХОЛОГІЯ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ 4.3. Правила ефективного сімейного виховання дітей Що робити батькам, а також іншим людям, які хочуть...
Чинники девіантної поведінки особистості – ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ ОСОБИСТОСТІ ПСИХОЛОГІЯ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ РОЗДІЛ 1 ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ ОСОБИСТОСТІ Тема 2. Чинники девіантної поведінки особистості – Соціальні чинники девіантної поведінки. – Соціально-психологічні чинники девіантної...
ПСИХОЛОГІЧНА КОРЕКЦІЯ СІМЕЙНИХ СТОСУНКІВ: ПСИХОЛОГІЧНЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ І ПСИХОТРЕРАПІЯ – ПСИХОЛОГІЧНА ДІАГНОСТИКА СІМ’Ї ПСИХОЛОГІЯ СІМ’Ї Розділ II ДІЯЛЬНІСТЬ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА ЩОДО НАДАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ СІМ’Ї Тема 5 ПСИХОЛОГІЧНА КОРЕКЦІЯ СІМЕЙНИХ СТОСУНКІВ: ПСИХОЛОГІЧНЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ І ПСИХОТРЕРАПІЯ – Відмітні риси...
Характер як проблема педагогічної психології – ПСИХОЛОГІЧНІ ПИТАННЯ ВИХОВАННЯ ХАРАКТЕРУ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник Розділ 4 3 ПСИХОЛОГІЧНІ ПИТАННЯ ВИХОВАННЯ ХАРАКТЕРУ 3.1. Характер як проблема педагогічної психології Важливим питанням психології виховання є проблеми формування характеру...
Форми мислення та його різновиди – МИСЛЕННЯ ТА ІНТЕЛЕКТ ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК МИСЛЕННЯ ТА ІНТЕЛЕКТ Форми мислення та його різновиди Результати процесу мислення (думки) існують у формі суджень, міркувань, умовиводів і понять. СУДЖЕННЯ –...
Системність у дослідженні людської психіки – Методологічні аспекти психології ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 1. Психологія як наука 1.3. Методологічні аспекти психології 1.3.2 Системність у дослідженні людської психіки Аналітичний підхід до вивчення людської психіки, за якого...
Психологічні основи профілактики і корекції девіантної поведінки особистості ПСИХОЛОГІЯ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ РОЗДІЛ 2 ДІЯЛЬНІСТЬ ПСИХОЛОГА З НАДАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ ОСОБИСТОСТЯМ З ДЕВІАЦІЯМИ ПОВЕДІНКИ Тема 5. Психологічні основи профілактики і корекції девіантної поведінки особистості...
Основні види діяльності – ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ ДІЯЛЬНОСТІ Основні види діяльності Залежно від мети, змісту та форм розрізняють три основні різновиди діяльності: гру, навчання та працю. Людині...
Запитання. Завдання – Емоції і почуття – Емоційно-вольова сфера особистості ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 4. Емоційно-вольова сфера особистості 4.1. Емоції і почуття Запитання. Завдання 1. Яка відмінність між емоціями і почуттями? 2. Проаналізуйте природу виникнення емоцій...
Сутність спілкування – Спілкування ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 2. Особистість у діяльності і спілкуванні 2.2. Спілкування Спілкування належить до базових категорій психології. Його соціальна функція полягає в тому, що воно...
Схема спостереження за проявами девіантної поведінки особистості (карта Д. Стотта) – ДОДАТКИ ПСИХОЛОГІЯ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ ДОДАТКИ Схема спостереження за проявами девіантної поведінки особистості (карта Д. Стотта) I. НД – недовіра до нових людей, речей, ситуацій. Це призводить...
Сім’я – основний осередок виховання дітей і молоді – Суспільні інститути виховання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 3. Теорія і методика виховного процесу 3.5. Суспільні інститути виховання У кожному суспільстві формуються певні типи соціальних взаємодій, які узгоджено...
Історичні методи організації навчання – ІСТОРИЧНІ МЕТОДИ Й ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник РОЗДІЛ 2 2 ІСТОРИЧНІ МЕТОДИ Й ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ 2.1. Історичні методи організації навчання Авторитетний англійський спеціаліст у галузі педагогічної психології...
Запитання. Завдання – Психологічні основи діяльності людини ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 2. Особистість у діяльності і спілкуванні 2.1. Психологічні основи діяльності людини Запитання. Завдання 1. У чому принципова відмінність діяльності людини від складних...
Орієнтовний компонент. Орієнтовна частина діяльності – ПОКОМПОНЕНТНИЙ АНАЛІЗ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник РОЗДІЛ 3 3 . ПОКОМПОНЕНТНИЙ АНАЛІЗ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 3.2. Орієнтовний компонент. Орієнтовна частина діяльності У вітчизняній психології вважаються загальновизнаними такі компоненти...
Трудове виховання – Мета, завдання і основні напрями виховання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 3. Теорія і методика виховного процесу 3.3. Мета, завдання і основні напрями виховання 3.3.8 Трудове виховання Кожна людина з певного...
Запитання. Завдання – Цілісний педагогічний процес ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 1. Загальні засади педагогіки 1.3. Цілісний педагогічний процес Запитання. Завдання Розкрийте сутність педагогічного процесу. Охарактеризуйте його структуру. Чому серед компонентів...
Державні нормативні документи, що визначають зміст освіти – Зміст освіти в Україні ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 2. Теорія освіти і навчання (дидактика) 2.2. Зміст освіти в Україні 2.2.2 Державні нормативні документи, що визначають зміст освіти Зміст...
Лідерство в групах (колективах) – Міжособистісні стосунки в групах ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 2. Особистість у діяльності і спілкуванні 2.4. Міжособистісні стосунки в групах 2.4.4 Лідерство в групах (колективах) Виникнувши як результат спілкування і взаємодії...
Учіння як пізнавальна діяльність – ПСИХОЛОГІЧНІ ТЕОРІЇ УЧІННЯ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник РОЗДІЛ 3 2 ПСИХОЛОГІЧНІ ТЕОРІЇ УЧІННЯ 2.1. Учіння як пізнавальна діяльність Навчальна діяльність (учіння) – це один з основних видів діяльності...