ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА
2. Особистість у діяльності і спілкуванні
2.2. Спілкування
Запитання. Завдання
1. Чи можна використовувати внутрішнє мовлення для спілкування з іншими людьми? Поясніть свою думку.
2. Як пов’язані між собою діяльність і спілкування?
3. Охарактеризуйте роль невербальних засобів спілкування.
4. Як здобути прихильність партнера по спілкуванню?
5. Які ви знаєте механізми сприймання і розуміння людини людиною? Охарактеризуйте їх.
6. Поясніть, яку роль відіграють паузи у мовленнєвому спілкуванні.
7.
8. Чому люди при зустрічі потискують один одному руку?
9. Для встановлення ділових відносин у вас намічена зустріч із партнером. З чого ви розпочнете її підготовку?
Література
Бодалев А. А. Личность и общение. – М., 1995.
Выготский Л. С. Собрание сочинений: В 6-ти т. – М., 1982. – Т. 2.
Кан-Калик В. А. Учителю о педагогическом общении. – М., 1987.
Карнеги Д. Как приобретать друзей и оказывать влияние на людей. – М„ 1989.
Леви В. Искусство быть другим. – М.. 1981.
Ломов Б. Ф. Методологические
Обозов Н. Н. Межличностные отношения. – Л., 1979.
Общая психология/ Под ред. А. В. Петровского. – М., 1986.
Парыгин Б. Д. Основы социально-психологической теории. – М., 1971.
Щекин Г. В. Как читать людей по внешнему облику. – К., 1992.
Запитання. Завдання – Спілкування - Довідник з психології
Схожі записи:
Методи психології – ПРЕДМЕТ, ЗАВДАННЯ, МЕТОДИ І ГАЛУЗІ ПСИХОЛОГІЇ ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК ПРЕДМЕТ, ЗАВДАННЯ, МЕТОДИ І ГАЛУЗІ ПСИХОЛОГІЇ Методи психології Методи психології доцільно розділити на дві групи: – пізнавальні (дослідницькі) методи; – методи активного...
Запитання. Завдання – Міжособистісні стосунки в групах ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 2. Особистість у діяльності і спілкуванні 2.4. Міжособистісні стосунки в групах Запитання. Завдання 1. Чим зумовлена різноманітність підходів до класифікації груп? 2....
Запитання. Завдання – Предмет психології ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 1. Психологія як наука 1.1. Предмет психології Запитання. Завдання 1. Які форми вияву психіки спільні для людей і тварин? 2. Чи можна...
Правове виховання – Мета, завдання і основні напрями виховання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 3. Теорія і методика виховного процесу 3.3. Мета, завдання і основні напрями виховання 3.3.5 Правове виховання Одним з аспектів усебічного...
Темперамент – БІОПСИХІЧНА І МЕНТАЛЬНО-ПСИХІЧНА ПІДСТРУКТУРИ ОСОБИСТОСТІ ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК БІОПСИХІЧНА І МЕНТАЛЬНО-ПСИХІЧНА ПІДСТРУКТУРИ ОСОБИСТОСТІ Темперамент Темперамент – головна властивість особистості. Його вважають найбільш стійкою характеристикою особистості людини, яка майже не змінюється...
Загальнокримінальна злочинність: соціально-психологічний аналіз – СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗЛОЧИННИХ ГРУП ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗЛОЧИННИХ ГРУП Загальнокримінальна злочинність: соціально-психологічний аналіз В основі загально-кримінальної (вуличної, побутової) злочинності досить часто є насильство. Водночас варто розрізняти насильство...
Сутність і структура процесу навчання – Процес навчання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 2. Теорія освіти і навчання (дидактика) 2.3. Процес навчання Процес навчання за своєю сутністю є рухом учня шляхом пізнання від...
Задатки і здібності – Здібності – Психологія індивідуальності ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 5. Психологія індивідуальності 5.3. Здібності 5.3.4 Задатки і здібності Дитина народжується на світ без психічних властивостей, а лише з можливістю їх набування....
Роль церкви у вихованні підростаючого покоління – Суспільні інститути виховання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 3. Теорія і методика виховного процесу 3.5. Суспільні інститути виховання 3.5.4 Роль церкви у вихованні підростаючого покоління Важливим аспектом сучасного...
Стилі спілкування – ДОБІР СПОСОБІВ ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 7 ДОБІР СПОСОБІВ ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Стилі спілкування Серед особливостей спілкування традиційно виокремлюють не лише певні способи впливу на людей, а й...
Самооцінка типового сімейного стану – ДОДАТКИ ПСИХОЛОГІЯ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ ДОДАТКИ Самооцінка типового сімейного стану Інструкція. Прочитайте опитувальник. Якщо ви загалом з ним згодні, обведіть на бланку кружком номер твердження, якщо не...
Етапи експериментального дослідження психіки – ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ Тема 5. Етапи експериментального дослідження психіки Експеримент у психології проводиться в кілька етапів. На теоретичному етапі визначається тема дослідження, передбачається попередня постановка проблеми,...
Рефлексивно-оціночний компонент – ПОКОМПОНЕНТНИЙ АНАЛІЗ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник РОЗДІЛ 3 3 . ПОКОМПОНЕНТНИЙ АНАЛІЗ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 3.4. Рефлексивно-оціночний компонент. Контроль і оцінка Самостійна навчальна діяльність учня, як і будь-яка...
Знання, навички і вміння – ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЇ ДІЯЛЬНОСТІ Знання, навички і вміння Здійснення будь-якої діяльності потребує від людини оволодіння необхідними для неї засобами. Насамперед воно передбачає вироблення...
Ментально-психічна підструктура особистості – БІОПСИХІЧНА І МЕНТАЛЬНО-ПСИХІЧНА ПІДСТРУКТУРИ ОСОБИСТОСТІ ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК БІОПСИХІЧНА І МЕНТАЛЬНО-ПСИХІЧНА ПІДСТРУКТУРИ ОСОБИСТОСТІ Ментально-психічна підструктура особистості Ментально-психічна складова у психіці людини – це психоенергетичний потенціал, який утворився в процесі життєдіяльності...
Управління освітою – Система освіти в Україні ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 1. Загальні засади педагогіки 1.4. Система освіти в Україні 1.4.3 Управління освітою У період інтенсивної розбудови системи освіти в Україні...
Початок формування в Україні наукової думки про спілкування – СПІЛКУВАННЯ ЯК НАУКОВО-ПРАКТИЧНА ПРОБЛЕМА ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 2 СПІЛКУВАННЯ ЯК НАУКОВО-ПРАКТИЧНА ПРОБЛЕМА Початок формування в Україні наукової думки про спілкування Справжнім центром формування культурної, філософської та психологічної думки...
ПРОБЛЕМИ СТАБІЛЬНОСТІ ШЛЮБУ І СІМ’Ї – ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СУЧАСНОЇ СІМ’Ї ПСИХОЛОГІЯ СІМ’Ї Розділ І ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СУЧАСНОЇ СІМ’Ї Тема 2 ПРОБЛЕМИ СТАБІЛЬНОСТІ ШЛЮБУ І СІМ’Ї – Співвідношення понять “шлюб” і “сім’я”. – Фактори стабільності шлюбу...
Механізми взаєморозуміння, роль етики в їх застосуванні – ВЗАЄМОДІЯ ТА ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ В КОНТЕКСТІ ЕТИКИ ТА КУЛЬТУРИ ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 5 ВЗАЄМОДІЯ ТА ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ В КОНТЕКСТІ ЕТИКИ ТА КУЛЬТУРИ ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Механізми взаєморозуміння, роль етики в їх застосуванні Прагнення до взаєморозуміння...
Методи психокорекції осіб з девіантними ознаками – ПСИХОЛОГІЧНІ ПИТАННЯ ПЕРЕВИХОВУВАННЯ Й ПСИХОКОРЕКЦІЇ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник Розділ 4 5 ПСИХОЛОГІЧНІ ПИТАННЯ ПЕРЕВИХОВУВАННЯ Й ПСИХОКОРЕКЦІЇ 5.5. Методи психокорекції осіб з девіантними ознаками З існуючих соціально-психологічних методик найширше для...
Види уяви – УЯВА ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК УЯВА Види уяви Уяву кожної людини можна охарактеризувати за різними ознаками. Насамперед уяву людини можна поділити на різні види. За характером продуктивності...
Спілкування як міжособистісна взаємодія – Спілкування ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 2. Особистість у діяльності і спілкуванні 2.2. Спілкування 2.2.4 Спілкування як міжособистісна взаємодія Спілкуючись, людина не тільки обмінюється інформацією з іншими людьми....
РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ В XIX – ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XX СТОРІЧЧЯ – РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ в УКРАЇНІ Історія психології: навчальний посібник РОЗДІЛ 2. РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ в УКРАЇНІ 2.3. РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ В XIX – ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XX СТОРІЧЧЯ Розвиток психологічної думки в Україні...
Фізіологічні основи і зовнішні вияви психічних станів – ПСИХІЧНІ СТАНИ ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК ПСИХІЧНІ СТАНИ Фізіологічні основи і зовнішні вияви психічних станів Психічні стани мають рефлекторну природу. При цьому одні з них, безумовно-рефлекторного походження, наприклад,...
Інтелектуальні емоції – ЕМОЦІЇ ТА ПОЧУТТЯ ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК ЕМОЦІЇ ТА ПОЧУТТЯ Інтелектуальні емоції Під інтелектуальними емоціями (почуттями) розуміють специфічні переживання, які виникають у людини в процесі розумової діяльності. Термін “інтелектуальне...
Характеристика здібностей і проблема їх вимірювання – Здібності – Психологія індивідуальності ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 5. Психологія індивідуальності 5.3. Здібності 5.3.2 Характеристика здібностей і проблема їх вимірювання Здібності людини можуть мати різну спрямованість і відповідати різним видам...
Запитання. Завдання – Мета, завдання і основні напрями виховання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 3. Теорія і методика виховного процесу 3.3. Мета, завдання і основні напрями виховання Запитання. Завдання Проаналізуйте вплив гуманітарних і природничих...
Програмоване навчання – НАПРЯМИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО НАВЧАННЯ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник РОЗДІЛ 2 4 НАПРЯМИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО НАВЧАННЯ 4.2. Програмоване навчання У сучасній психологічній науці співіснують дві основні парадигми навчання: навчання як...
Знаково-контекстне навчання – НАПРЯМИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО НАВЧАННЯ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник РОЗДІЛ 2 4 НАПРЯМИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО НАВЧАННЯ 4.4. Знаково-контекстне навчання Серед методів активного навчання великого поширення в сучасній педагогічній практиці набуло...
Структура і функціонування центральної нервової системи людини – ЦЕНТРАЛЬНА НЕРВОВА СИСТЕМА ЛЮДИНИ ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК ЦЕНТРАЛЬНА НЕРВОВА СИСТЕМА ЛЮДИНИ Структура і функціонування центральної нервової системи людини Упродовж тривалої еволюції органічного світу – від найпростіших одноклітинних тварин до...
РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ У РАДЯНСЬКИЙ ЧАС – РОЗВИТОК РАДЯНСЬКОЇ (РОСІЙСЬКОЇ) ПСИХОЛОГІЇ Історія психології: навчальний посібник РОЗДІЛ 3. РОЗВИТОК РАДЯНСЬКОЇ (РОСІЙСЬКОЇ) ПСИХОЛОГІЇ 3.2. РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ У РАДЯНСЬКИЙ ЧАС Смутний час, сплески революційного руху в Росії, перша світова...
Фізичне виховання – Мета, завдання і основні напрями виховання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 3. Теорія і методика виховного процесу 3.3. Мета, завдання і основні напрями виховання 3.3.11 Фізичне виховання Однією з найважливіших передумов...
Основні види діяльності – Психологічні основи діяльності людини ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 2. Особистість у діяльності і спілкуванні 2.1. Психологічні основи діяльності людини 2.1.4 Основні види діяльності Свідома активність людини формується і виявляється в...
Психологічні моделі навчання – ОСНОВНІ ТИПИ НАВЧАННЯ ТА ЇХНІ ПСИХОЛОГІЧНІ МОДЕЛІ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник РОЗДІЛ 2 3 ОСНОВНІ ТИПИ НАВЧАННЯ ТА ЇХНІ ПСИХОЛОГІЧНІ МОДЕЛІ 3.2. Психологічні моделі навчання. Модель першого типу – традиційне навчання: „...
Особливості мовленнєвого етикету – ВЕРБАЛЬНІ ЗАСОБИ СПІЛКУВАННЯ ТА МОВЛЕННЄВИЙ ЕТИКЕТ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 8 ВЕРБАЛЬНІ ЗАСОБИ СПІЛКУВАННЯ ТА МОВЛЕННЄВИЙ ЕТИКЕТ Особливості мовленнєвого етикету Культура говоріння тісно пов’язана з мовленнєвим етикетом, тобто з правилами вітання,...